Springen op zee met golf

Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Juni 22, 2017, 18:02:03
edit2Rapporteer  
Ik ga de laatste paar weken eigenlijk alleen nog maar op zee surfen ipv de poel van de Zandmotor. En dat bevalt me 100 x beter!

Maar waar ik een beetje problemen mee heb is airtime pakken met hulp van de golven als schansje. Sowieso zuig ik zwaar met over links springen dus dat wordt nog wat met de overheersende ZW wind in NL. Ben hard aan het oefenen om deze kant beter te kunnen springen, want wil niet alleen maar lafjes op de weg terug naar kust over me goede been springen.

Maar vind het lastig om (net zoals vanmiddag) een goede golf te spotten om opaf te knallen. Er zijn zoveel kleine golven die elkaar soms met slechts een paar meter afstand opvolgen wat het lastig maakt je ergens op te richten en je stuitert door al die kleine golfjes ook nog eens snel je schansje voorbij. Wordt het juist makkelijk met grotere golven die wat rustiger met meer tussenruimte binnen komen rollen? Of is het gewoon meer ervaring of betere techniek? Iemand tips?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 Juni 22, 2017, 20:43:14
edit2Rapporteer  
Dat je de "verkeerde" kant op springt maakt het ook niet echt makkelijk.
Maar probeer een beetje te zoeken naar een stuk tussen kijkduin en de zandmotor waar je wel een goede aanloop hebt naar je schans. De golven veranderen naarmate je dichterbij de zandmotor komt of er precies voor gaat varen. Of vaar iets langzamer. Met voldoende wind heb je niet zoveel snelheid nodig om hoog te gaan.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #2 Juni 23, 2017, 09:38:18
edit2Rapporteer  
In chop is is het lastiger om een goede kicker te vinden dan wanneer er mooie golven met regelmaat binnen komen rollen.

Je zult als je meer ervaren bent en vaker op het water staat, de golven beter leren lezen. Je kunt namelijk golven zien ontstaan en zelfs voorspellen waar ze ontstaan.

Dan is nog de kunst om de beste kickers eruit te kiezen en goed getimed af te zetten.
En iedereen heeft een goede kant en een wat minder goede kant, geldt voor alle boardsporten.
 
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #3 Augustus 06, 2017, 09:39:17
edit2Rapporteer  
Iets afzakken en de golven nemen ter hoogte van het Zuiderstrand, daar lopen de golven veel beter en is het makkelijker om af te zetten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.