Wetsuit, welke maat?

pewpew

Berichten: 779
April 29, 2017, 17:34:17
edit2Rapporteer  
Ik zit nu te kijken op wetsuitoutlet.co.uk. Daar zit ook een size chart bij.
Helaas ben ik nogal lang maar niet de dikste. Mijn maten zijn:
Length: 1.90m
chest:  98cm
waist:  83/84cm
hips:   95cm.

Als ik kijk bij de size charts van de lengte 1.85-1.90m moet ik een chest hebben van 112-117cm en hips van 107-112.
Is het naast heel veel kibbeling eten beter om een wat korter pak te kopen maar waarbij de chest/waist/hips maten wel kloppen?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 April 29, 2017, 17:42:43
edit2Rapporteer  
Je zou bij elke lengte ook verschillende omtrekken moeten hebben. Meeste merken hebben die wel in de sizechart staan. Dus ipv medium, ook medium-small en medium-tall enz. Jij zal wel in de MT categorie vallen, of misschien ST ofzo. Over welk merk gaat het? 

Toch moet je oppassen met blind bestellen zonder passen... elk merk valt weer iets anders. Ik heb wel eens een Ripcurl E-Bomb besteld daar, had perfect moeten zijn gezien de maattabel, maar Ripcurls vallen wat slank/atletisch, en dat was geen goede combinatie met m'n dikke kuiten. Het paste allemaal wel, maar her en der toch wat strak.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #2 April 29, 2017, 18:35:02
edit2Rapporteer  
Je zou bij elke lengte ook verschillende omtrekken moeten hebben. Meeste merken hebben die wel in de sizechart staan. Dus ipv medium, ook medium-small en medium-tall enz. Jij zal wel in de MT categorie vallen, of misschien ST ofzo. Over welk merk gaat het? 

Toch moet je oppassen met blind bestellen zonder passen... elk merk valt weer iets anders. Ik heb wel eens een Ripcurl E-Bomb besteld daar, had perfect moeten zijn gezien de maattabel, maar Ripcurls vallen wat slank/atletisch, en dat was geen goede combinatie met m'n dikke kuiten. Het paste allemaal wel, maar her en der toch wat strak.
Geen bepaald merk. Zoek een 5-3 pak voor ongeveer 100-150 euro. Ik zie nu deze staan. https://www.wetsuitoutlet.co.uk/2017-gul-response-53mm-back-zip-gbs-wetsuit-black-blue-re1213-p-18465.html
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 April 29, 2017, 18:49:17
edit2Rapporteer  
Je zou bij elke lengte ook verschillende omtrekken moeten hebben. Meeste merken hebben die wel in de sizechart staan. Dus ipv medium, ook medium-small en medium-tall enz. Jij zal wel in de MT categorie vallen, of misschien ST ofzo. Over welk merk gaat het? 

Toch moet je oppassen met blind bestellen zonder passen... elk merk valt weer iets anders. Ik heb wel eens een Ripcurl E-Bomb besteld daar, had perfect moeten zijn gezien de maattabel, maar Ripcurls vallen wat slank/atletisch, en dat was geen goede combinatie met m'n dikke kuiten. Het paste allemaal wel, maar her en der toch wat strak.
Geen bepaald merk. Zoek een 5-3 pak voor ongeveer 100-150 euro. Ik zie nu deze staan. https://www.wetsuitoutlet.co.uk/2017-gul-response-53mm-back-zip-gbs-wetsuit-black-blue-re1213-p-18465.html

Ik zie het ja. MT is te kort, LT is te breed. Je valt er precies tussen.

Tja een pak van 8cm korter lijkt me vragen om problemen, maar het moet allemaal wel aansluiten natuurlijk, dus een bredere zou ik niet doen.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #4 April 29, 2017, 19:42:17
edit2Rapporteer  
Je zou bij elke lengte ook verschillende omtrekken moeten hebben. Meeste merken hebben die wel in de sizechart staan. Dus ipv medium, ook medium-small en medium-tall enz. Jij zal wel in de MT categorie vallen, of misschien ST ofzo. Over welk merk gaat het? 

Toch moet je oppassen met blind bestellen zonder passen... elk merk valt weer iets anders. Ik heb wel eens een Ripcurl E-Bomb besteld daar, had perfect moeten zijn gezien de maattabel, maar Ripcurls vallen wat slank/atletisch, en dat was geen goede combinatie met m'n dikke kuiten. Het paste allemaal wel, maar her en der toch wat strak.
Geen bepaald merk. Zoek een 5-3 pak voor ongeveer 100-150 euro. Ik zie nu deze staan. https://www.wetsuitoutlet.co.uk/2017-gul-response-53mm-back-zip-gbs-wetsuit-black-blue-re1213-p-18465.html

Ik zie het ja. MT is te kort, LT is te breed. Je valt er precies tussen.

Tja een pak van 8cm korter lijkt me vragen om problemen, maar het moet allemaal wel aansluiten natuurlijk, dus een bredere zou ik niet doen.
ja precies. Lastig dit. Misschien toch maar passen in een winkel
et1961

Berichten: 365
Antwoord #5 April 30, 2017, 11:01:22
edit2Rapporteer  
Passen is natuurlijk het beste! Misschien heb je hier wat aan; ik ben ca. 78 kg en 1.92 m land. Bij mij past de 53 LT (van ProLimit) perfect.

Als je online wilt bestellen, kan je natuurlijk het pak ook terug sturen indien het niet goed past. Als je twijfelt tussen 2 maten, gewoon beide bestellen en 1tje terugsturen Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Mei 01, 2017, 10:47:57
edit2Rapporteer  
Onderstaande adviezen zou ik zeker niet in de wind slaan:

Toch moet je oppassen met blind bestellen zonder passen... elk merk valt weer iets anders. Ik heb wel eens een Ripcurl E-Bomb besteld daar, had perfect moeten zijn gezien de maattabel, maar Ripcurls vallen wat slank/atletisch, en dat was geen goede combinatie met m'n dikke kuiten. Het paste allemaal wel, maar her en der toch wat strak.

Passen is natuurlijk het beste!

Een goed passend wetsuit is erg belangrijk voor je bewegingsvrijheid, maar bovenal de warmtehuishouding.
Een te ruim zittend wetsuit is minder warm dan de juiste maat.
En een te strak zittend wetsuit knelt de bloedsomloop af, welke fundamenteel is voor het warmtetransport in je lichaam.

Kortom, passen!
Hoewel lichtelijk omstreden zou je eerst bij een shop kunnen passen, en dan bestellen.
Vind ik zelf niet helemaal fair, maar als je echt voor een kwartje op de eerste rij wilt zitten...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.