Haring Hai voor de Hartstichting (Hoek tot Helder)

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Januari 12, 2018, 07:32:50
edit2Rapporteer  
Kitesurfen voor de Hartstichting.

Sponsor mee of bezoek een Charity Pancake Concert bij mij thuis met of zonder pannenkoeken.

Kite surf marathon vanaf Kijkduin, Scheveningen, Noordwijk, Zandvoort, Bergen aan Zee, Egmond en finish in Den Helder. 130 KM langs de Gure en klotsende Noordzee stranden.

De afstand en het heroïsche karakter van deze tocht, de aanwezigheid van rayonhoofden en stempelposten maken dit evenement tot het zusje van de legendarische Elfstedentocht.

Ik ben nu al in trainingskamp en hoop dat ik wordt uitgeloot om mee te doen



http://vimeo.com/250499485





https://www.hoektothelder.nl/



Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #1 Januari 12, 2018, 20:26:13
edit2Rapporteer  
Richard het ziet er weer gelikt uit.
Hopelijk wordt je uitgeloot!
Beter voor mijn hart.
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #2 Januari 24, 2018, 14:15:07
edit2Rapporteer  
Jij ook al Rich ik zoek ook nog sponsers als dat rond is ga in in trainingkamp 3 mnd naar Sal. Roll Eyes ListenToMe
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Maart 19, 2018, 12:47:28
edit2Rapporteer  
https://www.hoektothelder.nl/team/58-plus-badt-gastuh-voor-de-hartstichting/doneren

Ja Ja , we zitten erbij  ThumpsUp

58 plus Badt Gastuh voor de Hartstichting met Hans de Beun en Tom Onder aqua

Kom je bij ons langs voor een concert met pannekoeken (zie filmpie)


http://www.youtube.com/watch?v=x9HtYe0HXLc




Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 Maart 19, 2018, 14:46:04
edit2Rapporteer  
Minimale vereisten deelnemer
•Wel eens 40 tot 50 km gedownwinderd
•Is zich bewust van het verplichte sponsorgeld van € 750,-
•Is in goede fysieke gesteldheid
•Kan goed en veilig kitesurfen
•Kan self-rescue
•Kan andere kiters redden
•Is op de dag van het evenement niet onder invloed van verdovende middelen

Zo te zien heb je nog wat te doen  schater Grin
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #5 Maart 21, 2018, 17:11:47
edit2Rapporteer  
Je mag wel roken tijdens het evenement. Joepie
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 April 10, 2018, 17:21:57
edit2Rapporteer  
https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma/doneren

Hij gaat lekker  888 euro tot nu toe.
Alle grote of kleine donaties blijven welkom  ListenToMe  ThumpsUp  Joepie YeSS



Korte sjots Filmpie  van de Looptraining Run Bike Run met Personal en Mental Coach Edwin van de Loop school stap voor stap.

Bijna 11 KM. Na afloop gesloopt.

Trainen voor de actie Hoek tot Helder !



http://vimeo.com/263904294


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 April 25, 2018, 09:02:32
edit2Rapporteer  
Concert en Pannekoeke, wat een feest en dat allemaal voor de Hartstichting


http://vimeo.com/266443979



Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #8 April 25, 2018, 09:17:10
edit2Rapporteer  
Top Richardt je hebt echt hart voor de zaak!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Mei 23, 2018, 16:38:27
edit2Rapporteer  
Citaat
Top Richardt je hebt echt hart voor de zaak!

En Zo Is dat !

De teller staat inmiddels op 1218 euro, hij gaat lekker

Wil je nog een grote of kleine donatie geven ?  ThumpsUp

Hieronder de snelkoppeling  ThumpsUp

https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma




http://www.youtube.com/watch?v=UAchEsyoxRI












Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #10 Mei 26, 2018, 13:33:27
edit2Rapporteer  
Goed bezig Happertje  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Mei 27, 2018, 15:33:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Goed bezig Happertje
Thankssss


Kitesurfen is mijn passie'

Interview met mij uit dagblad de koerier door Wilfred van Den Hoven.


'Kitesurfen is mijn passie'
"Komende zomer ga ik meedoen aan de kitesurfmarathon 'Hoek tot Helder', van Hoek van Holland naar Den Helder. Sponsors zijn meer dan welkom. De Hartstichting kan elke euro meer dan goed gebruiken."

Richard kan niet wachten.
De inwoner van Noord-Scharwoude doet dit jaar voor het eerst mee aan de 130 kilometer lange marathon. "Hoek tot Helder beleeft dit jaar de derde editie. De voorgaande 2 jaren wilde ik al heel graag meedoen maar waren de startbewijzen in een record tijd weg. Nu is het me wel gelukt, het is een fantastisch evenement voor kitesurfers, en daarnaast is verder onderzoek naar hart- en vaatziekten meer dan noodzakelijk". In 2016 en vorig jaar gingen 60 en 110 kitesurfers de strijd aan met de elementen. Zij trotseerden 130 km gure en klotsende Noordzeestranden als die van Scheveningen, Noordwijk, Zandvoort, Bergen, Egmond met de finish in Den Helder.

[DONATEURS] "De kitesurfers en donateurs hebben de eerste twee edities 47.000 en 95.000 euro opgehaald. Een fantastisch resultaat dat we dit jaar natuurlijk weer willen verdubbelen. Dit jaar heb ik het geluk om mee te kunnen doen.", vertelt Richard, die getrouwd is en twee dochters heeft.
Kite surfen is buiten het gezin zijn grote passie. "Ik ben in 1979 begonnen met windsurfen. Begin 2000 kwam het surfen met vliegers opzetten, ik vond meteen geweldig. Het heeft ook een heel positieve invloed op mijn leven. Het eerste wat ik 's morgens doe is het kijken naar de wind sites of het nog gaat waaien die dag. Ook probeer ik mijn afspraken zo te plannen dat, mocht het gaan waaien, ik de mogelijkheid heb om in de middag te gaan kiten. Ik dacht dat het in de loop der jaren wel minder zou gaan worden, niet dus," aldus Richard die werkzaam is in de beveiliging.

[LOOPSCHOOL STAP VOOR STAP] "De uitdaging van Hoek naar Helder en het hieraan verbonden goede doel sprak mij erg aan. De afstand van 130 kilometer, het heroïsche karakter van deze tocht, de aanwezigheid van rayonhoofden en stempelposten maken dit evenement tot het zusje van de legendarische Elfstedentocht", vertelt Richard die de marathon samen met twee vrienden surft.
Maar er zijn meer mensen betrokken bij zijn uitdaging. "Mijn Personal en Mental Coach is Edwin Ooievaar van de Loopschool Stap voor Stap. Hij sponsort mij ook. Met Edwin probeer ik mijn conditie op een hoger peil te brengen zodat ik de tocht kan uitvaren, ik ben tenslotte ook geen 18 meer." Maar ook het thuisfront leeft mee. Zijn vrouw en twee dochters gaven vorige maand een piano- en hoboconcert dat stijf uitverkocht was. "Ja, dat was een groot succes. En na afloop pannenkoeken eten , de belangstelling was overweldigend. Iedereen was enthousiast en had genoten."

[HARTSTICHTING] De minimale entree van het concert voor de Hartstichting was 15 euro, sommigen gasten doneerden zelfs 50 euro. Nu zoekt de inwoner van Noord-Scharwoude sponsors voor ' Hoek tot Helder'.
Richard voelt zich thuis in de wereld van de kitesurfers. "Het is een vrij extreme en uitdagende sport die een bijzondere kick geeft. De vrijheid op het water vind ik heerlijk. Iedereen kan op zijn eigen niveau genieten, Het buiten sportief bezig zijn met elkaar, maar het sociale aspect is ook belangrijk. Voor je eigen veiligheid en die van je mede kiters moet je met minimaal 2 mensen zijn. Een persoon gooit de vlieger op en pakt deze ook weer aan als je klaar bent.".

De Langedijker weet nog goed hoe het allemaal begon. " Het eerste sprongetje gaf al een geweldige kick. Zit je op een gegeven moment met een sprong op een hoogte boven de 15 meter dan is het helemaal geweldig. Maar het gaat niet alleen om de sprongen hoor. Ook de gezelligheid en verbondenheid met mensen die dezelfde passie hebben is een goed gevoel. Met voor mij wildvreemde mensen ,die ook de passie voor kitesurfen hadden, ben ik op vakantie geweest en heb daar erg van genoten. En komende zomer dan de marathon voor het goede doel." Een exacte datum is nog niet bekend., aldus Richard. "Dit jaar gaat het windraam open op zaterdag 18 augustus en deze sluit weer op zondag 21 oktober. Hoek tot Helder vindt pas plaats bij voldoende wind en alleen in het weekend. Het is allemaal op één dag en de start begint om 06.45 uur in Hoek van Holland. Ik doe mee met twee vrienden en hoop op zoveel mogelijk geld."

[BADT GASTUH] 58 jaar is de Langedijker nu, net zo jong als zijn kitevrienden Hans en Tom met wie hij ook op surfvakantie ging. Hun groepsnaam verwijst onder andere naar hun leeftijd: '58 plus Badt Gastuh voor de Hartstichting'. Richard: "Badt Gastuh is een beetje cryptisch gekozen omdat het afkomt van badgasten die de hele dag lekker op het strand liggen en niets doen, wij daarentegen zijn lekker actief bezig . Voor onszelf maar ook voor deze actie van de Hartstichting".

Doneren kan via https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma/doneren






Shore

Berichten: 138
Antwoord #12 Mei 28, 2018, 20:43:01
edit2Rapporteer  
netjes hoor !
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 Juni 27, 2018, 18:08:00
edit2Rapporteer  


'Deze sport is verslavend'

Kitesurfer Richard Brandsma maakt zich sterk voor de Hartstichting

NOORD-SCHARWOUDE -
Hij is een ras-Langedijker. Geboren in 1959 in Broek op Langedijk verhuisde hij op tienjarige leeftijd naar Noord-Scharwoude. "Ik zou ook nooit meer weg willen. Zo goed bevalt het me hier", zegt kitesurfer Richard Brandsma die zich momenteel voorbereidt op een zware, doch sportieve uitdaging.


Deze zomer neemt Richard Brandsma deel aan de kitemarathon 'Hoek tot Helder'. Na eerdere edities in 2016 en 2017, wordt de marathon dit jaar geprolongeerd. Ook deze keer gaan de deelnemers de uitdaging aan door een hele dag langs de Noordzeestranden te kitesurfen voor de Hartstichting. "Hopelijk varen we met elkaar veel geld bij elkaar voor dit goede doel. De Hartstichting kan het geld goed gebruiken voor onderzoeken naar hart- en vaatzieken. Het evenement Hoek tot Helder wordt dit jaar voor de derde keer georganiseerd. Eerdere keren wilde ik al mee doen omdat het totale plaatje, geld ophalen en de zeer zware uitdaging om 130 kilometer te kitesurfen van Hoek van Holland naar Den Helder, mij erg aansprak. Ik vind het geweldig dat ik er dit jaar bij ben, want de tickets voor de afgelopen editie waren binnen zes uur uitverkocht!", meldt een superenthousiaste Richard die sinds 2003 verslingerd is aan het kitesurfen. "Ik vind het nog steeds prachtig om te doen. Eigenlijk is deze sport verslavend. Hoe harder het waait, hoe mooier ik het vind. Vanaf windkracht 7 tot 8 giert de adrenaline door je lichaam. Als je springt en je blijft heel hoog hangen in de lucht, dan geeft dat zo’n geweldige kick, heerlijk! Dat hele warme weer hoeft van mij dan ook niet. Geef mij naar een zuidwesterstorm met dikke wind. Dan voel ik mij helemaal happy", zegt de kitesurfer, in het dagelijks leven werkzaam in de beveiliging. In zijn vrije tijd traint hij volop voor zijn loodzware uitdaging.


Gemiste kans
Het mag duidelijk zijn dat Richard's passie de nodige vrije uurtjes in beslag nemen. Hoe is dat voor de rest van het gezin? Richard: "In het begin heb ik geprobeerd mijn dochters te leren kiten. We hebben een dochter van 23 en eentje van 21 jaar oud. Ze vonden het kiten wel leuk maar meer ook niet. Persoonlijk vind ik dat een gemiste kans. Maar goed, ik ga ze niet dwingen natuurlijk. Ze hebben genoeg andere interesses en bovendien studeren ze allebei. De oudste studeert dit jaar af en heeft plannen om een wereldreis te gaan maken. Misschien dat ze zich in het buitenland nog eens aan het kitesurfen waagt, wie weet."

Windraam

Het windraam voor Hoek tot Helder gaat dit jaar open op zaterdag 18 augustus en deze sluit weer op zondag 21 oktober. "Dit houdt in dat de deelnemers vanaf 18 augustus elk weekend tot 21 oktober kunnen worden opgeroepen. Er moet natuurlijk wel genoeg wind zijn om te varen. Hoek tot Helder vindt pas plaats bij voldoende wind en alleen in het weekend", zegt Richard die nog heel lang hoopt te kunnen 'varen'. "Ik kwam toevallig laatst een filmpje tegen van vrouwen van 65 tot 76 jaar die de sport nog beoefenen. Ook vaar ik op Schellinkhout, bij Hoorn, vaak met een gepensioneerde man van
78 jaar die nog prima vaart en springt. Het mooie van kitesurfen is dat iedereen het op zijn eigen niveau kan doen. Dus totdat jij denkt dat je kunt varen, is deze fantastische sport te beoefenen."

Sponsors

Op de vraag of Richard de eindstreep gaat halen, antwoordt de gepassioneerde kitesurfer zonder enig nadenken: "Tuurlijk, al ga ik er bijna helemaal uitgeput en half dood overheen, de eindstreep gaan we halen met ons team 58 plus. Naast mezelf bestaat dit team uit mijn kite-maatjes Hans en Tom - die net als ik - 58 jaar oud zijn. Vandaar de naam. Ik heb ze leren kennen in 2003, toen ik zelf ook net met deze sport begon."


Onder de kiters die deelnemen aan Hoek tot Helder bevinden zich naast wereldkampioen kitesurfen Kevin Langeree ook andere fervente sportfanaten die zich voor de Hartstichting inzetten, onder wie Beau van Erven Dorens, Mark Tuitert, Rintje Ritsma, Stephan van den Berg en Lilian de Geus.
Wie Richard Brandsma wil sponsoren voor zijn monstertocht Hoek tot Helder kan dat doen via de snelkoppeling

 https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma/doneren, zodat hij zoveel mogelijk geld ophaalt voor de Hartstichting.

Voor meer informatie zie www.hoektothelder.n

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Oktober 19, 2018, 18:14:33
edit2Rapporteer  
We hebben een prachtige bijna tropische zomer gehad met prachtig weer maar helaas erg weinig wind. Er zijn wel dagen geweest met veel wind maar dan niet de gehele dag van 07.00 uur tot 18.00 uur om deze grote happening veilig te laten plaatsvinden

Zondag 21 oktober zou de laatste dag geweest zijn om dit evenement te laten plaatsvinden. Helaas zijn de verwachtingen zo slecht dat het dit jaar niet meer gaat gebeuren.  We schuiven de 3e editie door naar het voorjaar van 2019. We hebben geleerd van het afgelopen windraam van augustus t/m 21 oktober en daarom laten we nu alvast weten dat Hoek tot Helder in het voorjaar ook door de weeks plaats kan vinden.  Vanaf  9 maart gaan we weer proberen om dit evenement doorgang te laten vinden.

We pakken de eerste goede en stabiele kans die zich vanaf 9 maart voordoet, dus met een beetje geluk hebben we de tocht dan voor april al gedaan.
Mocht je nog een donatie voor de hartstichting willen overmaken kan dat natuurlijk altijd.
Hieronder de snelkoppeling om dit te doen

https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma/doneren



De tussenstand van actie voor de Hartstichting:
Totaal opgehaald:  345.315 euro
https://www.hoektothelder.nl/



Mijn eigen actie opgehaald : 1534 euro
https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma

Prettig weekend
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #15 Oktober 19, 2018, 21:11:11
edit2Rapporteer  
Je inzet is ongekend Rich! Kan je toch nog ff trainen...ook niet gek!
Versusshop

Berichten: 66
Antwoord #16 Oktober 22, 2018, 15:04:04
edit2Rapporteer  
Balen van dit jaar!

De gemiddelde zeewatertemperatuur in maart is 6 graden (okt=14 graden), dat geeft het wel een extra heroïsch randje!
Goede motivatie om de bloedsomloop op orde te hebben  InLove
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 Oktober 30, 2018, 16:49:20
edit2Rapporteer  
Citaat
De gemiddelde zeewatertemperatuur in maart is 6 graden (okt=14 graden), dat geeft het wel een extra heroïsch randje!  Goede motivatie om de bloedsomloop op orde te hebben 


Kou is een emotie en die kan je uitschakelen  Grin

Ik heb trouwens ook nog een prima droogpak met berenvel er onder van Versus  ThumpsUp dus dat gaat goed komen  ThumpsUp.

Het enigste waar ik wel mee zit zijn waarschijnlijk de handen, om die de hele dag goed warm te houden. Dat gaat erg lastig worden volgens mij.

Iemand nog tips ? Insmeren met vaseline ? 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.