Tips/Hacks impact vest

Kitemenn

Berichten: 189
Oktober 06, 2017, 11:17:50
edit2Rapporteer  
Aangezien ik lekker aan het aanmodderen ben met kiteloops een impact vest aangeschaft van North. In principe erg blij mee, hij vangt de ergste klappen op en bied wat extra warmte/drijfvermogen.

Echter heb ik dat ie na een aantal crashes omhoog kruipt. Ook gaat daardoor de rits (die aan de zijkant zit) dan open omdat de sluiting tegen mn arm wordt gedrukt.

Vandaar mijn vraag heeft iemand tips/hacks om de volgende zaken te verhelpen/verminderen:
- Omhoog kruipen impact vest
- Vermijden dat de rits open gaat (kleine klittenband om de rits helpt nauwelijks)

Had zelf gedacht om de rits op de een of andere manier vast te zetten maar alle suggesties zijn meer dan welkom!

Thanks  ThumpsUp

Ps gaat om volgend vest met rits aan rechter zijkant

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Oktober 18, 2017, 09:57:43
edit2Rapporteer  
Vest onder je pak doen ?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 Oktober 18, 2017, 10:09:24
edit2Rapporteer  
spanbandje tussen de benen Wink
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #3 Oktober 18, 2017, 11:55:40
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of de kroonjuwelen dat zo'n lekkere oplossing vinden. Zit nu te denken aan de optie om t onderkant van t vest vast te maken aan de onderkant trapeze...let's see
Nice_try

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 Oktober 18, 2017, 14:08:30
edit2Rapporteer  
Lycra overheen?
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #5 Oktober 18, 2017, 17:07:12
edit2Rapporteer  
Thanks vest onder het pak aandoen kan ik ook wel is proberen (als het past)...net als een lycra eroverheen echter heb ik daar weinig hoop op.
kajeka

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #6 Oktober 18, 2017, 19:26:43
edit2Rapporteer  
Je pak is wel echt groot als er een compleet vest onder past. Als je een maat M hebt met borstomvang van 95cm en je doet er een vest onder van 1cm dik. Dan kom je al op 101cm omtrek. Dat is normaliter een maat verschil.

Maar altijd proberen.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #7 Oktober 19, 2017, 08:55:18
edit2Rapporteer  
 @Kajeka fair enough...gaat waarschijnlijk niet passen! Was wel een makkelijke oplossing geweest Grin toch maar weer naar de tekentafel  ThumpsUp thanks allemaal voor het meedenken!
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #8 Oktober 19, 2017, 10:25:42
edit2Rapporteer  
Je pak moet direkt op je lichaam voor een goede werking van je wetsuit.
kajeka

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #9 Oktober 19, 2017, 14:25:58
edit2Rapporteer  
Wat je kunt doen, maar wat wel behoorlijk rigoureus is, is om aan de binnenkant van het vest een stuk klittenband te naaien (voor- en zijkant bijvoorbeeld) en aan de buitenkant van het pak. Dit kun je dan met strijkband weer waterdicht tapen in het pak. Zo blijft het vest met de druk van het harnas erop, vast en zeker zitten. Het is alleen wel een gewaagde oplossing.

Neem dan wel goede kwaliteit klittenband. Zonder van die nare scherpe haakjes die je pak meteen kapotschuren.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #10 Oktober 19, 2017, 15:03:28
edit2Rapporteer  
Mijn idee is om aan de onderkant van t vest een Lus te bevestigen en aan de onderkant van mn harnas een knoop. Dan als ik beide aan heb lus over de knoop Het vest kan dan theoretisch niet omhoog kruipen en als het goed is gaat daardoor ook de rits niet meer open...iets minder ingrijpend dan klittenband op mn pak...maar waardeer zeker het meedenken! Ik update wel wanneer ik mijn oplossing getest heb
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.