Ep 7: Backroll Kite Loop // 10 Essentials After Boosting with Coach Crathern

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Juli 12, 2017, 08:09:52
edit2Rapporteer  
With the Backroll Transition still fresh in our minds, it makes sense to wham that bar and turn it into a Backroll Kite Loop. Following the steps for the Backroll Transition, we are aiming to take off thinking about half a backroll. Just before we are halfway round it’s time to pull on the back hand hard. Stay committed and the last 180 should happen naturally as the kite completes the loop. Level off the bar and land downwind.


http://www.youtube.com/watch?v=8kXO18kUGLg





Duidelijk  ThumpsUp


Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #1 Juli 12, 2017, 13:57:22
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen dat ik backrolls nog niet echt hoog durf te springen. Ben bang dat ik snel door roteer. Is het echt een kwestie van minder hard inzetten of heeft iemand anders nog tips?
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #2 Juli 12, 2017, 22:28:31
edit2Rapporteer  
Kitemen, kijk anders even zijn andere filmpjes, waaronder de Backroll. inclusief tips om te voorkomen dat je doordraait. Sowieso is die hele reeks voor beginnende tricks rete handig.

http://www.youtube.com/watch?v=mbOnS_Lkizo
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 Juli 13, 2017, 12:39:06
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen dat ik backrolls nog niet echt hoog durf te springen. Ben bang dat ik snel door roteer. Is het echt een kwestie van minder hard inzetten of heeft iemand anders nog tips?

Al doende leert men, angst opzij zetten en gewoon doen is de gouden tip haha...en dan leer je van je fouten.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Juli 13, 2017, 12:58:38
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen dat ik backrolls nog niet echt hoog durf te springen. Ben bang dat ik snel door roteer. Is het echt een kwestie van minder hard inzetten of heeft iemand anders nog tips?

Al doende leert men, angst opzij zetten en gewoon doen is de gouden tip haha...en dan leer je van je fouten.

En breken sommige mensen een ribbetje
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Juli 13, 2017, 18:44:48
edit2Rapporteer  
De 'classic error' van het teveel focussen op de backroll zelf en daardoor over roteren klinkt bekend  Dat ging fout bij de eerste poging en heeft me een tijdje pijnlijke ribben opgeleverd  Roll Eyes
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #6 Juli 14, 2017, 08:15:36
edit2Rapporteer  
Ja ken de backroll en backroll met kiteloop beiden al wel. Enkel beide max op 1 a 2 m hoogte. Denk idd het beste maar gewoon oefenen. Mooie dag voor vandaag!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Juli 14, 2017, 13:48:43
edit2Rapporteer  
Als ik het goed heb: backroll = je vlieger blijft op dezelfde plaats in de lucht en de beweging wordt puur geïnitieerd door je board/lichaam.  Backloop = je creëert met je vlieger lift en draait vervolgens achterover om je as....

In het begin roteerde ik ook heel vaak door. Ik was te druk bezig met "als ik maar ronddraai" en zette daardoor de rotatie te vroeg in. Eerst springen en dan de rotatie initiëren. Daar waar ik heen kijk daar draait mijn lichaam heen.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #8 Juli 14, 2017, 19:40:09
edit2Rapporteer  
Als ik het goed heb: backroll = je vlieger blijft op dezelfde plaats in de lucht en de beweging wordt puur geïnitieerd door je board/lichaam.  Backloop = je creëert met je vlieger lift en draait vervolgens achterover om je as....

In het begin roteerde ik ook heel vaak door. Ik was te druk bezig met "als ik maar ronddraai" en zette daardoor de rotatie te vroeg in. Eerst springen en dan de rotatie initiëren. Daar waar ik heen kijk daar draait mijn lichaam heen.

Goede Tip. Vandaag een beetje geoefend samen met de tips van Lewis en werkt! ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.