GPS op het board

snowbuggy

Berichten: 22
Augustus 01, 2017, 10:55:01
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met een GPS die op het board gemonteerd wordt ?

Bijvoorbeeld de Speedpuck van Velocitek ?
https://www.velocitek.com/products/speedpuck
Zijn er ook goedkopere alterntieven hiervan te vinden ?

Ik wil graag iets dergelijks op mijn board gaan monteren....vooral het (zeer) grote display spreekt me aan.
Helaas kunnen mijn ogen niet meer goed scherp stellen (ouderdom) om een polshorloge af te lezen, dus een gps om mijn pols valt af.

gr.
Eric
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #1 Augustus 01, 2017, 11:08:36
edit2Rapporteer  
De Woo ken je waarschijnlijk wel?

Er is nog zoiets, de trace, deze is met GPS.

http://www.traceup.com/
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Augustus 01, 2017, 11:40:08
edit2Rapporteer  
Heb je zijn vraag wel gelezen Hangtime? Hij wil live de snelheid kunnen aflezen tijdens het varen op een groot display, alle horloges, traces etc vallen dan af. In de Woo zit niet eens GPS....

Ik heb nog de voorloper van de Speedpuck, de S10 van Velocitec. Helaas nergens meer te koop, zeker omdat de Speedpuck iets gevoeliger is met defecten en meer batterien nodig heeft, al is de garantie wel goed. Speedpuck geeft dan weer nauwkeuriger de snelheid aan op het display en automatisch de max als je even stil staat.

Zou helaas geen alternatief kunnen aanwijzen, moet zelf ook ooit op zoek als de S10 het definitief begeeft want zonder GPS trainen is toch een groot gemis.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 01, 2017, 11:44:12
edit2Rapporteer  
Ik kan ook geen enkel alternatief vinden hiervan.

Vreemd eigenlijk, daar bij zoveel sporten zo'n ding erg handig is
snowbuggy

Berichten: 22
Antwoord #4 Augustus 01, 2017, 11:50:35
edit2Rapporteer  
Ik heb ooit een foto of video ergens voorbij zien komen waarbij een Speedpuck (of vergelijkbaar) in het board gemonteerd was.
Oftewel, in het board was een uitsparing gemaakt waar de GPS in zijn geheel in paste. Zag er heel mooi uit.

hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #5 Augustus 01, 2017, 12:22:16
edit2Rapporteer  
Heb je zijn vraag wel gelezen Hangtime? Hij wil live de snelheid kunnen aflezen tijdens het varen op een groot display, alle horloges, traces etc vallen dan af. In de Woo zit niet eens GPS....

Dat was mij inderdaad niet duidelijk.
Ik zei trouwens niet dat er GPS in de Woo zit, ik gaf enkel aan dat er een soortgelijk apparaat is met GPS. (de trace)
Als een display geen must is. Prima toch?

Excuseer, ik hoopte een nuttige bijdrage te leveren, thats all.
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #6 Augustus 01, 2017, 13:15:44
edit2Rapporteer  
Zijn er geen sporthorloges die de snelheid kunnen meten?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Augustus 01, 2017, 13:34:57
edit2Rapporteer  
Zijn er geen sporthorloges die de snelheid kunnen meten?

Lezen voordat je wat post aub! Lijkt wel of iedereen enkel de topictitel leest tegenwoordig, hoe komt dat toch? Een bijdrage leveren is prima, maar losse flodders of brainstormen heeft niemand wat aan tenzij daar expliciet naar gevraagd wordt.


Quote van Eric:
Helaas kunnen mijn ogen niet meer goed scherp stellen (ouderdom) om een polshorloge af te lezen, dus een gps om mijn pols valt af.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #8 Augustus 01, 2017, 17:34:29
edit2Rapporteer  
Ik heb ooit een foto of video ergens voorbij zien komen waarbij een Speedpuck (of vergelijkbaar) in het board gemonteerd was.
Oftewel, in het board was een uitsparing gemaakt waar de GPS in zijn geheel in paste. Zag er heel mooi uit.



Dat zal een Alpineboard zijn met een een Speedpuck. Inderdaad mooi uitgevoerd.
http://www.alpinefoil.com/en/kitefoil-windfoil-store/kitefoil-foilboard-accesssories/gps.html
snowbuggy

Berichten: 22
Antwoord #9 Augustus 01, 2017, 23:00:43
edit2Rapporteer  
@ HuibN : yep dat is 'm inderdaad...die uitvoering bedoel ik.

Ok..Lijkt erop dat alleen de Speedpuck aan mijn wensen voldoet.
Ik ga eens op zoek naar een (tweedehands) Speedpuck.

Heeft iemand ervaring met het maken van een waterdichte uitsparing in een board ?
Ik heb een Axis convertible....vergelijkbaar met onderstaande foto.



gr.

Eric
et1961

Berichten: 365
Antwoord #10 Augustus 02, 2017, 10:05:48
edit2Rapporteer  
Is helemaal niet nodig om een uitsparing te maken in je board, je kunt de puck gewoon met een cradle op je board monteren. Evt. om nerlies te voorkomen nog een gopro safety lijntje monteren.
Simpel een positie kiezen die niet in de weg zit voor je voeten en waarbij de puck goed afleesbaar is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Augustus 04, 2017, 10:02:44
edit2Rapporteer  
Blijft apart dat de speedpuck praktisch het enige apparaat is wat voldoet.
Ben al twee jaar op zoek naar een goed alternatief.

GPS in mobiele telefoons is geen echt alternatief vanwege de onnauwkeurigheid.

Die horloges hoor ik goede verhalen over, maar heb hem ook liever op mijn board.
snowbuggy

Berichten: 22
Antwoord #12 Mei 24, 2018, 12:20:03
edit2Rapporteer  
Update over het gebruik van de Speedpuck:
Ik gebruik nu de Speedpuck sinds vorig jaar augustus en heb deze 3 weken in Sardinie dagelijks gebruikt en een aantal sessies in NL.
Mijn ervaringen zijn als volgt :
Ik heb de houder waarin de Speedpuck zit met een soort heavy duty klitteband op mijn board geplakt; net voor de voorste straps.

De Speedpuck is makkelijk uit de houder te halen zodat je deze thuis op de computer kunt aansluiten om de tracks te analyseren.

Batterijduur is lang..soms vergeet ik de Speedpuck uit te zetten en dan staat hij de gehele dag aan. Zeker 10 sessies (dagen) gaan de batterijen mee. Er gaan drie stuks AA batterijen in.
De deksel waarmee de batterijen en de USB aansluiting zijn afgedicht vereist secuur en grondig schoonmaken voordat je deksel er weer op draait....vooral na een bezoek aan het strand vereist de afdichting helemaal zandvrij te maken !

Met een touwtje heb ik de Speedpuck als borg aan mijn strap vast gemaakt. Het is me een paar keer overkomen dat de Speedpuck uit de houder kwam...waarschijnlijk door mijn vele ongecontroleerde crashes.

Het display is inderdaad heerlijk groot en in alle omstandigheden goed af te lezen.
Op dit moment gebruik ik eigenlijk alleen maar de huidige snelheid. Op het display wordt ook de afwijking van de te varen koers aangegeven...een optie waar ik nog weinig gebruik van maak want ik ben nog steeds aan het "overleven" op mijn foil....staan blijven vereist nog steeds al mijn volledige concentratie en koersbehoud is minder van belang Smiley

Wat de Speedpuck mij vertelt :
Mijn Levitaz foil komt bij 20 km/hr uit te water. 35 km/hr is voor mij een mooie cruise snelheid.
42 km/hr is mijn topsnelheid en daarmee mijn "virtuele geluidsbarriere". Het lijkt erop dat ik op dit moment niet harder kan/durf/wil want die top van 42 km/hr komt tijdens elke sessie steeds weer te voorschijn.

Over het algemeen ben ik tevreden over de Speedpuck.
Hij doet wat hij moet doen : duidelijk laten zien hoe hard ik ga. De grote cijfers op het display zijn uitermate prettig.
Als nadeel vind ik de aanschafprijs...echt fors en de afdichting op het deksel vind ik (erg) gevoelig voor zand.

Groet,
Eric
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Juni 12, 2018, 08:26:41
edit2Rapporteer  
Mooie review! Je foil kan echt harder, geloof me.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Juni 12, 2018, 08:36:20
edit2Rapporteer  
Mooie review!

Mede door de perikelen van de afdichting (had ik al over gehoord) denk ik dat ik toch voor een Locosys GW60 horloge ga.
Dit schijnt dankzij doppler behoorlijk nauwkeurig te zijn.

Nogmaals blijft het vreemd waarom er zo weinig alternatieven voor de speedpuck zijn, met zoveel competitieve zeilsporten.
De Woo en clonen missen juist de GPS functie, of zijn veel te onnauwkeurig.
Wat mij betreft met de opkomende hydrofoil-markt een gat wat de fabrikanten laten liggen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.