Laag water spots Nederlandse eilanden

snorro

Geen avatar

Berichten: 12
April 29, 2017, 18:54:33
edit2Rapporteer  
Goedendag, ik ben me aan het oriënteren op locaties voor een kitevakantie met de camper. Mijn vrouw ben ik aan het leren varen dus zoek naar beginnersspots. Hoeft niet ver te zijn vandaar dat ik bij de Nederlandse eilanden terecht ben gekomen.

Iemand ervaring met de spots daar? Ik lees dat je op Texel ook aan de wadkant mag varen. Is het daar relaxed? Vlieland, zijn daar ondiepe plekken?

Als er andere tips richting het zuiden zijn met wat windzekerheid en ondiepe wateren hoor ik ze natuurlijk ook graag. Het is lastig achter zulke info komen via internet.

Grts  Smiley
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #1 April 30, 2017, 08:15:31
edit2Rapporteer  
Naar Vlieland met de camper??
Bij spots op deze pagina kan je ook zoeken op laag water. Verder zijn diverse spots in Friesland langs het ijselmeer goed te doen voor beginners. Bij Workum heb je een camping aan de kite spot camping 'T Soal. Deze spots kunnen in de vakantie overigens wel erg druk zijn. Een andere goede beginnersspot is Oostvoorne. Hier moet je alleen wel een stuk lopen vanaf de camper naar het strand.
De brouwersdam staat in de zomer vol met campers en caravans van surfers. Hier heb je ook veel overnachtings mogelijkheden. Ook deze spot is erg geschikt voor beginners. Sta bereik is afhankelijk van het getij. Met laagwater kan je erg ver staan. Met hoog minder. Ook hier is het in de zomer erg druk. Verder geld voor heel Nederland dat je in de zomer geluk moet hebben met de wind.
snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #2 April 30, 2017, 14:49:19
edit2Rapporteer  
Oh Vlieland mag je zeker niet op met een camper..? Naja. Oostvoorne en Brouwersdam wonen we tussen. Dus dat zijn dan geen vakantiebestemmingen voor ons. Via fb ook op verschillende groepen meegelezen maar wind is meestal het probleem. Een van de tips was bijvoorbeeld Biscarosse. Mooie camping, mooi meer, etc. Vlakbij Mimizan maar daar heb ik mijn kites 2 weken in de zak gehouden tijdens een vakantie daar. No wind. Naar Duitsland is ook een optie. Iemand daar langs de kust in de zomermaanden goede ervaringen gehad? Of Denemarken.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #3 April 30, 2017, 22:00:36
edit2Rapporteer  
Met laag water zijn er iig geen spots op de Waddenzee op de eilanden, ondiepe spits met hoogwater wel. Vlieland mag je niet met auto heen, heeft ook geen waddenspot. Terschelling zal beetje camper € 300,- kosten voor de boot. Harlingen heeft camping t/o de kitespot daar.

Denemarken is betere optie dan Duitsland, heb t idee dat je daar wat meer mag qua kiten en hele mooie verschillende soorten spots
Ren

Berichten: 29
Antwoord #4 Mei 01, 2017, 11:10:05
edit2Rapporteer  
Hey Snorro je zou Denemarken eens moeten proberen.
Ik kom daar al jaren om te windsurfen en sinds de laatste 3 jaar om te kiten.
Het ringkobing fjord is een superstek om te leren, overal ondiep en voor bijna alle windrichtingen vind je een spot. Wat de wind betreft kun je het beste gaan in Juni of September, Juli en Augustus zijn niet echt windzeker.
snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #5 Mei 03, 2017, 07:55:37
edit2Rapporteer  
Oké top! Bedankt voor de tips. Denemarken lijkt me inderdaad wel vet ook. Ik ga het ff bekijken.

Ren op welke camping heb je gezeten? Was dat met een camper en beviel dat?
Ren

Berichten: 29
Antwoord #6 Mei 03, 2017, 16:35:53
edit2Rapporteer  
Ik heb niet op een camping gezeten Snorro want we huren er altijd een huis.
Maar er zijn campings genoeg rondom het meer, ff googlen denk ik zo.
Erwinn

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #7 Mei 04, 2017, 06:03:54
edit2Rapporteer  
Ostseecamp Suhrendorf - Rügen/Ummanz. Camping met kiteshop aan het water. Eindeloos kitegebied waar je overal kunt staan. Bij oostenwind kan je naar Rosengarten rijden en is ook fantastisch.
Nog wel even iets om rekening mee te houden. Er is verder niets maar dan ook niets te doen. Je zit er midden in de natuur.
www.ostseecamp-suhrendorf.de
Ren

Berichten: 29
Antwoord #8 Mei 04, 2017, 07:26:26
edit2Rapporteer  
Snorro, Ik heb nog even voor je gekeken naar een camping waar vrienden van ons vorig jaar hebben gezeten.
Mooie camping in het bos van Nederlandse mensen; www.ringkobingcamping.dk.

Mocht je nou besluiten die kant op te gaan, wij, mijn vrouw en ik, zitten er de laatste twee weken van Juni, kan ik je wel wat spots laten zien als je wilt.
snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #9 Mei 12, 2017, 13:29:46
edit2Rapporteer  
Hoi Ren, bedankt voor je info. Wij gaan juist begin augustus, dus we lopen elkaar net mis. Als dat nog verandert dan laat ik het weten. Cheers!
Ren

Berichten: 29
Antwoord #10 Mei 13, 2017, 19:18:07
edit2Rapporteer  
have fun Snorro  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.