Dank aan alle helpers op slufter 23-6

kite2fly

Berichten: 234
Juni 24, 2017, 20:12:31
edit2Rapporteer  
Via deze weg wil ik de mensen bedanken die mij en mijn spullen gisteren het hele lange stuk over strand en de dijk op hebben gedragen.

Uiteindelijk bleek mijn hielbeen gebroken en niet zo mooi dus maandag nog een CT scan en waarschijnlijk operatie inplannen.

Wat er fout ging.....

Ik vaar nooit boots, dus het beste te crashen met boots heb ik geen automatisme voor. Tijdens een hoge sprong verloor ik de druk in mijn kite en viel als baksteen naar beneden.....

Vanwege de hevige pijn waardoor ik bijna out ging was bijna de reactie om kite los te gooien....gelukkig toch helder genoeg om te beseffen dat met boots aan mijn voeten en zonder kite het lastig naar de kant komen was. Uiteindelijk dus toch mezelf door de kite naar de kant kunnen laten trekken ondanks de pijn van het anker aan mijn voet. Bij het strand aangekomen hadden wat mensen door dat het foute boel was en hebben gelijk geholpen.

3 man hebben mij helemaal terug gedragen naar poeltje en vanaf daar met wat versterking naar boven.

Door omstandigheden had iemand boots op mijn board gezet (raar maar waar) en ik was te lui om dat weer ongedaan te maken toen het waaide. De reden dat ik geen boots vaar is eigenlijk exact wat er gebeurde, het board niet kunnen uitschoppen voor crash. Misschien dat mensen die altijd boots varen daar een manier voor hebben ontwikkeld, ass first ofzo, maar tijdens mijn val naar beneden was ik net te laat om te schakelen helaas.

Vervelend lesje aan mezelf om te bevestigen wat ik al wist.... ik (met mijn vaar stijl) vaar liever straps....maar voorlopig vaar ik helemaal niet Cry

Nogmaals dank aan alle helpers!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juni 24, 2017, 20:16:33
edit2Rapporteer  
Oef Sebastiaan, doet pijn als ik het alleen al lees. Ongeluk zit dus in een klein hoekje.

Beterschap!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Juni 24, 2017, 20:45:48
edit2Rapporteer  
Ai, wat een pech!
Beterschap! Had het vandaag nog over je toen ik iemand aan een Zian voorbij zag vliegen op het autostrand.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 24, 2017, 23:27:30
edit2Rapporteer  
Beterschap Sebastiaan!
Auw, wat een verhaal...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juni 25, 2017, 09:03:53
edit2Rapporteer  
Dat is pech Sebastiaan! Veel beterschap de komende tijd!

Goed dat je je verhaal hier deelt. Misschien dat iemand aan kan geven hoe je moet crashen met boots.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #5 Juni 26, 2017, 09:03:14
edit2Rapporteer  
Heftig man, dan heb je wel een serieus harde landing gemaakt, gezien boots flinke demping geven.

Ik ben mij tijden de sessie altijd wel bewust van het risico van boots, maar ze betekenen ook vaak juist mijn redding. De combinatie van gepowered varen en kiteloops maakt het natuurlijk dat er met nogal wat snelheid bij de landing aanwezig is. Ik heb aangeleerd mijn gewicht altijd op het achterste been het eerste contact te laten maken met het water. Over het algemeen geeft dat in combinatie met een plank met een gemiddelde rocker goede landingen, (ook als er minder lift van de kite aanwezig is). (vaar zelf Lieuwe Say no more)

Op de ohhhh shit momenten probeer ik altijd zoals normaal te landen, maar gevolg is dat het board dan voor mij uit schiet (onderdoor) en ik de rest van de landing met mijn kont voltooi. Wat je wilt voorkomen is dat de plank achter je komt en deze blokkeert waardoor alle kracht abrupt van kite tot board worden belast. Heb reeds twee boards (de inserts) en twee paar boots op deze manier mogen afschrijven. Mijn lichamelijk gestel heeft het er gelukkig altijd redelijk goed vanaf gebracht en is beperkt gebleven tot weekjes mank lopen. 

De vraag is op welk moment jij je hielbeen hebt gebroken, direct bij de harde landing in de schoen op de plank, of een andere mogelijkheid bij het moment dat de voet door de aangetrokken schoen ergens halverwege vast is komen te zitten (kan ook pijn doen uit eigen ervaring).

De rede dat ik schrijf dat boots mij in veel situaties juist hebben gered heeft te maken met de potentieel foute landingen die door de maximale grip met het board nog kunnen worden gecorrigeerd. Straps zijn dan vaak niet niet voldoende waarbij 1 voet er uit schiet en de andere voet overgeleverd is aan wat het board gaat doen. Daarnaast streep je met boots de kans weg dat het board uit wordt geslagen door golfjes in ondiep water. Dat laatste is naar mijn inziens een onderschat risico, mede aangezien springen op de brekende golven voor een zandbank nu eenmaal zeer aantrekkelijk is.

Heel veel beterschap gewenst met het herstel, hopelijk kan je dan straks met een verstrekt hielbeen snel weer het water op! Wel even aangeven dat je veel in het zeewater te vinden bent zodat ze RVS schroeven gebruiken! Wink
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #6 Juni 29, 2017, 22:18:36
edit2Rapporteer  
Beterschap Sebas
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.