Close to the Surface (1)

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Juli 25, 2017, 10:24:32
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/226702637

Why choosing a short mast, have a look on this new video from Stephane Goffinet
Ketos short mast 70 cm, Wave XL, Stab XS, Pocket 118, rider edit : Steph Goffinet, camera Dorothee Stanek






Soort van... skateboardfoilen  ThumpsUp
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Juli 25, 2017, 19:04:20
edit2Rapporteer  
Nu weet ik hoe lang de mast van mijn Clearwater hydrofiel wordt: 70 cm.

Mooi filmpje.
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #2 Juli 25, 2017, 20:31:25
edit2Rapporteer  
misschien een stomme vraag maar waar zit het verschil in in de lengte van de mast?
snap dat je bij een langere mast "hoger" uit het water komt... maar vaart dat ook sneller of zo of meer/minder wendbaar?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 25, 2017, 21:38:54
edit2Rapporteer  
misschien een stomme vraag maar waar zit het verschil in in de lengte van de mast?
snap dat je bij een langere mast "hoger" uit het water komt... maar vaart dat ook sneller of zo of meer/minder wendbaar?

De lengte van de mast zorgt er primair voor dat je beter door chop kunt varen.
Hoe korter de mast, hoe eerder het board een tik kan krijgen van een golftop waar je doorheen klieft.
Met name bij aan de windse koersen waarbij je een hydrofoil  (net als een twintip) schuin kant. Racers zelfs ook bik ruime windse koersen!

Echter er zitten nadelen aan een langere mast:
- dieper water nodig
- stabiliteit neemt evenredig af

ik ben begonnen op een 80cm mast.
Heerlijk stabiel, kon er al overstag op en relatief makkelijk te varen.
Toen stapte ik over op een 100cm mast. Een jaar later kan ik nog steefs niet goed overstag
Het vaart makkelijker door chop, maar ik ben flink terug geplaatst in de ontwikkeling.

Ik zou persoonlijk voor een hydrofoil om het op te leren voor 90cm gaan. Niet korter dan 85cm en beslist geen 70cm!

Er zitten nog veel meer facetten aan de lengte van de mast. Maar dit zijn twee belangrijke.

We zijn bezig met eeb hydrofoil kitewiki waarin we in detail ingaan op dit soort zaken!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.