Ander materiaal kopen, maar een tijdje eruit geweest

marcelca

Berichten: 345
Augustus 21, 2017, 10:26:53
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal

ben lang niet op het forum aanwezig geweest maar heb toch weer een vraag

Ik kite vanaf het begin dat het in Nederland is en heb dus heel wat stappen meegemaakt in de kiteontwikkeling, heb inmiddels al lange tijd me er niet meer in verdiept ( weet natuurlijk wel het verschil tussen de type kites )....

Vaar nog steeds met mijn oude North Vegassen van 2006, deze kites bevallen me kwa handling zeer goed maar word toch wel is tijd om ze te vervangen, mijn dochter vaart sinds 3 jaar er ook mee en gaat ook lekker hiermee...

ik heb de maten 7,9 en 12 meter incl 2 barren ( wel handig als je samen met je dochter wil varen  Smiley )

Nu ben ik op zoek naar andere kites met vergelijkbare eigenschappen, met ongeveer hetzelfde windbereik en van het jaar 2014/2015, heb helaas niet de mogelijkheid om nieuwe kites te kopen...

Ben uiteraard al op marktplaats aan het rondneuzen en zie heel wat merken voorbij komen, zijn er merken/types die voor mij echt aan te raden zijn
et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 Augustus 21, 2017, 10:53:05
edit2Rapporteer  
Dat ligt toch helemaal aan je vaarstijl en omstandigheden waar je vaart. Met de door jou gegeven informatie kan niemand hier iets zinnigs over zeggen!

De North Vegas is een freestyle kite. Een high end C-kite, gemaakt om mee te loopen en te pasen. Als dat jouw ding is, dan gewoon kiezen voor een freestyle kite van wat voor merk ook!

Suc6 ermee!
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #2 Augustus 21, 2017, 11:07:35
edit2Rapporteer  
Vaar hoofdzakelijk vlak water, ben wel old scool, dus big air, board-offs, deadmen, backroll ( switch ),enz enz ...

kan wel loopen en doe het nog wel is als het niet te extreem waait, helaas een jaar of 4 geleden met een loop 2 ribben gebroken op het water dus ben wel iets voorzichtiger geworden.

ik vind zo wie zo lekker varen als ik veel gevoel ( of je dit druk noemt weet ik niet )op je bar hebt, tijd terug met iemand zijn kite gevaren ( merk weet ik niet meer ), had je druk als je een goed aantrok en zodra je 10cm van je af zat niks meer.

dat vind ik helemaal niets, wil gewoon druk blijven voelen
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Augustus 21, 2017, 12:22:00
edit2Rapporteer  
Welke kite was dat?

Omschrijving van je vaarstijl neigt naar high performance freeride kites (Edge, Rebel, Apollo, Fury of zelfs een foilkite) maar die hebben in de regel niet veel bardruk en lijken totaal niet op de vegassen die je nu hebt. Als je daar niet aan kunt wennen zou ik gewoon een nieuwe set Vegas of andere C-kites zoeken.
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #4 Augustus 21, 2017, 14:37:04
edit2Rapporteer  
weet niet meer precies wat voor een soort kite het was maar volgens mij behoorlijk bow vormig...

denk dat ik richting c kites weer moet gaan als ik vergelijkbaar wil varen, zijn er types in c kites die erboven uitspringen in kwaliteit of juist types niet
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Augustus 21, 2017, 15:57:10
edit2Rapporteer  
weet niet meer precies wat voor een soort kite het was maar volgens mij behoorlijk bow vormig...

denk dat ik richting c kites weer moet gaan als ik vergelijkbaar wil varen, zijn er types in c kites die erboven uitspringen in kwaliteit of juist types niet

Niet echt. Gewoon een paar kites testen van de merken waar je een fijn gevoel bij krijgt, en daar de 2015 versie van halen
et1961

Berichten: 365
Antwoord #6 Augustus 21, 2017, 18:54:54
edit2Rapporteer  
Uit jouw verhaal op te maken ben jij beter af aan een goede freeride kite zoals Evan ook al opgemerkt heeft...

Als je een goede high performance freeride kite zoekt met voldoende bardruk dan moet je de Cabrinha Switchblades zeker overwegen!
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #7 Augustus 22, 2017, 01:49:59
edit2Rapporteer  
bedankt al voor alle reacties

heb nu dus 7,9,12

bij de nieuwere type kites is het dan aan te raden dezelfde verhouding te nemen als je net zo veel low-end en high-end wil hebben als dat ik nu heb
et1961

Berichten: 365
Antwoord #8 Augustus 22, 2017, 11:21:35
edit2Rapporteer  
bedankt al voor alle reacties

heb nu dus 7,9,12

bij de nieuwere type kites is het dan aan te raden dezelfde verhouding te nemen als je net zo veel low-end en high-end wil hebben als dat ik nu heb

Er zit wel wat verschil tussen de low en high-end van diverse kites, maar een set 7, 9, 12m is prima keus.
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #9 Augustus 22, 2017, 16:24:40
edit2Rapporteer  
zijn er mensen bekend met you-love-it.eu

ze zitten in dusseldorf en de prijzen lijken aantrekkelijk

gooi even zomaar wat in de groep, naish torch 2013 7,9,12 met 2 x een bar ( 2013 ) komt op 1534,- euro

voor zover ik kan oordelen zijn deze kites nieuw maar overjarig maar dat zou ik dan wel eerst navragen

zou dit een verstandige keus zijn, of kan je beter voor nieuwere jaartallen kijken
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Augustus 22, 2017, 16:34:52
edit2Rapporteer  
Mss toch eerst 1 of 2 freeride kites varen. Het is niet voor niets dat ook kiters met een hoog niveau met bridled C-shaped drie- of vierstrutters zoals Cabrinha FX, Naish Dash, North Dice, Ozone Enduro, Zian Hantu en Peter Lynn Escape varen.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #11 Augustus 23, 2017, 09:31:33
edit2Rapporteer  
zijn er mensen bekend met you-love-it.eu

ze zitten in dusseldorf en de prijzen lijken aantrekkelijk

gooi even zomaar wat in de groep, naish torch 2013 7,9,12 met 2 x een bar ( 2013 ) komt op 1534,- euro

voor zover ik kan oordelen zijn deze kites nieuw maar overjarig maar dat zou ik dan wel eerst navragen

zou dit een verstandige keus zijn, of kan je beter voor nieuwere jaartallen kijken

Prima (web)shop, op de BOOT in Dusseldorf jaren geleden met de eigenaar Gerrit kennis gemaakt en de afgelopen jaren vele kites, boards en accessoires bij hem gekocht tegen werkelijk goede prijzen. Prijzen die ik de Nederlandse shops nog niet ben tegengekomen!!

Of de Naish Torch een geschikte kite voor jou is kan ik je niet vertellen...
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #12 Augustus 23, 2017, 10:49:16
edit2Rapporteer  
Dank je wel voor de reactie, heb zo wie zo al emailcontact met hem en gelukkig gaat dit in engels prima ( duits is niet bepaald mijn sterkste kant )....

Waarschijnlijk rijden we maandag die kant op om is een kijkje bij hem te nemen
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #13 Augustus 23, 2017, 16:52:37
edit2Rapporteer  
Prima shop....
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #14 Augustus 24, 2017, 17:55:17
edit2Rapporteer  
ben benieuwd, heb tweede mailtje met nog een paar vragen 1,5 dag geleden gestuurd maar nog geen antwoord gehad dus hoop dat ie snel reageert


EDIT

heb ze maar even gebeld omdat communicatie via whatsapp en email niet lekker liep...

website blijkt kwa voorraad niet kloppend ondanks dat ze dit wel op hun website zetten, dus let even op als je wat bij hun besteld of het zeker is dat het er is
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #15 Augustus 28, 2017, 18:25:19
edit2Rapporteer  
Na heel veel reviews en testen gelezen te hebben besloten dat het een C kite werd, tuurlijk klein risico maar kom nog uit de tijd dat je alleen maar kon kiezen uit naish of wipika, even later kwam cabrinha erbij, nu zijn er echt giga veel merken, ben misschien ouderwets maar denk dat bij de meeste kiters niet de kite de beperking is van wat je kan ?

Met het speuren op marktplaats kwam ik de naish torch 2016 tegen, hiervan de testen opgezocht en denk dat deze kite mij zeker gaat liggen, contact opgenomen met de jongen die een 7 en 9 verkocht incl naish 2016 bar, onderhandeld en zondag de 2 naish torch 2016 ( 7 en 9 ) + bar op kunnen halen voor 850,- ,  in mijn ogen een scherpe prijs, zeker omdat de kites er nog als nieuw uitzien en geen reparaties hebben gehad.

Het enige wat ik nog mis is een 12 m2, dus ga nog op zoek naar een torch 2016 12m2 incl bar ( wil 2 barren hebben ), en graag 3 kites van het zelfde merk/type
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #16 Augustus 30, 2017, 20:17:29
edit2Rapporteer  
mijn laatste aanwinst net opgehaald, 12m torch 2017, nog volledig nieuw, helaas wel zonder bar dus moet nog wel een 2de bar zoeken..

heb nu dus:

7m2 naish torch 2016
9m2 naish torch 2016
12m2 naish torch 2017

1 naish bar 2016
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #17 September 22, 2017, 16:01:23
edit2Rapporteer  
op surfpirates.de staan meestal wel wat nieuwe overjarige barretjes voor hele nette prijzen te koop.
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #18 September 25, 2017, 20:15:14
edit2Rapporteer  
goeie tip, zal het is even in de gaten houden

de bar die ik al bij de torches heb zitten heeft een high splitsing, maakt het wat uit bij een nieuwe bar of die dat ook heeft of mag de lijn splitsing ook laag zitten ??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.