Mystic Majestic X harness

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Mei 25, 2017, 19:50:26
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/218457699

We are extremely proud to introduce the most advanced harness in kiteboarding history! The Majestic X has been created by using cutting edge technologies and is built around the patented Bionic Core Frame innovation, featuring an unequalled carbon construction! Learn more here: mysticboarding.com/featured-majestic-x.

The Majestic X harness has hit the shelves!

It is with great pleasure an honor that we introduce you to our latest innovation, the Majestic X. Since 2002 we have dedicated ourselves to creating exceptional products for kiteboarding. We feel it is our task to embrace the limits set by our riders and break boundaries to create something unique and revolutionary. By using cutting edge technologies to our advantage we have been able to create the most advanced harness in kiteboarding history.

This harness, the Majestic X, is our first hard-shell harness with an unequaled carbon construction. We have been working on this project for the past 2 years, so you can imagine our thrill to finally show it to the world. Take a look:

The Majestic X is built around the unique Bionic Core Frame, which is a rigid support plate for your lower back. Its exclusive composite material combines a very stiff support with flexibility. This allows for more freedom of movement. The full carbon Bionic Core Frame is stiff in the horizontal direction but the BCF is still able to twist and follow your body.

Intelligent Viscoelastic Foam (IV-Foam) really sets to your body shape, maximizes the comfort and helps the harness stay put. The thermoformed EVA Foam wraps around your waist and increases the grip on your waist. Attaching your leash to the front makes it easier to pull the quick release when needed and allows you to use a short leash.

The Majestic X is unique in its support and made for every type of rider who desires a top-notch harness with maximum support. To make the harness accessible for truly all riders, the harness comes in two editions, one equipped with our regular spreader bar and one with our new, specialized surf spreader bar.

The rope is meant for pure waveriding and foiling. The spreader bar with the rope allows you to ride with more freedom in order to hit the lip without the kite pulling you to one side. The unique feature about our surf spreader bar is the fact that you have more length to one side. For the true freestylers amongst us, there is the regular spreader bar.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #1 Juni 14, 2017, 23:25:14
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=kJPKBIgkkYY

This video is about all new Majestic X Harness by Mystic Boarding


Duidelijk verhaal  ThumpsUp
et1961

Berichten: 365
Antwoord #2 Juni 15, 2017, 07:50:15
edit2Rapporteer  
Mooie CrazyFly Raptor!  Joepie
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #3 Juni 28, 2017, 12:41:46
edit2Rapporteer  
Ben erg benieuwd naar de ervaringen die men hier op het forum heeft met de Majestic X.
Algemene bevindingen. Pasvorm.
Is het een fijne trapeze voor mensen met rugklachten.
Welke spreader gebruik je als je 50/50 doet aan wave / freeride en springen.

Ik heb de laatste jaren met een Manera Exo gevaren en ben toe aan een nieuwe trapeze.
Wie kan mij verder helpen..
Alvast bedankt!
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #4 Juni 28, 2017, 15:50:11
edit2Rapporteer  
En dat allemaal dankzij Coleman Buckley, zo zwak dat al die merken dat niet durven te zeggen...
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #5 Juni 28, 2017, 23:51:25
edit2Rapporteer  
Heb er nu ca 15 sessies opzitten met de Majestic X en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden gebruiker ben.

Hiervoor heb ik altijd Mystic Warriors gevaren en de laatste twee jaar de Ride Engine met zowel slider als hook spreader

De keuze voor een hardshell trapeze was gemaakt nadat ik toch vaak na meerdere sessies achter elkaar last had van een vermoeide onderrug daar dat wel een van m'n zwakke plekken is.
Daarnaast was het fijn dat je eenvoudig kon uitwisselen tussen de slider en hook spreader.

Beide (RE als Majestic X) trapezes voldoen als het gaat om extra ondersteuning voor de rug en het (deels) ontlasten van de druk in de onderrug. Zeker als je dit vergelijk met andere trapezes.

Pasvorm
De RE is wat specifieker qua pasvorm en zal niet voor ieder lichaam geschikt zijn. De Majestic X is wat vlakker en zal daarom bij meer mensen beter aansluiten. Wel is de RE wat steviger qua vormvastheid en geeft (mits deze goed past) net ietsje meer steun dan de Majestic X.

De Majestic X blijft muurvast zitten en schuift niet omhoog, terwijl de RE hier wel af toe de neiging toe had. Zeker na een goed overpowerde sessie of een flinke crash.

Het aansnoeren en/of aantrekken van beide trapezes gaat prima, maar het uitrekken van de Majestic X gaat soepeler door het nieuwe klik systeem. Dit zal waarschijnlijk zeker merkbaar zijn wanneer het weer wat kouder wordt.

Spreader
De spreaders van RE zijn wat makkelijker te verwisselen dan die van de Majestic X, maar dit is speelt eigenlij alleen als je vaak wisselt van directioneel of TT. In de sneeuw heb ik altijd de slider gebruikt omdat je dan makkelijker ingedraaid staat op de ski's.

Afwerking & details
Dit is persoonlijk maar ik vind de Majestic X net wat fraaier afgewerkt tot in detail. Ook heeft de Majestic X standaard een mesje zitten in de spreader.

Prijs
Beide trapezes zijn niet goedkoop en voor de helft heb je ook een fatsoenlijke trapeze van elk ander willekeurig merk. Maar voor mij is het het geld absoluut waard omdat ik de volgende dag nauwelijks tot geen last heb van mijn onderrug sinds ik met hardshell trapezes vaar. En het feit dat je makkelijk wisselt tussen de spreaders.

Mijn conclusie
Zelf heb ik ervoor gekozen om met de Majestic X door te varen vanwege de (hele kleine pluspuntjes) ondanks dat ik al best tevreden was over de RE.
Maar wanneer de RE je past en maximale ondersteuning in de onderrug het belangrijkste is dan is de RE misschien wel de beste keuze.

Suc6 met je keuze

HuibN

Berichten: 304
Antwoord #6 Juni 29, 2017, 09:49:51
edit2Rapporteer  
Kan mij ook helemaal aansluiten bij het review van HBX. Ik heb zelf ook bijna 2 jaar met de RE gevaren wat een zege was voor mijn onderrug. De RE verschoof weinig, maximaal tot aan je aan je onderste ribben. Maar de MMX verschuift helemaal niets. Wel goed verder aansnoeren als de trapeze nat is geworden. Geldt trouwens ook voor de RE.
Het uitdoen van de MMX gaat zeer makkelijk en snel. Dat gaf bij de RE zeker in de winter met koude vingers nog wel eens problemen.
Bovendien is de RE Hexcore 2017 minder stijf dan de modellen van de voorgaande jaren. Dus vind je een zeer stijve hardshell belangrijk, kies dan de Elite als het een RE moet zijn.
Wel heb ik iets meer last/vermoeidheid van mijn rug met de MMX. Waarschijnlijk omdat de hardshell ietsje minder stijf is dan de RE 2015 model.
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #7 Juli 12, 2017, 13:02:27
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie uitgebreide antwoord.

Hoe zit het met de maatvoering, klopt het dat je een maat kleiner kan dan dat je normaal hebt?

Welke spreader gebruiken jullie of zou de voorkeur hebben bij 50/50 surfboard en twintip? In de video hierboven beweert de man dat hij met slider ook prima kan freeriden en springen.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #8 Juli 12, 2017, 13:34:45
edit2Rapporteer  
Maatvoering is persoonlijk, vaar altijd maat S dus bij deze ook en dat zit prima :-)

Natuurlijk kan je met de slider-speader alles doen, maar het heeft mijn voorkeur niet om daarmee te freeriden en springen..... en uithaken wordt al helemaal lastig  Grin
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #9 Juni 11, 2018, 22:47:57
edit2Rapporteer  
Vraagje he,

Hoe hard snoeren jullie je spreaderbar aan? Als ik hem maar iets te los doe zit hij op mijn borstbeen te drukken, als ik hem super strak trek heb ik het gevoel alsof mijn flanken in een bankschroef zitten.

Ik heb de normale spreaderbar met haak.

Gr Kevin.
jw009

Berichten: 96
Antwoord #10 Mei 24, 2019, 11:03:13
edit2Rapporteer  
Heb er nu ca 15 sessies opzitten met de Majestic X en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden gebruiker ben.

Vaar je nog steeds met dit harnas? Ik ben benieuwd hoe de staat is na 2 jaar veel gebruik. Niet erg om veel geld aan een harnass uit te geven, maar dan verwacht je wel dat hij niet na 2 jaar alsnog uit elkaar valt.

Nog meer ervaringen met dit harnass na veel gebruik?
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #11 Mei 24, 2019, 11:29:00
edit2Rapporteer  
Heb er nu ca 15 sessies opzitten met de Majestic X en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden gebruiker ben.

Vaar je nog steeds met dit harnas? Ik ben benieuwd hoe de staat is na 2 jaar veel gebruik. Niet erg om veel geld aan een harnass uit te geven, maar dan verwacht je wel dat hij niet na 2 jaar alsnog uit elkaar valt.

Nog meer ervaringen met dit harnass na veel gebruik?

Nu twee jaar en een paar honderd sessies verder nog steeds zeer tevreden over (hetzelfde) harnas :-)
Uiteraard wat gebruikers sporen op vooral de achterzijde. Maar haak en bandjes nog steeds in prima staat.
jw009

Berichten: 96
Antwoord #12 Mei 24, 2019, 11:37:54
edit2Rapporteer  
Citaat
Nu twee jaar en een paar honderd sessies verder nog steeds zeer tevreden over (hetzelfde) harnas :-)
Uiteraard wat gebruikers sporen op vooral de achterzijde. Maar haak en bandjes nog steeds in prima staat.

Thanks man! :-) Dan weet ik genoeg
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #13 Mei 26, 2019, 01:03:11
edit2Rapporteer  
Hier ook al 2 jaar deze trapeze en nog steeds super, blijft in zijn vorm..logisch natuurlijk "hardshell" en hierdoor echt nooit meer last van mijn onderrug.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #14 Juli 11, 2019, 20:08:59
edit2Rapporteer  
Heb ook de Mystic Majestic X gekocht omdat ik last kreeg van m'n (onder)rug en na een vakantie van twee weken elke dag varen geen moment last gehad van m'n rug. Kom sowieso minder vermoeid van het water na een gepowerde sessie. Echt een topharnas!

Heb er trouwens nog 1 te koop omdat de levering bij de post bleef hangen en niet op tijd was voor m'n vakantie. Dus als iemand nog op zoek is en iets minder wil betalen: stuur me even een PM.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.