Carved Imperator: écht zo goed?

markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Oktober 13, 2017, 20:54:41
edit2Rapporteer  
Hi kitevriend(inn)en,

Ik zit al een tijdje na te denken over de aanschaf van deze beste twintip ever (of niet?), maar het is best een bedrag wat ze kosten..

Vaar nu North Select en Jaime Textreme. Ook niet de minste boardjes..

Heeft iemand ervaring met de Carved 5 of 6 en hoe ze varen t.o.v. andere Twintips/bovenstaande TT's? Zijn ze het verschil in prijs waard?

Hoop trouwens op wat meer reacties dan op HL. Smiley

Thanks!
bredo

Berichten: 593
Antwoord #1 Oktober 13, 2017, 21:07:33
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu al jaren op carved Imperator 4..Ik moet zeggen een top board! hij is snel, licht, carved als een malle en loop giga goed hoogte..

Er zit ook nog wat flex in.

Ik heb jaren een trax gevaren,log zwaar en veel flex als je deze vergelijkt met carved.!!

Ik zeg doen!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 Oktober 13, 2017, 21:49:18
edit2Rapporteer  
Ik heb een Carved Imperator 6, 135cm, hiervoor had ik eenImperator 4.
Ik vaar twintip alleen bij echt harde wind, anders vaar ik directional.
Wij waren in Prea (Barzilie) bij 40knopen wind, met een Pivot 7, en het board is echt SUPER. goede POP om hoog te springen, licht, je voelt het board haast niet, het carved netjes en op de chop golven heb je contant volle grip en controle terwijl het board wel loose is.

De nieuwe voetbanden zijn echt goed, je hebt super controle, bijna zo goed als boots, en je kunt de straps op het water instellen..
De imperator 4 was al super, de 6 is nog beter.

Het is geen goedkoop board, maar een North carbon board kost oop 1000 Euro kwijt en dan heb je een massa produkt dat in serie gebouwd wordt. De Carved is klein serie, wordt met de hand op Fehmarn gebouwd, ziet er gaaf uit en vaart super...

Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #3 Oktober 14, 2017, 16:32:57
edit2Rapporteer  
die prijzen dan. 1299 en dan nog pads van 299...doe ff normaal zeg.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #4 Oktober 14, 2017, 22:45:18
edit2Rapporteer  
Thanks voor de snelle reacties gents!
Toch wel heel vet boardje blijkbaar..

en ja die euro's: Life's all about priorities, toch?  Smiley
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #5 Oktober 17, 2017, 18:51:38
edit2Rapporteer  
Iemand back to back vergelijk met het Crazy Fly carbon topmodel? Nu
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #6 Oktober 18, 2017, 13:10:48
edit2Rapporteer  
De fijnste boards die ik gehad heb waren juist niet de carbon boards... Carbon boards zijn vaak heel licht waardoor ze in de chop stuiteren en ze geven ook weinig demping bij harde landingen. Een wat zwaarder board is veel comfortabeler doordat deze meer dempen en beter door de chop gaan. Een beetje extra rocker helpt ook.

1600 euro voor een twintip is belachelijk, zo'n board gaat echt niet beter zijn dan een board van 600-700 euro. Het is iets voor mensen met geld teveel die denken dat hoe duurder de gear hoe beter je gaat kiten.

Het enige voordeel aan echt lichte boards zie ik bij boardoffs, die zullen dan wat makkelijker gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.