Carabiner met ingebouwd fluitje gezocht

ArjanH

Geen avatar

Berichten: 45
December 02, 2017, 11:38:19
edit2Rapporteer  
Om aan mijn harnas te bevestigen ben ik op zoek naar een fluitje voor op het water. Jaren lang heb ik gevaren met een carabiner die je aan een oog kon klikken, met ingebouwde fluit. Deze had ik gekregen van de NKV. Helaas ben ik hem verloren. Op internet kan ik ze nergens vinden! Iemand een idee of ze nog verkrijgbaar zijn?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 December 02, 2017, 12:48:12
edit2Rapporteer  
zeilwinkel(?)
djee

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #2 December 02, 2017, 18:41:35
edit2Rapporteer  
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=525766 fluitje van een cent, nou ja 59.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 December 03, 2017, 16:11:34
edit2Rapporteer  
In het Nederlands kan ik ook niks vinden maar google staat er vol mee als je de juiste termen gebruikt: http://lmgtfy.com/?q=carabine+whistle
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #4 December 26, 2017, 17:25:51
edit2Rapporteer  
Niet doen. Een keer in je lijnen zwemmen / vallen en per ongeluk je lijnen inhaken in die carabijnhaak en je kunt onmogelijk releasen wanneer je kite in de zeer aannemelijke loop gaat.
Potentieel zeer gevaarlijk (levensgevaarlijk) dus dat NKV karabijn fluitje. Goed dat je hem kwijt bent.

Ben eigenlijk verbaasd dat de zeer ervaren Evan en Andre je helpen zoeken......
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 December 26, 2017, 21:14:52
edit2Rapporteer  
Oeps,  niet eens over nagedacht. Inderdaad beter om elke vorm van karabijnhaak te vermijden waar je lijn in kan blijven haken. Je zou nog wel een versie kunnen overwegen die je dicht schroeft.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #6 December 28, 2017, 01:16:50
edit2Rapporteer  
Niet doen. Een keer in je lijnen zwemmen / vallen en per ongeluk je lijnen inhaken in die carabijnhaak en je kunt onmogelijk releasen wanneer je kite in de zeer aannemelijke loop gaat.
Potentieel zeer gevaarlijk (levensgevaarlijk) dus dat NKV karabijn fluitje. Goed dat je hem kwijt bent.

Ben eigenlijk verbaasd dat de zeer ervaren Evan en Andre je helpen zoeken......

Vrijwel alle leashes zitten toch vast met een karabijn haak?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #7 December 28, 2017, 01:22:31
edit2Rapporteer  
Niet doen. Een keer in je lijnen zwemmen / vallen en per ongeluk je lijnen inhaken in die carabijnhaak en je kunt onmogelijk releasen wanneer je kite in de zeer aannemelijke loop gaat.
Potentieel zeer gevaarlijk (levensgevaarlijk) dus dat NKV karabijn fluitje. Goed dat je hem kwijt bent.

Ben eigenlijk verbaasd dat de zeer ervaren Evan en Andre je helpen zoeken......

Vrijwel alle leashes zitten toch vast met een karabijn haak?

de bevestiging aan de kant van de kite mag best een karabijn zijn de andere (trapeze/harnas)kant uiteraard niet. oude leashes hebben dit vaak wel zo.. Nieuwere zijn vrijwel bij alle merken tegenwoordig niet meer met karabijn aan trapeze kant.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 December 28, 2017, 11:35:32
edit2Rapporteer  
Een goede leash gebruikt geen karabijhaak of op zijn minst een dikke neopreen huls zodat de kans nihil is dat er een lijn in blijft haken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.