Rhodos eind Mei

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
April 20, 2017, 12:03:52
edit2Rapporteer  
Eind Mei ga ik een weekje naar Rhodos. Hierbij twijfel ik om m'n kites mee te nemen, en zo ja, welke maten.
Iemand ervaringen met Rhodos rond die tijd van het jaar ?
Als de kites meegaan huur ik ook een autotje, dus noorden of zuiden van het eiland maakt niets uit.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 April 20, 2017, 18:03:24
edit2Rapporteer  
Ik verwacht dat het vergelijkbaar is met het najaar en dan heb je vooral je grote kites nodig.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2 April 21, 2017, 07:02:56
edit2Rapporteer  
Zelf geweest Andre ?
Zo ja, nog tips en tricks wat betreft spots ?
Zuiden ziet er echt top uit, maar verwacht niet dat ik elke dag zin heb om 1,5 uur enkele reis te rijden.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #3 April 21, 2017, 07:51:28
edit2Rapporteer  
Waar zit je in Rodos? Bij de Noordwest kant kan je naar Kremasti, Theologos, Kalavarda en nog een paar. Kalavarda vond ik fijner, bij kremasti is het een beetje aflandig en daardoor meer vlagerig.

Prasonissi is echt de plek. De wind is harder omdat het getunneld wordt door twee bergen. In de zomer kon het echt 5 knopen schelen. Daar heb je vlak aflanding en cleane golven aan de andere kant. Ik zat in het noorden, maar het was het vele rijden waard. Het jaar daarop zat ik wel in het zuiden, haha.

Voor auto huur kan ik je deze aanraden: http://www.skyrentacarrhodos.com/page.php?4
Niet gelijk bij de luchthaven maar wel goedkoper en daarnaast All risk. Ze zijn kitesurfers gewend.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 April 21, 2017, 09:10:00
edit2Rapporteer  
Was in 2007 Henk, time flies.. We zaten toen bij Kremasti, maar Prasonisi is de topspot op Rhodos. Je bent gewend om te rijden voor het kiten, dus dat ga je wrs ook op Rhodos doen Wink.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #5 April 21, 2017, 12:08:01
edit2Rapporteer  
Zitten in Kremasti, maar als ik het zo hoor word het dus vaak naar Prasonissi rijden.
Thanks voor de link Thom, ik ga het ff checken.

@Andre, dat rijden om te kiten is een stuk minder sinds ik woonachtig ben in Den Haag Wink
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #6 April 22, 2017, 10:41:30
edit2Rapporteer  
Geen probleem. En een ander belangrijk punt. Prasonissi is gratis. De rest van de spots moet je betalen om gebruik te mogen maken van de spot. Doe je dat niet, dan zijn ze niet bepaald vriendelijk. De rit naar prasonissi is mooi. Dat scheelt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.