Kitespot IJburg

RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Juni 06, 2017, 14:27:41
edit2Rapporteer  
Ik heb het forum al even afgespeurd maar vooral oude topics gevonden. Ik ben benieuwd of iemand weet of en waar je tegenwoordig kunt kiten op IJburg. Ze hebben vorig jaar het hele paviljoen verplaatst waarbij volgens mij ook de spot is veranderd. Van veraf zie ik zo nu en dan ook wel kiters maar ik zie bij de Spots op het forum deze locatie er niet bij staan. Het is wel zo fijn om er naartoe gaan als het ook daadwerkelijk mag. Is het verboden, wordt het gedoogd en met welke windrichting kan je er dan kiten?
Ian

Berichten: 219
Antwoord #1 Juni 06, 2017, 15:29:46
edit2Rapporteer  
Geen officiele spot, geen boetes zo ver ik weet. Snel druk. Van Oost tot Noord-oost is het een goede spot.
Absoluut niet voor beginners.
Eckhardt

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #2 Juni 06, 2017, 15:47:36
edit2Rapporteer  
En toch worden er blijkbaar lessen gegeven... Vind dat echt onverantwoord
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #3 Juni 06, 2017, 18:33:52
edit2Rapporteer  
Ik las inderdaad al eens iets over palen en hekken in het water. Lijkt me inderdaad niet echt relaxt voor beginners.

Wel interessant qua richting. Wijst het zich vanzelf waar de kitespot is aangezien het nu volgens mij nog één grote zandvlakte is met rondom water?
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #4 Juni 06, 2017, 21:45:27
edit2Rapporteer  
Heb er een paar weken geleden gevaren - prima spot met noord/oost. Je vaart dan in de poel aan de oostkant van de punt - afgeschermd door een dammetje dus prachtig vlak. Aan de westkant zit een surfschool - vol in de chop.

Betaald parkeren....
Niet al te groot (wel groter dan de zandmotor) dus snel druk
Obstakels in het water.... paar stenen op de waterlijn maar veel zand eromheen
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #5 Juni 07, 2017, 06:45:43
edit2Rapporteer  
Dank je Tymon. Wellicht wel eens het proberen waard dan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.