Wetsuit voor fuerteventura

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
April 08, 2017, 13:55:22
edit2Rapporteer  
Nog even een vraagje.
Ik ga 14 tot 21 mei lekker een week naar fuerteventura, alleen geen idee wat voor wetsuit/bescherming ik nodig heb.

Zat zelf te denken aan een boardshort en evt. Een neopreen shirt met lange of korte mauwen.

Iemand verder nog ideeen?
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #1 April 08, 2017, 15:29:06
edit2Rapporteer  
ik was er eind juni en was toch wel blij met een shorty, kan me voorstellen dat je iets meer nodig hebt in mei
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #2 April 09, 2017, 09:22:57
edit2Rapporteer  
Hoi JokerB,

Ik kom sinds mijn derde nagenoeg ieder jaar 1-2 keer per jaar in Fuerte en heb diverse trips georganiseerd. Ik durf dus wel te zeggen dat ik het eiland ondertussen behoorlijk goed ken.

Er zijn maar weinig dagen dat je zonder wetsuit wilt varen in Fuerteventura. Ik draag er zelf het gele jaar door een wetsuit met lange armen en driekwart benen. Korte armen is en blijft snel fris wanneer er een beetje wind staat. Ook in Fuerteventura. Daarnaast vaar je op zga iedere spot met aflandige wind en nagenoeg direct diep water. Dus qua veiligheid is een wetsuit alleen ook al een goed extra argument.

De enige ondiepe spot is de lagoon van Sotavento, maar deze is vaak slechts 2 uurtjes op een dag genoeg gevuld om op te kunnen varen. De tidetable staat o.a. op de site van Rene Egli. Nadeel dan weer op de lagoon, is dat de wind als dominante richting daar aflandig is. Je zit vlak onder de bergen, dus veel last van bijzondere vlagen uit diverse richtingen.De zee vaart daar dus vaak fijner.

Op sommige plekken zoals op de kleine noordzijde lagoons kan je nog wel eens eventjes zonder wetsuit varen, omdat je alsware veelal in een soort baai vaart waar je boven het water zelf net even iets minder wind zult ervaren.

Tip! Geen Goldcar of Hertz nemen om een auto te huren. ZWAAR opgelicht. Ze melden bij aankomst dat je even een verzekering moet afsluiten van 180 euro extra of 750 contant aan borg moet achterlaten. Dit terwijl je huur van een week vaak slechts 100-150 euro is.
Een 100% eerlijke organisaties zijn Paylescar en Cicar! Altijd fijne ervaringen mee gehad.

Ik wens je veel plezier op Fuerte!
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #3 April 09, 2017, 10:49:36
edit2Rapporteer  
klopt zodra het waait heb je een 4/3 of 3/2 wetsuit nodig daar korte mouwtjes kan in juni /july /aug
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #4 April 09, 2017, 11:24:54
edit2Rapporteer  
Hmmm oke die had ik niet verwacht haha, ik heb nog een 5/4 mm liggen maar denk dat dat echt te warm is..
Anders toch even een nieuwe halen.. 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 April 09, 2017, 11:40:38
edit2Rapporteer  
Een goed zomerpak heb je ook in Nederland veel plezier van, moet er niet aan denken om met 25gr in een 5/4 rond te moeten varen en een shorty is dan echt te koud nog.
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #6 April 09, 2017, 11:50:24
edit2Rapporteer  
Vorig jaar eind april was het op de wat minder warme dagen aan de koude kant met een 3/2. Een 5/3 was toen best handig om ook mee te hebben.

Het is verbazingwekkend hoe koud de wind is op fuerte Smiley
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #7 April 09, 2017, 14:59:35
edit2Rapporteer  
maar met een 2/3mm moet t wel lukken of is t ook nog aan te raden voor t geval dat boardshort met neopreen shirt??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.