Welke andere bar op Core kites?

piede

Berichten: 1689
Januari 30, 2018, 21:00:48
edit2Rapporteer  
Ik wil graag een reserve bar hebben voor mijn core kites, maar de barren van core zijn mij wat te prijzig.

Ik vaar de xr3 en xr4, en bij core hebben ze de splitsing van de powerlijnen best wel hoog zitten.

Welke merken of specifieke kites hebben dit nog meer?

Het is bijna niet te doen om het met plaatjes met elkaar te vergelijken... Ook het vinden van specifieke afmetingen van iedere bar is niet te doen.

Misschien dat iemand praktijkervaring heeft?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Januari 31, 2018, 07:29:20
edit2Rapporteer  
Volgens mij is die hoge splitsing bij Core helemaal niet nodig, probeer is een bar van iemand die je kent. Bijvoorbeeld een Cabrinha of Slingshot bar en je weet het.

Anders even vergelijken met North, die heeft ook een hogere splitsing.
emjee

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Januari 31, 2018, 11:14:34
edit2Rapporteer  
Je kunt ook de TEN Wunder Bar overwegen, die is niet duur en je kunt de Y-splitsing zowel hoog als laag plaatsen, ideaal.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #3 Januari 31, 2018, 13:01:41
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties!

Als ik in de gelegenheid ben ga ik zeker even een andere bar proberen.

Als iemand het zelf al eens heeft geprobeerd dan hoor ik het natuurlijk graag.

Ik ben overigens wel benieuwd wat Evan als bar-expert van de Wunderbar vindt. Zitten er echt slimme verbeteringen op of is het meer marketing-praat?

http://ten-kiteboarding.com/wunder-bar/
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Februari 01, 2018, 01:08:52
edit2Rapporteer  
Zolang ik hem niet in mijn handen gehad heb blijft het plaatjes kijken, ook geen ervaring met deze OEM Epic chickenloop. Rest is ook niks bijzonders, maar doet wat het moet doen en het hangt van de werkelijke afwerking af of het bij de top hoort of niet en dat is lastig te beoordelen vanaf een foto. Er zijn zeker barren die minder waar voor je geld bieden!

Lange stijve pigtails zijn een mooie toevoeging, de rest is persoonlijke voorkeur zoals 2x een dik dyneema touw als depowerkoord wat na een aantal keer varen ruw word. Persoonlijk heb ik dan liever een dunner enkel koord met PU er omheen wat glad blijft (veel merken maken het depowerkoord met PU veel te dik met een te klein bargat..)
RVS Trimmer bracket op hun manier moet je goed opletten of het bij de powerlijn-connectie niet gaat slijten, dat is bij andere merken namelijk wel het geval zeker als je het zand niet afspoelt voor je gaat varen. Ook de hoge splitsing maken dmv een rvs ring is een punt van slijtage om in de gaten te houden, ook al hebben ze de lijn daar verstevigd.


Denk persoonlijk ook dat de hoge splitsing niet perse nodig is en tussen je oren zit, bedoel: kites kun je ook op korte of extreem lange lijnen vliegen. Dat heeft meer impact op de kite dan de hoogte van de splitsing. Maar zoiets moet je vooral testen of dat voor jou lekker aanvoelt. Keuze voor een hoge splitsing komt voornamelijk voort uit het gebruikte safety systeem en/of chickenloop (gaatje voor de safety bij North is bijvoorbeeld te klein voor een lage splitsing met single-line flagout).
piede

Berichten: 1689
Antwoord #5 Februari 01, 2018, 13:26:46
edit2Rapporteer  
Tnx voor je uitgebreide reply Evan!

Ik heb een keer een Ozone bar met 20 meter lijnen op mijn xr4 gevaren dat ging ronduit ruk...

Weinig hangtime en heel ander bargevoel.

En dat terwijl ik erg te spreken ben over de Ozone barren.

Zal toch eens de normale 24/25 meter lijnen met een ander merk bar proberen!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Februari 01, 2018, 14:08:43
edit2Rapporteer  
Belangrijk inderdaad om de lijnlengte gelijk te houden als je verschillende bar-setups test.

Houd daarbij ook vooral in de gaten hoe een merk de lengte meet. 20m bij Ozone is ook werkelijk 20m inclusief depowerkoord, trim etc waar veel merken enkel de lengte van de lijnen aan houd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.