Cabrinha Contra 13m of Pivot 14m

BartdeL

Geen avatar

Berichten: 55
April 28, 2017, 15:42:53
edit2Rapporteer  
Hallo,
zijn er hier mensen die wat kunnen zeggen over de lowend van deze kites in deze maten?

Ik kite bijna 10 jaar, eigenlijk nooit onder de 18 knopen. Grootste kite is al jaren een 10m, nu een Naish Pivot. Ik denk er over nu iets 2e hands aan te schaffen voor bij minder wind.

Ik wil kunnen varen op zee vanaf 14 knopen gemiddeld met mijn normale twintip(Cab Tronic), dus geen lichtweerboard. Gewicht 80kg.

Ik zou een Contra 13m voordelig kunnen kopen maar twijfel beetje of die wel groot genoeg is.

Pivot 14m is natuurlijk ook een optie maar ben beetje bang dat die wat log zal zijn.

Als ik vaar wil ik wel wat kunnen springen en oefenen met back en frontrolls en verschillende transities en misschien wat eenvoudige nieuwe trucjes. Gewoon een beetje heen en varen is niet genoeg.

Daarnaast misschien paar keer per jaar dat ik hem met surfboard wil kunnen gebruiken, zo vaak komt het niet voor dat er wel golven zijn en geen wind.

Highend vind ik niet zo interessant want vanaf 18 knopen pak ik mijn Pivot 10m.

Ben dus benieuwd of iemand met één van deze kites vaart en iets kan zeggen over de lowend. En natuurlijk of je er blij mee bent :-)

Alvast bedankt!
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 April 28, 2017, 17:53:39
edit2Rapporteer  
Een 13 contra is wel een efficiente kite, denk dat het met 14kn wel moet lukken. Daaronder wordt het wel moeilijk.
BartdeL

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #2 Mei 02, 2017, 13:05:29
edit2Rapporteer  
Verder niemand ervaring met 1 van deze?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.