zelfbouwproject Hydrofoil van Clearwater hydrofoil

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #25 Juni 29, 2018, 15:33:27
edit2Rapporteer  
Eindelijk af! Nog ergens grotere foto's te vinden of wanneer kunnen we hem op de brouwersdam bewonderen?

Ben alleen bang dat ik hem sloop als ik hem ga testen, Teveel gewend om een foil flink op zijn staart te trappen en of hout met glas daar tegen kan?

Ik heb nog geen meter gevaren maar ben nu al helemaal geïnfecteerd !!

Voordat ik op Bdam kom (en jou laat testen) wil ik eerst zelf de nodige (kilo)meters gevaren hebben. .....

bredo

Berichten: 593
Antwoord #26 Juni 30, 2018, 10:45:00
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat hout en glasvezel voldoende sterk is...ken iemand die al van aluminium naar carbon mast en vleugel is gegaan omdat carbon stijver is...iig veel plezier met je zelfbouw foil.!
DaSpike

Geen avatar

Berichten: 48
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #27 Augustus 09, 2018, 15:41:54
edit2Rapporteer  
ja hoor laat je niet weerhouden, hout en glasvezel brengt genoeg leuke 1e meters. Zorg wel voor 10+ matten in de verbinding tussen de plaat en de mast. Daar brak die bij mij af.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Augustus 31, 2018, 10:17:14
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat hout en glasvezel voldoende sterk is...ken iemand die al van aluminium naar carbon mast en vleugel is gegaan omdat carbon stijver is...iig veel plezier met je zelfbouw foil.!

Dan ben ik benieuwd van welke alu foil naar welke carbon.
Er zit nl. zoveel verschil in stijfheid tussen beide typen, dat er weinig over te zeggen valt. Sommige alu masten zijn (torsie)stijver dan sommige carbon masten. Hetzelfde geldt voor de vleugels.

@ Louk: waar blijf je nu?
Ik wil hem wel op Brouwersdam testen, als een van de weinige strapless hydrofoilers Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #29 Juni 22, 2019, 23:09:33
edit2Rapporteer  
Serieuze poging!

Vandaag stond op Bdam een lekker briesje met een heerlijk zonnetje. Kortom een ideale dag om mijn nieuwe aanwinst, -een Flite 10m- te testen en de eerste serieuze pogingen om het foilen onder de knie te krijgen.

Het is mij niet meegevallen. wellicht heb ik in mijn leven nog nooit zoveel geboddydragd en is mijn kite zo vaak op het water gecrasht. ...Cry

Aan het einde van de dag heb ik Evan gevraagd de foil te testen. Natuurlijk voer hij zo met dit stuk huisvlijt weg..... Grin

Zijn advies/conclusie: als beginnersfoil niet zo geschikt... Undecided

Omdat ik deze zomer het foilen echt onder de knie wil krijgen, ben ik nu op zoek naar een geschikt foilboard. Tips en adviezen zijn van harte welkom... ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #30 Juni 23, 2019, 07:56:11
edit2Rapporteer  
Hij doet het wel inderdaad, maar het snelheidsbereik is zo enorm klein dat er bijna niet mee te varen valt.

Grootste probleem is een enorme vibratie die begint zodra je boven loopsnelheid komt.  Wanneer de vibratie begint is plotseling alle lift verdwenen en ga je op je plaat. Het was onmogelijk om je snelheid te verminderen als de vibratie begon om een crash te voorkomen.

Wellicht dat je het er nog uit geplamuurd krijgt en de vleugel profielen netter afwerkt met een scherpe training edge maar een andere oorzaak van de resonantie kan ook simpelweg de flexibiliteit van het geheel zijn.
Weet niet wat Clearwater er zelf over zegt, maar beiden niet makkelijk op te lossen en al helemaal niet als beginnend foiler. 
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #31 Juni 23, 2019, 10:43:01
edit2Rapporteer  
Zet een punt achter dit project. Ga op zoek naar een goede instapper.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.