Drukte,scholen en common sense

Davidos

Geen avatar

Berichten: 33
Juli 08, 2017, 19:31:09
edit2Rapporteer  
Vandaag nog even op de dam mogen klooien in zowaar een poeltje.Nu was ik voorbereid op de drukte en dus gekheid op de dam, maar het was vandaag echt tenenkrommend.
Er was een groep van 20 chillende dames, die les kregen van 1 of 2 instructeurs. Niets mis mee, gezellig! Maar als de ingang vd poel smal is, precies daar gaan staan in de shorebreak..
Gelukkig was hard insturen er nog niet bij, dus je kon er prima op anticiperen.
Iets later kwam er een instructeur met jong meisje+aanhang ook even oefenen. Ze wilde denk ik niet in de weg staan, dus aan het uiterste puntje vd poel (5-10cm diep, ruim geschat).Dat was een goed idee om daar te waterstarten! bij je eerste les meteen airtime!
Achteraf heb ik spijt dat ik die mensen niet heb aangesproken. Het waren trouwens geen lokale instructeurs,maar dat zou niet uit hoeven maken..Feit is daar dat de spots te druk worden, sommigen niet zo'n groot verantwoordingsgevoel hebben en dat ik het 'poel is voor gevorderden' niet snapte..., nu wel. wat te doen? Het gaat met deze hoeveelheden kiters snel fout ben ik bang.Meer aanspreken?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Juli 09, 2017, 12:10:16
edit2Rapporteer  
Over het algemeen snappen buitenlanders het heel erg goed wanneer je het netjes uitlegt. Nederlanders daar in tegen reageren vaak arrogant en bemoei je met je eigen zaken.

Maar ik zou inderdaad wel gewoon blijven aanspreken.
panharing

Berichten: 14
Antwoord #2 Juli 09, 2017, 13:18:46
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf de hele hype van het windsurfen eind jaren 70/80 meegemaakt. Het was toen ook niet anders. Nu is kiten hot en we zullen eraan moeten wennen dat het voorlopig nog niet voorbij is. Belangrijkste verschil met vroeger is de individualisering en het ikke ikke en de rest kan stikken gevoel. Daar kunnen helaas geen regels tegen op. Vroeger was niet alles beter maar wel socialer. Dus gewoon elkaar blijven aanspreken Davidos  loser ThumpsUp ListenToMe
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #3 Juli 26, 2017, 22:14:24
edit2Rapporteer  
Waarom zijn er zoveel kitescholen tegelijk aan het les geven ?
Op plaatsen als Andijk staan ze en vooral liggen de lijnen bij het strandje waar je het  water in kan gaan
Vervolgens nemen de instructeurs ze mee het water in  tot kniediep water .
Als het fout gaat komen de kites dicht bij de kant waar het enkeldiep is en de kans op blesures enorm
Is
Zijn er geen regels zoals op de Brouwersdam ?
Levensgevaarlijk als je er tussen door wil surfen
Het aanspreken is ook een drama
Je moet je smoel houden en meer van dat gelul
Kan dat niet anders ?
Grtz Dimos
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.