Beschadigde stuurlijn

JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Oktober 22, 2017, 16:12:24
edit2Rapporteer  
Nadat ik gisteren in mn lijnen was gevaren ging ik deze thuis controleren en ontdekte een beschadiging aan een stuurlijn (zie foto).
Ik kan niet met zekerheid zeggen of het van de aanvaring is, kan er ook al hebben gezeten, ik controleer de lijnen niet zo vaak.

De vraag is: is het nog verstandig hiermee door te varen?
Zo nee, wat is dan wijs? Alle lijnen vervangen? Alleen stuurlijnen vervangen? Compleet nieuwe bar kopen (deze uit 2015, verder prima)?

Heb dit nooit eerder aan de hand gehad, maar lijkt me gedoe met lijnen vervangen, dus graag advies.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 22, 2017, 16:24:21
edit2Rapporteer  
100% schade door een aanvaring, goed te zien aan de gesmolten rafels. Check ook de overige lijnen goed, grote kans dat ook deze (licht) beschadigd zijn!

Lijnen zien er verder nog goed uit op deze foto, nog geen extreem gepluis etc. dan zou je ze kunnen laten repareren door er een stuk lijn in te splicen als de lijn dat toe staat.

Waarom zou lijnen vervangen een gedoe zijn? Kost je maximaal een half uur als je nieuwe bij de hand hebt.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2017, 16:49:31
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie Evan.

Gedoe omdat ik het zelf nooit gedaan heb. Gewoon geen idee.
Als repareren een optie is, dan lijkt me dat een goede optie. Wie/waar kan dat? En wat zijn de kosten?
Aan de andere lijnen heb ik niks kunnen vinden, wellicht doordat ik vrij snel safety trok waardoor spanning van de lijnen was.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Oktober 22, 2017, 17:08:25
edit2Rapporteer  
Klik eens op de link onder dit berichtje Wink
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Oktober 22, 2017, 17:13:03
edit2Rapporteer  
Haha, had ik al gedaan en even rondgekeken.
Stuur je nog wel even een PB voor meer info.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.