Verliezen spanning stuurlijnen North Rebel

atJOEY_

Berichten: 93
Mei 02, 2017, 13:13:40
edit2Rapporteer  
Hee allemaal.

Afgelopen zondag ben ik wezen kiten op Mirns. Lekker druk maar op zich een geslaagde dag!

Later op de dag kon ik eindelijk kiten met mijn nieuwe North Rebel 8m. Nou merkte ik dat bij scherp sturen de spanning soms wegviel van de stuurlijn. Hierdoor klapperde de kite een keer en raakte ik de spanning in de lijnen kwijt.

Hoe komt dit? Heb ik de kite verkeerd afgesteld of doe ik iets verkeerd met het sturen? Ik gebruik de kite in combinatie met de North 5th Element bar met 24 meter lijnen. De bar was ingesteld op de breedste setting. Verder was ik volledig gedepowered.

Ook had ik elke keer de schoentjes vol water, doordat de klittebandjes om de enkel losgingen denk ik. Hoe gaan jullie daar mee om?

Alvast bedankt!

Joey
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #1 Mei 02, 2017, 14:57:29
edit2Rapporteer  
...Verder was ik volledig gedepowered...

Wat hield je tegen om de kite gewoon even (iets) meer te poweren en te checken of dat verandering zou brengen? Dan had je gemerkt dat er dan ook meer spanning komt op de stuurlijnen. Daarmee had je iig een directer gevoel op je stuurlijnen gehad.

Doordat je nu alleen volledig gedepowered hebt gevaren, heb je nauwelijks spanning op de stuurlijnen (hangen zelfs door). Geeft niet alleen een heel indirect gevoel met je kite, het (in)sturen zal ook veel meer tijd en moeite kosten.

Btw, check ook of je bar en lijnen sowieso goed staat afgesteld. Verbind de uiteinden met een touw on een vast punt (lantaarn, trekhaak oid) en loop de bar uit: Nu ga je de depowerlijn maximaal openen en kijken of de bar tegen of net boven de QR uitkomt. Als dan ook nog eens de bar precies haaks op de depowerlijn staat is iig de bar goed afgesteld.

 ThumpsUp
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #2 Mei 02, 2017, 15:01:26
edit2Rapporteer  
Wat betreft je schoentjes. Ik draag mijn pak over mijn schoenen. Enkelbandjes strak tegen opspattend water naar binnen toe. En drainholes in mijn pak om het water van binnenuit af te voeren. Heb nooit last van volle schoenen. Drainholes kun je overigens ook zelf prikken met een hete naald als die er niet in zitten.
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #3 Mei 02, 2017, 23:26:14
edit2Rapporteer  
@/-||_( )|-|/-|
Geen idee eigenlijk.. Klinkt best logisch nu je het zegt. Zocht het probleem niet zozeer bij het poweren of depoweren. Bedankt, zal het volgende keer eens proberen!


@Jellevw
Ook jij bedankt voor de tip! Zal het eens proberen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.