Het is weer zover, aflandige wind op de Maasvlakte....

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Oktober 08, 2017, 20:04:28
edit2Rapporteer  
Wind was ook zwaar instabiel met alle buitjes waarin hij helemaal weg viel of 90gr draaide dan is een spot met zulke sterke stroming er juist een waar je extra op moet letten.

https://www.ad.nl/rotterdam/twee-kitesurfers-uit-zee-gered-voor-maasvlakte~a92a2611/

Twee kitesurfers zijn vanochtend bij de Tweede Maasvlakte in de problemen gekomen. Door het wegvallen van de wind lukte het niet meer om het strand te bereiken.  Een van de surfers is door de reddingsbrigade Rockanje uit het water gehaald. De ander werd weer op het droge gebracht door de KNRM waterscooter van de Maximakazerne op de Maasvlakte.

Middels een onlangs gelanceerde voorlichtingscampagne wil de KNRM kitesurfers wijzen op veiligheidsmaatregelen. Zo wordt geadviseerd altijd met een buddy het water op te gaan. ,,Het is ook belangrijk om te weten waar je gaat kiten'', aldus een KNRM-voorlichter. ,,De een kan beter kiten dan de ander.'' Bij de campagne zijn ook bekende kiters betrokken zoals Ruben Lenten en Youri Zoon. Zij moeten als voorbeeld dienen.  In 2016 redde de KNRM 138 wind- en kitesurfers uit het water.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Oktober 08, 2017, 20:26:52
edit2Rapporteer  
Ga dan lekker naar HvH of Ouddorp oid. Maar nee hoor, lekker in minimale wind met afzwakking in de verwachting op een sideshore spot gaan kiten. Zit er dan echt geen enkele dosis gezond verstand bij die mensen?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #2 Oktober 08, 2017, 20:55:35
edit2Rapporteer  
Kennelijk niet...
Vaak gevalletje 'ik kom van ver weg, heel stuk gereden dus ik moet nu het water op'. Maar het kan ook Kitehigh frequent posters als Wimt overkomen....
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #3 Oktober 09, 2017, 12:26:44
edit2Rapporteer  
Het was daar ook superdruk volgens mij.... wij stonden aan de overkant op Rockanje met 5 man op het water........
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Oktober 09, 2017, 16:31:09
edit2Rapporteer  
Het was daar ook superdruk volgens mij.... wij stonden aan de overkant op Rockanje met 5 man op het water........

Je hebt het over niet over zondag gok ik?
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #5 Oktober 09, 2017, 19:07:30
edit2Rapporteer  
Het was daar ook superdruk volgens mij.... wij stonden aan de overkant op Rockanje met 5 man op het water........

Je hebt het over niet over zondag gok ik?
O sjit nee.... dat was zaterdag...... oeps de tijd vliegt ook ;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.