Zeeko XLW Spitfire "canard-hydrofoil" low-end uitbreiding

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Juli 11, 2017, 08:53:57
edit2Rapporteer  
The XLW wings for Xtra Light Wind have a larger surface than the standard wings, allowing the Spitfire to fly in lower wind conditions or at lower speeds. It is therefore ideal for beginners or riders wishing to foil in light wind. XLW wings are now in pre-order, with delivery starting on July 17th. You can benefit of a launch offer for the Spitfire with both standard and XLW wings at €1199 instead of €1399.


http://vimeo.com/224503102


Ben toch wel benieuwd hoe dit vaart!
Innovatief is het zeker!
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Juli 12, 2017, 09:19:45
edit2Rapporteer  
De mast zit achteraan de foil - minder of geen turbulentie op de achterste foil.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #2 Juli 12, 2017, 09:46:04
edit2Rapporteer  
De light wind in het filmpje ontbreekt een beetje
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 Juli 12, 2017, 10:34:31
edit2Rapporteer  
Ik zal vragen aan Evan of Evan op mijn (test)foil wil varen. De XLW wings krijg ik volgende week binnen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juli 12, 2017, 12:30:13
edit2Rapporteer  
De mast zit achteraan de foil - minder of geen turbulentie op de achterste foil.

Waarom blijf jij maar reageren, terwijl je de grootste onzin uitkraamt?  Tongue Angry

De light wind in het filmpje ontbreekt een beetje

Klopt!
De Spitfire heeft een iets minder goed low-end dan de standaard aluminium freeride foil van Zeeko. Dat hebben ze nu gecompenseerd met een grotere vleugel.
Maar naast een beter low-end (voor de niet foilers: we hebben het dan over met 7kn wind kunnen varen tegen 8 knopen met eenzelfde foilkite bijvoorbeeld) is het vooral de langzamere vaarsnelheid die wenselijk is bij golfrijden (en leren).
En voor zwaardere riders ook interessant!

Ik zal vragen aan Evan of Evan op mijn (test)foil wil varen. De XLW wings krijg ik volgende week binnen.

De snelste foiler van Nederland is alleen geinteresseerd in race materiaal Wink
Maar als jij een testboard hebt, ik hou mij aanbevolen!
Vaar al ruim een jaar op de Carbon Freeride versie van Zeeko (en Race ook in bezit)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.