North Entity pads zitten vast

nick2104

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Oktober 20, 2017, 11:20:17
edit2Rapporteer  
Hulp of tips gevraagd Smiley

Ik heb een North Jaime board uit 2013 met entity pads. Nu wil ik deze pads voor een kleine reparatie losmaken. Het rubber laat namelijk los van het plastic, verder zijn ze nog dikke prima.

Echter zitten de bouten helemaal vast, ik krijg ze niet meer los. Wie heeft een gouden tip om deze los te draaien? Grin

De bouten zitten vast gedraaid in een messing bus met schroefdraad die in het rail systeem van het board zit (north track nut). Verder gaat de bout ook nog door een aluminum blokje die in de pad zit. Gezien deze mooie combinatie van metalen spoel ik het board in de douche af na elke zoutwater sessie. (Achteraf gezien had ik die bouten af en toe moeten losdraaien)

Nog een tweede vraag:
Heeft toevallig nog iemand zo'n kussentje over die je aan de onderkant van die pads kan stoppen? Ik ben er eentje kwijt doordat de lijm is losgelaten.

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Oktober 20, 2017, 11:42:34
edit2Rapporteer  
wd40?

verder een grote schroevendraaier en spierballen..

ik heb nog wel van die schuimblokjes van de 2010 pads liggen, weet niet of die passen
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #2 Oktober 20, 2017, 12:05:41
edit2Rapporteer  
Hi Nick misschien ff in een bad met warm water laten weken (als je die optie hebt) anders eventueel cola eroverheen schijnt ook nog wel is te werken. Wbt de kussentjes onder de pads daar heb je toch als het goed is 3 paar van gehad bij de aankoop...soft/medium/hard zou gewoon wisselen naar een andere sterkte.
Materazzi23

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #3 Oktober 20, 2017, 22:22:29
edit2Rapporteer  

De goeie kant op gedraait  Shocked?  Of met een te kleine kruiskop schroevendraaier geprobeerd?

wd40 idd en als een bout vast zit, kan je deze laten "schrikken" door met een hamer een paar flinke tikken op een schroevendraaier te geven die je op de bout zet. Daarna je spierballen gebruiken Smiley
tjaarts

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #4 Oktober 21, 2017, 09:47:16
edit2Rapporteer  
Zou niet gaan tikken want dan sla je composiet eronder kapot. Wd40 en wat tijd. Succes!
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #5 Oktober 21, 2017, 11:39:32
edit2Rapporteer  
Als ze vast zitten door zout, dan werkt azijn goed. Gebruik dat ook bij ritsen
nick2104

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #6 Oktober 21, 2017, 21:00:34
edit2Rapporteer  
Bedankt voor te tip van het azijn, ga ik proberen.

Inmiddels al flink wat wd40 gebruikt, nog steeds vast. Tikken lijkt me ook niet zo goed voor het board.

Bij Van den berg inmiddels zo'n kussentje meegekregen:)
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #7 Oktober 21, 2017, 22:49:06
edit2Rapporteer  
Probeer het eens met een booromslag (dat is een handboor) die je ook kan gebruiken als schroevendraaier  waarmee je veel kracht kan zetten.
gebruik wel een bitje wat heel goed past.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Oktober 22, 2017, 00:05:31
edit2Rapporteer  
Wat mij hielp bij het losmaken van mn snowboardbindingen is vol op de schroevendraaier leunen zodat ie er niet uit kan schieten. En dan draaien, evt met een steeksleutel nog om de schroevendraaier.
RdB

Berichten: 19
Antwoord #9 Oktober 22, 2017, 08:49:39
edit2Rapporteer  
Kop eraf boren en nieuwe boutjes halen....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.