Eerste sessie met de Duke op zee.

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
April 17, 2017, 12:06:44
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag de eerste sessie op zee gemaakt met de OR Duke, ik heb er nu voor een foothook op staan wat het voor mij iig wat makkelijker maakt om met mijn voorste voet op het board te blijven staan. Ben nog niet echt de branding in geweest want dat was weer een ouderwets klotsgebeuren. Was een beetje aan de kant bezig waar het nog redelijk vlak was. Het varen op zich ging goed een paar gijpies gemaakt alleen het toeside varen vind ik lastig, ben niet zo lenig en heb wat krakemikkige knieën dus tips hier voor zijn welkom. ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 17, 2017, 19:04:03
edit2Rapporteer  
Lukt toeside op een twintip wel makkelijk?

Je kunt je voeten ook wat meer diagonaal in de vaarrichting zetten op een waveboard waardoor je je heup minder ver hoeft te draaien al kan het ook zijn dat je teveel op de heelside van het board staat waardoor je teveel uit het lood staat om de druk weg te trappen als je toeside staat.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 April 17, 2017, 21:06:05
edit2Rapporteer  
Wat Evan zegt, en het kan ook helpen om je voorste hand uit te steken naar het water. Dan gaat je lichaam automatisch wat meer upwind draaien.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #3 April 17, 2017, 21:38:36
edit2Rapporteer  
Wellicht dat het zonder de foothook makkelijker gaat.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 April 17, 2017, 21:49:07
edit2Rapporteer  
Wellicht dat het zonder de foothook makkelijker gaat.

Kan me voorstellen dat die je wat belet met je tenen naar de rail te gaan...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.