Welk board

delions

Geen avatar

Berichten: 41
September 19, 2017, 09:55:42
edit2Rapporteer  
Ik weet dat er veel over geschreven is maar kan niet vinden wat nu voor mij het beste is.

Ik ben op zoek naar een kiteboard, eventueel erbij of ter vervanging van de Naish Haze die ik nu heb.
Momenteel vaar ik een Naish Haze uit 2012 (138x45).
Heel fijn board voor mijn gewicht (105 kg).
Ik weet dat mijn lengte er niet mee heeft te maken maar vermeld het toch maar even, 197cm.
Momenteel vaar ik zo een 3,5 jaar en spring al redelijk met dit board en kan aardig varen al zeg ik het zelf Cheesy.

Graag jullie advies?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 September 19, 2017, 21:04:17
edit2Rapporteer  
Ik zou sowieso niet naar het merk kijken, maar jezelf wel bedenken op welke lokaties je vaart en welke richting je op wilt. Freestyle/freeride/big air, vlak water, golven, chop?

Elk merk heeft wel een board die bij je vaarstijl en condities past. Met jouw gewicht kan je sowieso wel voor de grootste maat in een bepaalde lijn gaan.

Wat dan nog verschil kan maken zijn de pads/straps, verstevigde inserts eventueel voor boots, en in hoeverre je een warm gevoel van binnen krijgt bij een bepaald merk. (want mensen doen toch vaak suggesties van merken waar ze zelf een warm gevoel van krijgen, maar daar zal je niet veel aan hebben aangezien er echt tig merken zijn en zo'n suggestie behoorlijk subjectief is) De kwaliteit zit bij elk merk wel goed over het algemeen.

Beste is dan nog om een paar boards te proberen op een testdag.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 September 19, 2017, 21:19:02
edit2Rapporteer  
@ts: wat is je budget en waar vaar je meestal?

delions

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #3 September 20, 2017, 11:06:56
edit2Rapporteer  
Thx voor de info, alleen wat is de grootste maat 138x.....
Moet ik nog naar de breedte van het board kijken?
Wat als ik een kleinere maat neem, wat zijn daar de gevolgen van?
Dan denk ik bijvoorbeeld aan 136x...

Dat wordt dus zowiezo diverse boardjes proberen.
De richting die ik op wil is freeride en big air.
Ik zal niet gauw uithaken dus freestyle zal voor mij waarschijnlijk niet haalbaar zijn denk ik.

Mijn budget, ja das een goeie. Niet te veel in ieder geval  Wink, heb nog een vrouw en kids die ook geld kosten.
Meestal vaar ik bij de Zandmotor, of Oostvoorne, Rockanje, Ouddorp.

Nu vaar ik even niet, herstellende van elleboog operatie.
Hoop over paar weken weer op het water te staan.
TEN kiteboarding

Berichten: 20
Antwoord #4 September 20, 2017, 18:03:43
edit2Rapporteer  
Het voelt alsof je The Mark eens moet proberen.
Kom eens langs en test de 137!

Andere (te testen) alternatieven zijn:

F-one Trax
Flyboards Flyradical
Core Fusion
SS misfit
Cabrinha Ace

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 September 20, 2017, 20:38:55
edit2Rapporteer  
Thx voor de info, alleen wat is de grootste maat 138x.....
Moet ik nog naar de breedte van het board kijken?
Wat als ik een kleinere maat neem, wat zijn daar de gevolgen van?
Dan denk ik bijvoorbeeld aan 136x...

Dat wordt dus zowiezo diverse boardjes proberen.
De richting die ik op wil is freeride en big air.
Ik zal niet gauw uithaken dus freestyle zal voor mij waarschijnlijk niet haalbaar zijn denk ik.

Mijn budget, ja das een goeie. Niet te veel in ieder geval  Wink, heb nog een vrouw en kids die ook geld kosten.
Meestal vaar ik bij de Zandmotor, of Oostvoorne, Rockanje, Ouddorp.

Nu vaar ik even niet, herstellende van elleboog operatie.
Hoop over paar weken weer op het water te staan.

Gewoon voor een goede freerider gaan dan. Lengte en breedte zijn altijd wel afgestemt op elkaar voor een bepaald type board. Freestyle boards vaak wat breder, freeride smaller.

Als je een kleiner board neemt zal je lowend er een beetje onder lijden, en je hebt in de regel meer kans op spray. Ook zullen landingen minder comfortabel zijn.

En je hoeft echt niet naar de 'A' merken te kijken voor een goed board. Scheelt ook al gauw 100,- op een complete set. Overjarig is natuurlijk ook een optie.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 September 20, 2017, 22:51:07
edit2Rapporteer  
Nieuwe boards (die ook te testen zijn) zijn leverbaar vanaf circa €350. Als dat je minimale budget is, laat maar weten! Op dit forum zijn meerdere resellers en teamriders actief. Zij lenen hun boards graag uit voor een testvaart.
delions

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #7 September 21, 2017, 16:07:43
edit2Rapporteer  
Super.

Dank je wel allemaal ik ga er diverse testen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.