Review Of The PIQ & North Kiteboarding Kitesurfing Sensor - Measure Your Jumps

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Augustus 29, 2016, 15:37:01
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=TDM6brSVUEc

I finally got a chance to get my hand on the brand new PIQ and North Kiteboarding Kitesurfing sensor which allows you to measure the height of your jumps in real time!

I have never used this sensor before so I decided to make some kind of unboxing video and quick review where I show you the steps to set it up and go out for a quick kite session to test it.

I am blown away by this amazing sensor which can measure the height of your jumps in real time as well as many other data like number of jumps, hang time, rotations, etc ...

It is a great way to motivate you and your friends on the water.





Zoveelste ei van Columbus of ?
Let wel: review van een North rider himself...
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #1 Augustus 29, 2016, 16:51:43
edit2Rapporteer  
wij van wc eend adviseren wc eend  schater
MDekker

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #2 Augustus 29, 2016, 17:17:09
edit2Rapporteer  
Een gesponsord bericht een review noemen is  schater

Ik heb een PIQ gekocht en kan bevestigen dat het inderdaad leuk/handig is om na elke sprong te kunnen kijken hoe hoog je gesprongen hebt.  Dat is ook de reden dat ik een PIQ heb gekocht i.p.v. een Woo. Direct feedback als je iets nieuws probeert.



 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Augustus 29, 2016, 17:43:18
edit2Rapporteer  
Ik vind de vorm praktischer, en de prijs gunstiger (160,- toch?) dus ik ga deze wel in de gaten houden. Review van wetestkites geeft vergelijkbare waardes tussen Woo en Piq.
BadBoy

Berichten: 13
Antwoord #4 Augustus 29, 2016, 19:15:25
edit2Rapporteer  
Wel een vet mooi board, welk type is dat?

Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #5 Augustus 29, 2016, 19:44:05
edit2Rapporteer  
Ik vind de vorm praktischer, en de prijs gunstiger (160,- toch?) dus ik ga deze wel in de gaten houden. Review van wetestkites geeft vergelijkbare waardes tussen Woo en Piq.

Volgens mij gewoon 200 euries net als de Woo. Ik mis wel een beetje de community zoals bij Woo? Heb alleen ff de app gecheckt en daar kan ik niet net als bij Woo andere volgen. Of komt dit pas beschikbaar wanneer je een PIQ koppelt?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Augustus 29, 2016, 20:20:40
edit2Rapporteer  
Ik vind de vorm praktischer, en de prijs gunstiger (160,- toch?) dus ik ga deze wel in de gaten houden. Review van wetestkites geeft vergelijkbare waardes tussen Woo en Piq.

Volgens mij gewoon 200 euries net als de Woo. Ik mis wel een beetje de community zoals bij Woo? Heb alleen ff de app gecheckt en daar kan ik niet net als bij Woo andere volgen. Of komt dit pas beschikbaar wanneer je een PIQ koppelt?

Nu je het zegt... zie 208,- staan...

Bij een van de eerste berichten las ik iets van 160 dollar, vandaar....

Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #7 Augustus 29, 2016, 21:10:11
edit2Rapporteer  
Leuk hoor. Maar zie me in heftige omstandigheden toch niet elke keer mijn kite op 12 uur zetten op mijn spronghoogte te gaan checken. Vind de android wear app van de xensr dan praktischer. Daar kan je hem real time aflezen van je smartwatch. Helaas zijn er nog niet echt veel watches waterproof voor Zout water. En ik heb een iphone dus gaat voor mij sowieso niet op. Maar heeft meer potentie als concept vind ik toch.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 Augustus 29, 2016, 23:49:30
edit2Rapporteer  
Over 10 jaar zal er wel mooi spul zijn met veel meer functionaliteiten en eenvoudigere bediening, maar zo lang kan/wil ik niet wachten.
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #9 Augustus 29, 2016, 23:57:51
edit2Rapporteer  
ik heb hier hetzelfde probleem als met xensre en de woo ik bezit in windows Phone (jaja ik ben een van de weinige), dus zou het leuk vinden als er een app zou komen of evt. desktop applicatie
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #10 Augustus 30, 2016, 09:23:48
edit2Rapporteer  
Ik wil er wel één maar ik denk dat ik dit 10 sessies gebruik en dan de lol er wel af is. De prijs vind ik daarom te hoog.
MDekker

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #11 Augustus 30, 2016, 10:43:15
edit2Rapporteer  
Ik vind de vorm praktischer, en de prijs gunstiger (160,- toch?) dus ik ga deze wel in de gaten houden. Review van wetestkites geeft vergelijkbare waardes tussen Woo en Piq.

Volgens mij gewoon 200 euries net als de Woo. Ik mis wel een beetje de community zoals bij Woo? Heb alleen ff de app gecheckt en daar kan ik niet net als bij Woo andere volgen. Of komt dit pas beschikbaar wanneer je een PIQ koppelt?

Je krijgt na de sessie een overzicht maar er is nog geen leaderboard / community zoals bij Woo. Ook is het volgen van vrienden (nog) niet mogelijk. Wel gemerkt dat de app continue wordt doorontwikkeld, onlangs is het mogelijk geworden alle sprongen te bekijken i.p.v. top 6 en gemiddelden.
 
BartdeL

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #12 Juni 17, 2017, 14:24:38
edit2Rapporteer  
Zijn hier mensen die de PIQ gebruiken? Ik begrijp dat je de laatste sprong kunt aflezen op de display gedurende een aantal seconden na de sprong. Maar lukt dat in de praktijk ook werkelijk terwijl je verder vaart en naar beneden kijkt of moet je dan even stoppen en gaan 'zitten' om het te kunnen bekijken?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #13 Juni 17, 2017, 19:07:50
edit2Rapporteer  
Ik voorzie nu al wat topics met mensen die hun PIQ verloren hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=fE--ayXcuKo&hl=ja&gl=JP
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Juni 18, 2017, 07:35:42
edit2Rapporteer  
ik heb hier hetzelfde probleem als met xensre en de woo ik bezit in windows Phone (jaja ik ben een van de weinige), dus zou het leuk vinden als er een app zou komen of evt. desktop applicatie

Ik heb al sinds versie 7.8 een WP, en erg tevreden.
Maar sinds een aantal weken een android, omdat mijn lumia 950 praktisch onbruikbaar is geworden.
De één na de andere app trekt - zonder vermelding of officieel statement - de stekker eruit.

En als je goed op let is het op de tech sites al te vinden: alle nieuwe toestellen komen niet op de markt. De voorraad Lumia's wordt al sinds Q1 dit jaar niet meer aangevuld...

Aflopende zaak helaas. Met pijn in het hart overgestapt naar de meest gebruikte middenmoot.

Het is dus helaas meer dan logisch dat ze de hoge ontwikkelkosten niet besteden aan WP.


Wel mooi om te zien dat voor een betrekkelijk kleine markt wat het kitesurfen toch wel is, er serieuze concurrentie ontstaat in deze apparaatjes!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.