Core gts3 vs cabrinha fx 15/16

Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
April 18, 2017, 13:47:06
edit2Rapporteer  
Ik twijfel tussen beide kites, het gaat om een 9 m.
Wat ik zoek is dikke lift en hangtime, snel en direct sturen.
En dikke pop voor uithaken.
Volgens mij hebben ze het beide allemaal, wie heeft beide kites gevaren en kan een goed oordeel vellen?

Thnx voor eventuele input!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 April 18, 2017, 14:53:53
edit2Rapporteer  
Ik heb beide kites in bezit (gehad). Hangtime bij any c shaped bridled kite met drie struts is niet vergelijkbaar met hangtime van een dedicated springkite met hoge aspect ratio en vijf struts. Om langer in de lucht te blijven moet je dus actief blijven sturen met een bridled c.

Qua stuursnelheid heb ik weinig verschil ervaren, ondanks het feit dat de GTS3 pulleys heeft en de FX een vaste bridle.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 April 18, 2017, 15:05:22
edit2Rapporteer  
Beide kites lijken heel erg op elkaar, de GTS3 heeft iets minder bardruk en stuurdruk dan de FX. Die van de GTS3 is licht en die van de FX gemiddeld.

De FX geeft ook betere feedback naar de rider waar de kite in het windvenster staat.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 April 18, 2017, 16:58:48
edit2Rapporteer  
Vergeet die GTS3, als je al gaat voor de GTS, ga dan voor de GTS4 die is beduidend beter in al je genoemde eigenschappen dan de 3 en lijkt qua vaareigenschappen ook meer op de FX.

De enige wezenlijke karakterverschillen tussen de GTS4 en de FX is dat de GTS iets sneller stuurt en loopt waar de FX iets bruter en grotere cirkels maakt. Bij de GTS4 merk je iets meer boost bij de sprongafzet, maar daarvoor minder hangtime en omgekeerd geldt dit voor de FX. MAAR DIT ZIJN WERKELIJK MARGINALE VERSCHILLEN!
De FX heeft net iets betere lowend eigenschappen dan de GTS.
LAst but not least, mocht je plannen hebben om de kite ook eens te willen gebruiken voor een directional of hydrofoil is dat de GTS4 iets beter drift..

Je zult met beide kites veel plezier beleven  ThumpsUp
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 April 18, 2017, 18:43:26
edit2Rapporteer  
Ik heb de GTS2 en GTS3 even geprobeerd maar vond daar vrij weinig gevoel in zitten, zeker in verhouding met mijn eigen C kites. Weinig stuur en bardruk, je moet er maar van houden. De FX heeft een gemiddelde bardruk, je voelt dan ook beter waar de kite staat.
Peterkitehigh

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #5 April 18, 2017, 20:43:06
edit2Rapporteer  
Heren, bedankt voor jullie input!
Ik ga voor de FX, ik kom van de fuel en hifi af en heb liever meer bardruk.
Keuze is gemaakt, nou nog een FX op de kop tikken:)
Thnx!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.