Cabrinha safety alart - Power Bracket Seat (PBS)

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Mei 18, 2017, 09:02:19
edit2Rapporteer  



The Power Bracket Seat (PBS) is mounted on the top of the depower mainline of all 2017 Cabrinha control systems. The PBS sits at the junction between one of the lower front lines and the landing line. The PBS is used as a stopping point for one of the flying lines while allowing the activation of the 1X security landing line. The product was manufactured in April through March 2016 for the 2017 season. The product can be distinguised from other Cabrinha control systems by its stainless steel Power Bracket Seat at the top of the depower mainline. The products affected by this recall are the Overdrive 1X Recoil with Fireball or Quickloop. Overdrive 1x Trimlite with Fireball or Quickloop. The 1x Trimlite with Fireball or Quickloop, and the Chaos 1X Control system.

In Nederland zou ik contact opnemen met de winkel waar jij je bar hebt gekocht. Het is echt noodzaak dit onderdeel te vervangen! Het kan levensgevaarlijke situaties opleveren.


http://www.youtube.com/watch?v=vZasOj9v6Yw&feature=youtu.be


http://www.cabrinhakites.com/safety-alert.html
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 Mei 18, 2017, 19:47:02
edit2Rapporteer  
Kreeg al een mail van Kitemana - Tom, de replacement kit wordt opgestuurd. Voor de gasten die het niet zelf willen/kunnen doen, kunnen de bar kosteloos opsturen of even naar de winkel gaan  ThumpsUp
naja

Berichten: 355
Antwoord #2 Mei 18, 2017, 19:58:19
edit2Rapporteer  
Alleen voor 2017 barren?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Mei 18, 2017, 20:37:51
edit2Rapporteer  
Enkel 2017 barren hebben een rvs stopper toch? Die juist geïntroduceerd is omdat de plastic versie wel eens kapot getrokken werd. Maar liever een gebroken stopper safety die nog werkt dan een gebroken powerlijn....
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #4 Mei 18, 2017, 21:01:12
edit2Rapporteer  
Maar liever een gebroken stopper safety die nog werkt dan een gebroken powerlijn....

Je komt iig nog thuis... schater Heb je wel eens gevaren met 2 powerlijnen die meer dan een halve meter verschil hebben? Die kite reageert niet tot nauwelijks met wat jij wil.

Los van meerdere ondoordachte R&D ontwikkelingen is deze verlate reactie op de markt een lachnummer; hoe serieus neemt Cabrinha de finale koper...

Deze safety alert is mosterd na de maaltijd, zeker als je bedenkt dat ze dit al weken geleden hadden kunnen melden als ze de verschillende meldingen serieus hadden genomen en nog meer omdat ze nieuwe barren (met grijze plastic PBS) al sinds begin april uitleveren.

Goede after sales wordt adequater & professioneler omgezet.
Vakantieman

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 Mei 18, 2017, 21:09:09
edit2Rapporteer  
Hallo, ik lees al jaren mee op dit forum maar nu dan toch mijn eerste poste. Ik heb ook de 2017 cab. overdrive 1x recoil bar inderdaad met dat rvs power bracket seat deel. Moet ik dus vervangen.
Maar.. Lost het vervangen (monteren replacement kit) ook het probleem op dat de loop to loop connection van de flagging line zo stroef door de top funnel van de pu-tube gaat? Of is het alleen om het rvs deel te vervangen omdat dat risico op lijnbreuken geeft? Het is mij niet helemaal duidelijk.  Het kost best wat kracht om deze loop to loop knoop door de top funnel van de pu-tube te krijgen. Als ik het filmpje bekijk van cab. hoe te vervangen. Dan hergebruiken ze de originele flagging line.
De knoop lijkt dus niet dunner te worden.

Geeft niet echt een goed gevoel in de safety van de bar dat het zo stroef loopt. Oh ja... de bar is nieuw en heeft nog geen zand of water gezien. Is dus niet vuil.

Groeten, Vakantieman
BartdeL

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #6 Mei 18, 2017, 23:40:18
edit2Rapporteer  
Hallo, ik lees al jaren mee op dit forum maar nu dan toch mijn eerste poste. Ik heb ook de 2017 cab. overdrive 1x recoil bar inderdaad met dat rvs power bracket seat deel. Moet ik dus vervangen.
Maar.. Lost het vervangen (monteren replacement kit) ook het probleem op dat de loop to loop connection van de flagging line zo stroef door de top funnel van de pu-tube gaat? Of is het alleen om het rvs deel te vervangen omdat dat risico op lijnbreuken geeft? Het is mij niet helemaal duidelijk.  Het kost best wat kracht om deze loop to loop knoop door de top funnel van de pu-tube te krijgen. Als ik het filmpje bekijk van cab. hoe te vervangen. Dan hergebruiken ze de originele flagging line.
De knoop lijkt dus niet dunner te worden.

Geeft niet echt een goed gevoel in de safety van de bar dat het zo stroef loopt. Oh ja... de bar is nieuw en heeft nog geen zand of water gezien. Is dus niet vuil.

Groeten, Vakantieman
Bij mij is dit wel opgelost (of eigenlijk verbeterd, want het gaat nog steeds tikkeltje stroef maar wel veel minder dan daarvoor) met de nieuwe lijn die je bij deze update krijgt. Ik had het niet verwacht maar blijkbaar is het knoopje nu net iets platter/kleiner geworden.  Zou het zeker proberen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 Mei 19, 2017, 07:08:51
edit2Rapporteer  
Waar niemand over schrijft is dat veel mensen de elastieken lijn zonder spanning aan 1 kant door de buis willen trekken en denken dat dat simpel moet gaan.. Niet dus
Waarom: Als je maar aan 1 kant blind gaat trekken, dan zal de dacron lijn zich verder gaan stuwen over het elastiek en er formeert zich aan het einde een dikke rand. Soms zie je die nog buiten de slang, soms zit die inde slang.

Als je simpelweg even aan de andere kant ook gaat trekken aan het elastiek, span je het elastieken koord en trek je het geheel makkelijker door de buis.
Zit hij erg vast', dan zal het door het aanspannen en een paar x heen en weer trekken helpen om los te krijgen.

Als het dan nog niet lukt, dan heb je een ander probleem;
Misschien is je plastic buis gewoon omgebogen en geknikt. Ga op je QR en clamcleat staan zodat er een rechte lijn ontstaat en probeer het dan nog een keer
Lukt het dan nog niet: Er is gewoonweg veel te veel zand en andere shit tussen het elastiek en de dacron lijn waardoor je hem niet volledig kan spannen (en dus dunner maken)

 ThumpsUp

@Vakantieman.
Jouw foto laat wel duidelijk zien dat je het knoopje kleiner kan maken. Maak daarvoor eerst het knoopje los. Hierdoor kun je beide lusjes daarna synchroon in elkaar trekken en de kleinste knoop verkrijgen.
Nu zie je dat jouw elastieken koord (door druk van de PBS) langzaam omgekruld is en groter is geworden. Beste is om zo nu en dan dit te controleren, want ook de nieuwe PBS zal hier weinig aan veranderen.
Vakantieman

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #8 Mei 19, 2017, 17:55:44
edit2Rapporteer  
Thx ga vanavond eens kijken of ik die knoop kleiner kan krijgen.
Je verhaal van spanning op de lijnen aan beide kanten klinkt logisch inderdaad.

Wel vreemd dat de winkels (althans die ik heb gebeld) nog niet over de repair kit beschikken maar ook niet weten vanaf wanneer wel.
Nu maar via pryde group in Duitsland aangevraagd om er snel een op te sturen.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #9 Mei 20, 2017, 10:40:35
edit2Rapporteer  
Citaat
Wel vreemd dat de winkels (althans die ik heb gebeld) nog niet over de repair kit beschikken maar ook niet weten vanaf wanneer wel.

Ik heb hem ook nog niet in huis hoor. En volgens mij de shops ook nog niet.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #10 Mei 20, 2017, 12:52:43
edit2Rapporteer  
...En volgens mij de shops ook nog niet.

Er zijn shops die ze al meer dan een week in huis hebben. Gewoon informeren

Verwacht alleen dat de Cabrinha dealers eerst hun eigen klantenkring bedienen (afhankelijk van de regeling Cabrinha NL en haar dealers). Tenslotte krijgen ze niet bakken met stoppers en toebehoren toebedeeld.

Geen enkele dealer neemt graag tijd voor diegenen die voor een dubbeltje op de 1e rij hun kites in het buitenland/internet kopen om dan hun service in NL te verwachten. Kortom je zult dan achteraan de rij moeten aansluiten of je aankoopadres (buitenland/internet) moeten benaderen. Die B dealers zullen wss door Cabrinha ook niet als eerste toegeleverd worden met deze service kits...

Voor wat hoort wat  loser
Vakantieman

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #11 Mei 20, 2017, 14:54:19
edit2Rapporteer  

Dan komt het goed. Heb tenslotte (bijna) de volle mep betaald bij een A-dealer in NL. De haast zit er bij mij alleen op omdat ik volgende week met vakantie ben en de kite mee gaat. Had het graag voor die tijd opgelost. Ik check de lijn wel af en toe op schade. Ziet er nu nog goed uit.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #12 Mei 20, 2017, 19:54:26
edit2Rapporteer  
A of B dealer, onzin. Ze horen iedereen gewoon zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #13 Mei 20, 2017, 20:23:04
edit2Rapporteer  
Jij mag het onzin vinden, prima

Hoe terecht je gedachte ook is, de realiteit is meestal het verschil tussen een officieel verhaal en de officieuze afhandeling van zaken. Of het nou wasmachines, elektronica, verzekeringen of ... een kite is.

Mensen die bv. in andere werelddelen hun kites kopen voor prijzen waar de dealers hier hun kites nog niet voor kunnen inkopen zijn niet de gelukkigen die met open armen HIER graag door de fabrikant en het officiële dealernet in de aftersales met problemen en garantie geholpen worden.

Het kost de dealer simpelweg veel tijd en geld terwijl de klant hem daarvoor geen cent heeft gegund. Daar bestaan simpelweg afspraken en grenzen voor tussen fabrikant en dealers voor om hun goed opgebouwde en professionele netwerk mbt de servicegraad te beschermen.

Denk je nou werkelijk dat dat in een andere branche anders is?

Want DAT is pas onzin
et1961

Berichten: 365
Antwoord #14 Mei 20, 2017, 20:25:28
edit2Rapporteer  
Bestaat er wel zoiets als een A en een B dealer? Als je een (kite) product in het buitenland koopt, dan zou ik verwachten dat bij problemen, je dat meldt en afhandelt met de shop/webwinkel waar je het product gekocht hebt.

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #15 Mei 20, 2017, 20:33:29
edit2Rapporteer  
Ik heb het 'B' dealer genoemd, omdat het gaat om adressen waar wel via de fabrikant kitespullen aan geleverd worden, maar die zich niet aan de afspraken met de fabrikant houden.
Die zitten dus ook niet op hetzelfde niveau qua prijsstelling, garantie en servicegraad als de normale 'Á' dealers.

Vaak verdwijnen deze snelle adressen ook net zo snel als ze zijn ontstaan OF ze hebben zoveel afzet dat hun macht groot genoeg is om een importeur of fabrikant te weten paaien om toch te blijven leveren.

Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #16 Mei 20, 2017, 21:27:07
edit2Rapporteer  
@ /-||_( )|-|/-|
Je schijft een mooi betoog maar waar je vervolgens uit op maakt dat ik denk dat de kite branch anders is dan andere is me een raadsel.

Het lijkt mij voor de hand liggen dat men zich voor dit probleem richt tot de dealer waar de bar gekocht is. Dus ook als dit een webshop in het buitenland is. Als je dan niet geholpen wordt heb je pech of je probeerd het nog bij een shop in Nederland. Misschien pakt die wel direct de kans om te laten zien hoe fijn zijn shop en goed zijn service is. Ik vind ook dat dealer nog gebruiker hier nadeel van mag ondervinden. Cabrinha heeft een fout gemaakt, kan gebeuren, en dient dat op correcte wijze op te lossen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.