Welke spring kite?

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
December 26, 2017, 17:42:39
edit2Rapporteer  
Momenteel vaar ik naar volle tevredenheid Cabrinha Drifters in de maat 7,9,11 en 13m. Daarnaast heb ik nog een OR Flite 17m voor de mindere dagen. Nu vind ik het leuk om te downwinderen, maar ook om een beetje te springen en op dat laatste wil ik me wat meer gaan focussen.
De 7,9,11 en 17 wil ik er graag bijhouden. Kortom de 13m Drifter mag eruit. Aangezien ik het meeste met die maat vaar wil ik een goed alternatief ervoor terug.
Nu weet ik dat de Edge 11m de springkite is, maar dat deze ook erg kostbaar is. Nu is mogelijk de Eleveight RS wellicht ook een (betaalbaardere) optie in de maat 12m.
Graag jullie advies wat betreft de juiste maat. Het gat tussen de 11m Drifter en 17m Flite moet zo goed mogelijk opgevuld worden.
En welke ik zou moeten aanschaffen ermee rekening houdend dat de Edge aanzienlijk duurder is.
Uiteraard wil ik ze beiden testen, maar helaas kan dit niet bij dezelfde persoon/dealer.

Ik hoor het graag.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 December 27, 2017, 12:51:45
edit2Rapporteer  
Hoi Calimero,ik heb nog een Ozone edge V8 maat 9 m2en 11m2 liggen(met bar met infexion lijnen). Ik vaar hier nauwelijks nog mee ivm overstap naar Cabrinha FX.Zonder schade uiteraard voor een schappelijke prijs. PM is altijd welkom.Binnenkort gooi ik ze in de verkoop op marktplaats etc etc.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #2 December 27, 2017, 19:44:12
edit2Rapporteer  
Je hebt Pm.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #3 December 28, 2017, 08:32:42
edit2Rapporteer  
Je zou nog naar de XR van Core kunnen kijken.

De XR5 is nog niet zo lang uit dus nog aan de prijs, maar de XR4 is ook een hele lekkere kite!
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #4 December 28, 2017, 17:35:00
edit2Rapporteer  
Thx voor de tips... ook maar eens verdiepen in de Core dan. Zou de Fx ook tot de mogelijkheden behoren... volgens mij erg loop gericht en das nou net niet mijn discipline. Ik ga voor de (big) air. ????????
Wellicht nog meer opties?
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #5 December 28, 2017, 20:43:40
edit2Rapporteer  
Peter Lynn Escape wist mij te verrassen, in vergelijking met een Rpm
Maarten125

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #6 December 28, 2017, 23:46:15
edit2Rapporteer  
Volgens mij is de Peter Lynn Fury V3 meer de springkite
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #7 December 29, 2017, 00:24:26
edit2Rapporteer  
Zou de aquila en hantu maar ns proberen
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #8 December 29, 2017, 10:25:26
edit2Rapporteer  
De fury werd mij ook al door een ander aangeraden. De hantu in kleinere maten zou ok zijn, maar in 12m te traag?!?!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 December 29, 2017, 13:17:47
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik ga voor de (big) air. ????????

Niet verder kijken, gewoon de ozone Edge, is iets duurder (zoodt familie bakke kibeling) maar dan heb je ook echt wat  ThumpsUp

Vaar ze nu 6 jaar naar volle tevredenheid  ThumpsUp volgende kite is weer een ozone Edge, bij wie kan ik nog een tientje lene  Grin

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #10 December 29, 2017, 13:35:24
edit2Rapporteer  
Binnenkort gaat ik de edge idd testen... ben benieuwd!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 December 29, 2017, 14:22:52
edit2Rapporteer  
Binnenkort gaat ik de edge idd testen... ben benieuwd!


Inderdaad testen is het beste



http://vimeo.com/50877773


Dit zegt toch genoeg ?  Grin
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 December 29, 2017, 17:21:48
edit2Rapporteer  
Flysurfer Boost? Springt wel erg makkelijk. Maar als je een Edge eigenlijk te duur vindt, moet je zeker niet bij Core en Flysurfer kijken...  of ga voor overjaars.

Fluid Sky zou ook nog wel een optie kunnen zijn.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #13 December 29, 2017, 23:51:53
edit2Rapporteer  
Dit jaar regelmatig iemand met n hantu 12 zien varen op de Zandmotor (Mn zoon vaart bijna altijd met n hantu 10)... weet niet wie die ander is maar die springt toch echt veel hoger dan de rest.
Is natuurlijk niet te vergelijken met een 7 bij 40 knopen.
Gewoon testen
Timmmm

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #14 December 30, 2017, 15:08:24
edit2Rapporteer  
North Evo springt ook heerlijk! Ik vaar er zelf al jaren mee, en met de kleine maatjes is ook nog eens prima te waveriden!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 December 30, 2017, 18:09:40
edit2Rapporteer  
Hoog springen hangt van jezelf af. Natuurlijk springt de ene kite net iets makkelijker dan de ander, maar voor de maximale hoogte heb je gewoon de ballen en kracht nodig om zwaar gepowerd volle bak af te zetten.

Grootste verschil zit hem in de hangtime, stuursnelheid en hoeveelheid lift.
High-performance kites sturen traag, hebben veel hangtime en liften heel geleidelijk. C-kites zijn de tegenpool met een explosieve lift, weinig hangtime en bloedsnel sturen.
Met beiden kun je net zo hoog en als je een C-kite alle kanten op smijt/loopt komt de hangtime ook in de buurt, totdat je de ballen hebt om ook een high-performance kite rond te gooien voor de landing....

Ga dus voor jezelf na of je meer houd van smijten met je kite en van het water af gerukt worden if dat je meer van het rustig stijgen en dalen bent met hier en daar een grab of rotatie.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 December 30, 2017, 21:10:34
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de insteek vooral is om een kite te hebben die het makkelijk maakt om te springen. Anders kan hij net zo goed die Drifter houden.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #17 December 30, 2017, 21:27:48
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de insteek vooral is om een kite te hebben die het makkelijk maakt om te springen. Anders kan hij net zo goed die Drifter houden.

Inderdaad Faxie. Ik blijf momenteel wat hangen qua springen. Kom niet hoger en hoop dat een geschiktere kite me hierbij wat makkelijker kan maken...

Hoog springen hangt van jezelf af. Natuurlijk springt de ene kite net iets makkelijker dan de ander, maar voor de maximale hoogte heb je gewoon de ballen en kracht nodig om zwaar gepowerd volle bak af te zetten.

Over ballen gesproken... zag je vandaag lekker bezig op de sluf. Man man...gewoon over die zandbanken heen. Die ballen hoef ik dan weer niet ????????
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 December 30, 2017, 21:30:59
edit2Rapporteer  
Drifter is redelijk richting een c-kite wat speelsheid betreft, dan kan een traag sturende edge tegen vallen en kun je beter kijken naar de speelsere modellen die beter springen dan een wavekite.
Wil ook vooral duidelijk maken dat je geen wonderen moet verwachten van een andere kite en dat je techniek verbeteren meer brengt.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #19 December 30, 2017, 21:34:26
edit2Rapporteer  
helemaal eens Evan.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #20 December 31, 2017, 13:06:01
edit2Rapporteer  
Citaat
Wil ook vooral duidelijk maken dat je geen wonderen moet verwachten van een andere kite en dat je techniek verbeteren meer brengt.

Hmmmmmmm, daar ben ik het niet mee eens.  Cool

Mijn techniek is in al die jaren hetzelfde gebleven, maar met de Edge en mijn vorige kite de Waroo, is er een duidelijk verschil
Ik spring met de Edge 2 keer zo hoog als de Waroo en al mijn vorige kites.

Dusss, de kite heeft wel degelijk te maken met het springen  Grin
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #21 December 31, 2017, 13:29:33
edit2Rapporteer  
Citaat
Wil ook vooral duidelijk maken dat je geen wonderen moet verwachten van een andere kite en dat je techniek verbeteren meer brengt.

Hmmmmmmm, daar ben ik het niet mee eens.  Cool

Mijn techniek is in al die jaren hetzelfde gebleven, maar met de Edge en mijn vorige kite de Waroo, is er een duidelijk verschil
Ik spring met de Edge 2 keer zo hoog als de Waroo en al mijn vorige kites.

Dusss, de kite heeft wel degelijk te maken met het springen  Grin

Hahahaha....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.