Andere bar op F-one Bandit 2016/2017

nick2104

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Juni 16, 2017, 11:51:51
edit2Rapporteer  
Er is al een hoop over geschreven mbt barren uitwisselen, maar wie heeft er ervaring mee op een bandit? Ik begreep van een kiteshop dat de hoogte van de Y-splitsing voor de Bandit nogal uitmaakt, in hoeverre is dit waar?
(safety van 2 naar 1 lijn lijkt me geen probleem..)

Waarom deze vraag:
Op dit moment heb ik een 2016 Bandit 9meter die geweldig vliegt en past bij mijn vaarstyle, helaas vind ik alleen de bar helemaal ruk en niet meer van deze tijd.
- dun safety lijntje wat volgens mij snel gaat slijten
- geen fatsoenlijke swivel
- metalen bar uiteinden die je niet wilt koppen met je hoofd
- quickrelease of de 2 frontlijnen (laten we hier maar niet over discussiëren).
(Al voelt de bar wel lekker aan vanwege de grip en hij is lekker kort)
Gezien mijn huidige kites 11meter Ozone C4 (2012) en 7meter RPM (2012) hard aan vervanging toe zijn overweeg ik een 7meter en 11 meter Bandit, het liefst met een andere bar.

Een andere optie is om andere kites te kopen. Ik heb al een Ozone Enduro en Slingshot Rally getest, voelen net wat anders aan, maar zijn in overweging. Dit is echter een andere discussie.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 Juni 16, 2017, 12:54:29
edit2Rapporteer  
Elke bar, met een lage Y-splitsing, enkele safety op 1 vd frontlijnen en gelijke lijnlengte bij volledig gepowerde bar past volgens mij op jouw Bandit. Dus zeg maar zo'n beetje alle moderne barren Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juni 16, 2017, 12:58:21
edit2Rapporteer  
Je vergeet kook-proof connectie, F-One heeft een van de laatste merken nog steeds lusjes aan zowel de stuur als powerlijnen.....

Ik betwijfel of die splitsing van de powerlijnen echt veel invloed gaat hebben, je kunt een kite namelijk ook op lange en korte lijnen vliegen en dan klopt de lengte/hoek van de V in de powerlijnen ook niet meer.
De kites waar dat wel echt van invloed was (5-lijns C-kites met 13m Y) hadden per lijnlengte een andere lengte enkele powerlijn onder de splitsing en bleef de lengte van de spltising tm de kite gelijk.
WilliamSean

Berichten: 111
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #3 Juni 16, 2017, 13:15:38
edit2Rapporteer  
Ik betwijfel of die splitsing van de powerlijnen echt veel invloed gaat hebben, je kunt een kite namelijk ook op lange en korte lijnen vliegen en dan klopt de lengte/hoek van de V in de powerlijnen ook niet meer.

Ik heb gemerkt dat een kite die een hoge splitsing verwacht niet fijn vliegt als je een lage splitsing bar erop vaart, ik heb dit getest op een Gaastra en een Core kite.

Andersom merkte ik minder verschil (hoge splitsing op lage splitsing kite). Koop dus gewoon een bar met een bijpassende splitsing.
nick2104

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 Juni 16, 2017, 13:49:25
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties Smiley
De Bandit heeft inderdaad een vrij hoge y-splitsing, dus ik zal eens opzoek gaan naar een bijpassende bar.

Wanneer ik de knoopjes en lusjes heb omgewisseld zal ik de bandit eens proberen met een RPM bar met lage y-splitsing.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #5 Juni 16, 2017, 14:00:49
edit2Rapporteer  
Je vergeet kook-proof connectie, F-One heeft een van de laatste merken nog steeds lusjes aan zowel de stuur als powerlijnen.....


Dat wist ik niet. Trouwens niet handig, verbaast mij dat een gerenommeerd merk zo iets simpels nog steeds niet heeft doorgevoerd...   Paar pigtails bij Infexion bestellen en dat probleem is ook opgelost Wink
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 Juni 16, 2017, 17:35:29
edit2Rapporteer  
Bandit, Enduro en Rally voelen inderdaad anders aan Wink. Op de korte termijn is het een kwestie van het testen met je SS-bar. Ik meen me te herinner dat de C4 pas in 2013 een eigen bar kreeg, dus dan kun je ook je Ozone Contact bar gebruiken. Wel even de juiste pigtails aan de lijnen zetten. De C4-bar heeft een kortere depower throw en mijns inziens minder geschikt voor de Bandit.

Oriënteer je op de vaarstijl die het best bij jou gaat passen en dan kun je bewust(er) een keuze maken bij het vervangen van je oude kites voor nieuwe of recentere kites.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #7 Juni 17, 2017, 20:55:22
edit2Rapporteer  
Heb met die storm een 2016 6 m bandit aangeschaft en daar mijn naish bar2016 met lage y splitsing op gevaren, dit kan perfect kite vloog super
Hier gelijk een nieuw woo record mee gesprongen van 17.3
Shore

Berichten: 138
Antwoord #8 Juni 18, 2017, 09:22:16
edit2Rapporteer  

Ik heb gemerkt dat een kite die een hoge splitsing verwacht niet fijn vliegt als je een lage splitsing bar erop vaart, ik heb dit getest op een Gaastra en een Core kite.

Andersom merkte ik minder verschil (hoge splitsing op lage splitsing kite). Koop dus gewoon een bar met een bijpassende splitsing.

Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde; lage split werkt 'altijd' op 'elke' kite ...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Juni 18, 2017, 11:54:01
edit2Rapporteer  
Ik vaar al mijn kites op barren met een lage y-splitsing, ik heb nog geen kite gehad waar dat niet goed op vaarde.
nick2104

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #10 Juni 18, 2017, 20:05:29
edit2Rapporteer  
Ik ga eens een paar pigtails bestellen en proberen met de bandit Smiley

Wat ik begreep is dat het doek dan meer zou kunnen gaan klapperen. Ben benieuwd. Mocht het een verschil geven, lijkt het mij waarschijnlijk dat dit effect groter wordt bij grotere maten kites.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.