Misty Cliffs, CPT

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
November 13, 2017, 15:20:35
edit2Rapporteer  
Iemand ervaring met Kiten op Misty Cliff bij Cape Town, of andere "off the beaten track", minder overgehypte spots die ook echt de moeite zijn rond om de kaap?

Thanks  Wink
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 November 15, 2017, 21:26:30
edit2Rapporteer  
Misty Cliff is heel mooi maar wel een beetje tricky, dikke golven, kleine strandjes met dikke rotsen rondom. Verder schijnt er wel regelmatig wat groters rond te zwemmen, zelf heb ik er een keer of 2-3 gekite denk ik. Vooral leuk op de dagen dat het NW waait en het in blouberg niks is staan er op misty cliffs zomaar 20-30kn.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 November 20, 2017, 21:53:48
edit2Rapporteer  
Thanks Frank, wat rotsen en grote vissen aan gaat maak ik mij niet zo heel erg druk, kwestie van niet zwemmen, dus dat gaat goedkomen.  heb je nog meer tips?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 December 06, 2017, 14:03:46
edit2Rapporteer  
Vlakbij kaap de goede hoop heb je ook nog een mooie spot, is wel flink stukje rijden en je moet een toegangskaartje voor het national park betalen.

Langebaan is er verder natuurlijk, ik vond het zelf daar niet zo bijzonder. Je hebt er 2 spots, 1 is vlak en echt mooi maar je moet mazzel hebben met dat de wind hard genoeg is. De andere spot is het vlak tot 't gaat waaien en dan is het een klotsbak vol beginners.

De hermanus lagoon is ook heel mooi maar dan moet je de voorspellingen goed in de gaten houden. Daarnaast is het wel fijn als het water recent ververst is, toen wij er waren stonk 't echt enorm. Zo erg dat we er eigenlijk niet wilde kiten. Je kan daar ook op zee kiten maar Discovery Channel maakt die springende haaien documentaires daar vlak in de buurt en 1 dorpje verder organiseren ze shark diving trips, daar op zee gaan is een beetje spannend dus Smiley.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Maart 11, 2018, 14:25:34
edit2Rapporteer  
Vlakbij kaap de goede hoop heb je ook nog een mooie spot, is wel flink stukje rijden en je moet een toegangskaartje voor het national park betalen.

Langebaan is er verder natuurlijk, ik vond het zelf daar niet zo bijzonder. Je hebt er 2 spots, 1 is vlak en echt mooi maar je moet mazzel hebben met dat de wind hard genoeg is. De andere spot is het vlak tot 't gaat waaien en dan is het een klotsbak vol beginners.

De hermanus lagoon is ook heel mooi maar dan moet je de voorspellingen goed in de gaten houden. Daarnaast is het wel fijn als het water recent ververst is, toen wij er waren stonk 't echt enorm. Zo erg dat we er eigenlijk niet wilde kiten. Je kan daar ook op zee kiten maar Discovery Channel maakt die springende haaien documentaires daar vlak in de buurt en 1 dorpje verder organiseren ze shark diving trips, daar op zee gaan is een beetje spannend dus Smiley.

Thanks voor de tips. 't was weer fantastisch. Over een paar jaar weer. Komende winter weer tijd voor de Filipijnen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.