Spot- behoud/regels: De Slufter

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Juni 12, 2017, 09:14:21
edit2Rapporteer  
Veel kitesurfers weten ondertussen dat de spot Slufter onder druk staat en een monitoringsperiode ondergaat met betrekking tot overtredingen in het natuurgebied. Wanneer dit negatief uitvalt kan de Slufter gesloten worden voor het kitesurfen.

Helaas kiten er nog steeds teveel mensen in het natuurgebied, een aantal bewust maar ook onbewust. Hieronder een kaart waar je je als kitesurfer op de Slufter aan moet houden. Spreek graag andere mensen aan wanneer je deze in het natuurgebied ziet.

Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 Juni 12, 2017, 14:35:17
edit2Rapporteer  
Ik heb gister op de slufter gevaren en vind dat er nog wel een boei bij mag. Als je ver uit de kust vaart richting het natuurgebied dan is het wel fijn als er voor je nog één zichtbaar is. Gister moest ik af en toe omkijken tot hoever ik mocht gaan.

Verder gaat het volgens mij redelijk goed met de zonering. Ik zie zelden iemand de boeienlijn voorbij gaan.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Juni 18, 2017, 11:05:13
edit2Rapporteer  
zeker niet vaak op Sluf dan?
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #3 Juni 19, 2017, 09:17:41
edit2Rapporteer  
Er zijn nu ook nieuwe palen geslagen op het strand in lijn van de boeien.
Ik dacht eerst dat na de storm de boeien verschoven waren maar er is op 1e zandplaat aan de zuidzijde veel zand bijgekomen en aan de noordzijde weggespoeld.
Als je nu op de zandplaat even wilt uitrusten, ben je meteen in overtreding. Dat is wel erg jammer.
Shore

Berichten: 138
Antwoord #4 Juni 20, 2017, 21:50:23
edit2Rapporteer  
die plaat lag toch al in het verboden gebied
men moet gewoon niet in de buurt van de paaltjes en of boeien komen dan is er ook niks onduidelijk als in 'ik wist het niet'
er wordt hier geopteerd voor spotbehoud; ga niet de grens (boeien) opzoeken
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #5 Juni 21, 2017, 09:05:02
edit2Rapporteer  
He mensen gister sinds jaren weer een keer op Oostvoorne. Iedereen heeft het elke keer over slufter en de zonering daar maar klaarblijkelijk geld hetzelfde voor Oostvoorne. Ik had het eerst niet in de gaten en werd er op geattendeerd door een medesurfer (thanks daarvoor). Maar houd daar ook rekening mee, het was gister laag water en het surfgebied Oostvoorne is dus aan de rechterkant beperkt!
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #6 Juni 21, 2017, 11:10:27
edit2Rapporteer  
die plaat lag toch al in het verboden gebied
men moet gewoon niet in de buurt van de paaltjes en of boeien komen dan is er ook niks onduidelijk als in 'ik wist het niet'
er wordt hier geopteerd voor spotbehoud; ga niet de grens (boeien) opzoeken
Voorheen kon je bij laagwater als je maar aan de noordkant van de zandplaat bleef, niet in het verboden gebied komen. Kon je zelfs op de zandplaat even stoppen om uit te rusten ed. Dat is nu veranderd.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #7 Juni 22, 2017, 14:33:33
edit2Rapporteer  
zeker niet vaak op Sluf dan?

Wat is vaak. Vorig jaar 8x geweest iig.
Ik heb iig de indruk dat alle aandacht die hieraan geschonken is en de maatregelen die genomen zijn effect hebben gehad.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #8 Juni 22, 2017, 20:42:10
edit2Rapporteer  
Nou nee hoor,  van elke keer dat ik er vaar en das redelijk vaak , haal ik er minimaal 3 uit het gebied. En sommigen weten het en sommigen weten zogenaamd van niks qua zonering.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #9 Juni 22, 2017, 21:07:58
edit2Rapporteer  
Het wordt ook wel steeds drukker op de Slufter. Goed dat je ze er op aanspreekt.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #10 Juni 24, 2017, 21:29:42
edit2Rapporteer  
Vandaag bijvoorbeeld man of 10 en dame, helft zwaait wat en laat het daarbij, anderen varen vrolijk verder en duitsers en engelsen 'ich weiss nicht'.  Lullige is dat ik de enige dan ben die de moeite doet om ze eruit te halen terwijl er zat varen die het wel weten maar niet durven denk ik dan maar. Je bent in staat om klappen te gaan uitdelen op het strand op zo'n manier.  Maar wel allemaal huilen als de spot dicht gaat.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 Juni 25, 2017, 20:29:23
edit2Rapporteer  
Vandaag leek iedereen er zich goed aan te houden.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #12 Juni 26, 2017, 14:56:17
edit2Rapporteer  
Ik zit tegenwoordig meestal op de Maasvlakte maar kite en toe richting de gele boeien. Echt iedere keer weer zie en haal ik mensen achter de gele boeien weg. Nederlanders en buitenlanders. Het is echt ongelooflijk triest dat het gewoon door blijft gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.