Tis maar dat je het weet ,de-duistere-waarheid-achter-je-all-inclusive-vakantie.

@LaurenS

Berichten: 6454
Juli 20, 2017, 11:30:07
edit2Rapporteer  
oneworld.nl/de-duistere-waarheid-achter-je-all-inclusive-vakantie

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Juli 20, 2017, 11:51:17
edit2Rapporteer  
Tja en wat moet ik daar mee... ?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2 Juli 20, 2017, 11:55:03
edit2Rapporteer  
Als je dat niet snapt dan weet ik het ook ff niet meer mod.  Roll Eyes ,maar ik wil het wel uitleggen  Grin, volgens mij zijn er genoeg kiters onder ons die een all inclusive boeken naar  Sal,Griekenland etc etc die geen weet hebben van deze praktijken, duidelijk ?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 Juli 20, 2017, 11:58:53
edit2Rapporteer  
Ook 1 van de redenen waarom bv Corsica ook jarenlang met alle middelen grotere hotel(len/ketens) niet op hun eiland wensen.
Het gaat niet alleen om landschapsvervuiling, maar meer nog dat de geldstromen helemaal niet bij de lokale bevolking terecht komen.

En dan vinden vele toeristen het nog vreemd dat ze liever niet gezien worden... misschien dat dit artikel mensen weer eens laat nadenken  ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juli 20, 2017, 12:16:30
edit2Rapporteer  
Als je dat niet snapt dan weet ik het ook ff niet meer mod.  Roll Eyes ,maar ik wil het wel uitleggen  Grin, volgens mij zijn er genoeg kiters onder ons die een all inclusive boeken naar  Sal,Griekenland etc etc die geen weet hebben van deze praktijken, duidelijk ?

Jij snapte mijn sarcasme niet, ik vind het heerlijk lekker cheap. Was goed toeven in Egypte begin dit jaar. Tja dat er daarna mensen in krottenwijken wonen... Je kunt niet alles hebben.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 Juli 20, 2017, 12:45:34
edit2Rapporteer  
Top mentaliteit Marc , zo lekker egocentrisch  ThumpDown
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #6 Juli 20, 2017, 14:25:04
edit2Rapporteer  
Is dit ook niet de taak van de overheid...Veel mensen kunnen ook niet meer betalen en willen toch graag af en toe op vakantie. Je kan ze het dan ook moeilijk kwalijk nemen dat ze voor een goedkope optie kiezen. Zodra je meer te besteden hebt kan je op zulke dingen gaan letten (kijk bijv naar biologisch eten etc.)
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #7 Juli 20, 2017, 15:00:11
edit2Rapporteer  
Wie wilde die bedrijvigheid (toerisme) graag hebben? Je kan het ook langzamer doen (zoals Corsica) en het zelf in de hand nemen.
Het probleem van (bijvoorbeeld) Kaap Verdië is dat er zonder het massa toerisme bijna geen (goedkope) vlucht naar het eiland gaat en dat er ook weinig reklame zal zijn. Dat betekent hard werken, veel risico nemen en langzame groei. Het alternatief (grote investeerders) lijkt dan snel aantrekkelijker. En dat is het ook op de korte termijn...
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #8 Juli 21, 2017, 01:02:32
edit2Rapporteer  
Interessant stukje en waar rook is ...  Toch vindt ik het ook wel een eenzijdig verhaal tegen de grote boze touroperators. Waarom staat de lokale overheid dit toe? Welke factoren spelen er nog meer mee? Wat als de resorts er niet waren? Zijn er dan helemaal geen voordelen voor de bevolking? Iemand lokaal staat het toe. Waarom en hoe wordt die er beter van?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #9 Juli 21, 2017, 13:18:25
edit2Rapporteer  
Zondig zelf ook wel s met all-inn vakantie, vlucht is meestal goedkoper met accommodatie dan een losse vlucht ... maar wat extra fooi in het hotel levert dan weer hoop vriendelijke en super schone/nette hotelkamer op. En het is niet alleen Kaap Verdie of Egypte ook Dakhla speelt hetzelfde en dan nog stapje erger: http://www.bbc.com/news/world-africa-38159596

En is het in Nederland beter bij de grote hotelketens/vakantieparken?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #10 Juli 21, 2017, 13:57:06
edit2Rapporteer  
En is het in Nederland beter bij de grote hotelketens/vakantieparken?

Je kunt iig stellen dat die medewerkers hier genieten van een CAO met minimale lonen...
De lokale bevolking wordt geïntegreerd in de organisatie
Er wordt ingekocht bij de lokale middenstand/veilingen
Er is geen cultuurmuur aanwezig (taal/gebruiken) die integratie van de lokale bevolking in de weg zit

Hier zouden bv deze grote hotelketens in de exotische landen meer kunnen investeren: of je het nou een verkapte 3e wereldsubsidie noemt of micro economische ivesteringen (Maxima kan daar velen nog wat leren). Feit is dat de nu gemaakte nettowinsten direct vloeien naar de aandeelhouders en nergens anders.

Kortom, schandalige houding naar dit soort lokale bevolkingsgroepen..

Maar goed, het staat ieder vrij om te denken en te handelen zoals hij zelf wil
mvandijk

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #11 Juli 24, 2017, 02:28:34
edit2Rapporteer  
Interessant stukje en waar rook is ...  Toch vindt ik het ook wel een eenzijdig verhaal tegen de grote boze touroperators. Waarom staat de lokale overheid dit toe? Welke factoren spelen er nog meer mee? Wat als de resorts er niet waren? Zijn er dan helemaal geen voordelen voor de bevolking? Iemand lokaal staat het toe. Waarom en hoe wordt die er beter van?

Money and power in Cabo Verde is in the hands of a small minority. Amongst them are the owners of construction companies. They have benefited a lot of building these resorts. From the politicians point of view, these projects have been used in their campaigns promising more jobs. Local media have not helped. In general, the media is shies away of reporting the negative aspects of the all-inclusive projects.

Local government is absolutely useless. We tried for 5 years to run a project, setting up a kitesurf center as a vehicle to help locals. We as westerners put a significant amount of private money in, taking zero earnings and donating all to locals. What did the local government contribute? Nothing !
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #12 Juli 24, 2017, 09:14:48
edit2Rapporteer  
Money and power in Cabo Verde is in the hands of a small minority. Amongst them are the owners of construction companies. They have benefited a lot of building these resorts. From the politicians point of view, these projects have been used in their campaigns promising more jobs. Local media have not helped. In general, the media is shies away of reporting the negative aspects of the all-inclusive projects.

Local government is absolutely useless. We tried for 5 years to run a project, setting up a kitesurf center as a vehicle to help locals. We as westerners put a significant amount of private money in, taking zero earnings and donating all to locals. What did the local government contribute? Nothing !
@mvandijk  ThumpsUp

Dit is de moderne versie van kolonialisme – geven en nemen dan wel investeren en ontvangen is een éénzijdig proces hier; beter gezegd dit is simpelweg uitbuiten.

Aangezien de onervaren politiek zich hier niet sterk kan/wil maken en de machtigste hier (lees: corrupte lokale politici, rijke buitenlandse projectinvesteerders/ bouwbedrijven/ hotelketens) beslist uiteindelijk over de hoofden van de lokale bevolking die vaak slecht geïnformeerd is.

De afstand tussen mooie plannen luid roepen en uiteindelijk in daden omzetten is dan vaak niet meer in aardse maten uit te drukken…

Cabo Verde behoort tot de armste Afrikaanse landen!
bron: Kaapverdië

Meest trieste is dat dit bovenstaande op veel gewilde kitespots met all-inclusive-vakanties van toepassing is.



Belangrijker is; Wat & hoe kun jij als kiter bijdragen om dit bovenstaande beeld te doorbreken?
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #13 Juli 24, 2017, 09:34:19
edit2Rapporteer  
Van Wikipedia: "Since the early 1990s, Cape Verde has been a stable representative democracy, and remains one of the most developed and democratic countries in Africa."
De bevolking heeft dus alle kans om de koers van de overheid te beïnvloeden.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #14 Juli 24, 2017, 10:16:56
edit2Rapporteer  
Van Wikipedia: "Since the early 1990s, Cape Verde has been a stable representative democracy, and remains one of the most developed and democratic countries in Africa."
De bevolking heeft dus alle kans om de koers van de overheid te beïnvloeden.
Het is idd meer dan opvallend hoe verschillend de informatie is weergegeven op 2 Wikipedia (.nl en en. .org) sites  Huh
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 Juli 25, 2017, 11:12:48
edit2Rapporteer  
All in/Resort vakantie is sowieso voor loosers.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #16 Juli 29, 2017, 10:59:25
edit2Rapporteer  
All in/Resort vakantie is sowieso voor loosers.

Het is inderdaad ook zeker niet mijn ding , maar wel erg makkelijk gezegd als je genoeg geld te besteden hebt voor een vakantie. Voor mensen die minder te besteden hebben kan het een oplossing zijn om ook een verre trip te maken al of niet met kids
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 Juli 29, 2017, 11:06:38
edit2Rapporteer  
All in/Resort vakantie is sowieso voor loosers.
Dat vind ik nou echt weer zon loozers opmerking  Grin


Al in is makkelijk, je weet van te voren wat je precies kwijt ben en het zijn voor de kiters meestal vlakbij of aan de spot Hotels  ThumpsUp

Ja, dat er mensen onderbetaald worden en onder slechte omstandigheden moeten werken dat zal best en is ook erg. Maar ik geloof wel dat dat ook in een niet All in Hotel gebeurd in die landen  Cool

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 Juli 29, 2017, 11:43:58
edit2Rapporteer  
Ehm Richard, als je bij een kleine ondernemer overnacht en uit eten gaat ben je vaak nog goedkoper uit en komen de inkomsten 100% bij de lokale bevolking terecht in plaats van de multinational-CEO.

Dat is nu net waar de hele discussie over gaat. Maar als jij liever vertroeteld wordt en niet wilt nadenken tijdens je all inclusive is dat je goed recht...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 Juli 29, 2017, 17:30:36
edit2Rapporteer  
Citaat
Maar als jij liever vertroeteld wordt en niet wilt nadenken tijdens je all inclusive is dat je goed recht..
Gelukkig,was al bang dat ik niet meer heen mocht  Grin

En.. ja de kleine ondernemer wil ik het best gunnen alleen zitten die niet vaak bij de spots en de all in resorts meestal wel.
Maar een troost voor je, ik zit niet altijd bij de all inn, heb ook wel eens bij de kleine ondernemer een reisje geboekt  Grin   
et1961

Berichten: 365
Antwoord #20 Juli 30, 2017, 18:29:15
edit2Rapporteer  
All in/Resort vakantie is sowieso voor loosers.

Het is inderdaad ook zeker niet mijn ding , maar wel erg makkelijk gezegd als je genoeg geld te besteden hebt voor een vakantie. Voor mensen die minder te besteden hebben kan het een oplossing zijn om ook een verre trip te maken al of niet met kids

Vaak is all inclusive goedkoper dan andere soortgelijke vakanties, waar jezelf voor je natje en je droogje moet zorgen. Zo zijn vliegvakanties vaak ook veel goedkoper, dan zelf met de auto (evt. met sleurhut) naar het zuiden rijden! Vaak onwetendheid bij veel mensen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.