Hydrofoil metamorfose inserts meer naar voren of naar achteren?

DaSpike

Geen avatar

Berichten: 48
Logs: 0 | 114 uur
Juli 06, 2017, 18:05:35
edit2Rapporteer  
Bij de keuze om de inserts in het board zoals besproken in het draadje hydrofoil metamorfose (zelfbouw forum) te plaatsen heb ik nu de keuze. Meer naar voren of meer naar achteren?

Mijn hypothese:
Ik ben nu nog beginner en ga dus langzaam. Maar als ik sneller wordt, zal de mast en de vin meer weerstand geven, waardoor je meer voorover kiepert. Dan moet je mast dus meer naar voren, zodat je meer druk op je achtervoet kan overbrengen op de foil.

Is dat ook zo?

Het is voor mij belangrijk in de keuze waar ik mijn inserts in het board ga plaatsen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 06, 2017, 18:36:52
edit2Rapporteer  
Mast naar voren betekend meer druk op je voorste voet en een foil die meer wilt liften en je actief naar beneden moet duwen. Waar die positie exact is hangt van je foil en afstelling van je stbilisator af, de meeste fabrikanten geven een basis positie op.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juli 07, 2017, 16:48:02
edit2Rapporteer  
Helaas is voor iedere foil dat punt weer anders.
Zo had ik van hetzelfde merk twee foils. En bij de 1 moesten de insert 100mm meer naar achteren.
Zodoende viel er bijna niet te varen op het board wat voor een nieuwere foil bedoelt was.

Kortom, ik zou juist meerdere inserts inbouwen zodat je kunt "tunen".
Evan heeft dat ook gedaan bij zijn zelfbouw raceboard.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.