Hoek tot Helder materiaal keuze

RdB

Berichten: 19
April 18, 2018, 11:51:03
edit2Rapporteer  
Beste alle mede Hoek tot Helder deelnemers,

Ik ben even benieuwd met welk materiaal jullie deze giga downwinder willen gaan doen. Uiteraard sterk afhankelijk van de wind en golven. Graag zou ik ook tips en tricks willen horen van eerdere deelnemers. Bijvoorbeeld juist groot varen om ook ruime rakken lekker door te kunnen knallen, en wat voor onderhoud jullie hebben gedaan om materiaal pech te voorkomen. (kleine reserve onderdelen meenemen?)

Ik heb aan materiaal; Ozone Enduro v2 12m2, Ozone edge v9 8m2 en 10m2. Twintippie en een golfsurfboard.

Alvast dank voor jullie input!

magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #1 April 18, 2018, 15:46:13
edit2Rapporteer  
Surfboard, strapless, kan je lekker staan zoals je wilt. Ook geen risico op voetbanden die kapot gaan of losschieten.

Zorgen dat je depower vrij nieuw is, alle aansluitingen even controleren (pigtails e.d.), leash & trapeze even nalopen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 April 19, 2018, 08:13:37
edit2Rapporteer  
Leuk dat je mee doet R.d B, wat is de snelkoppeling van jou actie ?


Ik ben geen eerdere deelnemer en vaar dit jaar voor het eerst mee. Ik wilde dit al drie jaar geleden doen maar net als vorig jaar was alles snel uitverkocht. Dit jaar er voor het eerst dus bij

Ik heb een trax van F.one en de mogelijkheid  om te kiezen van de Ozone Edge 7  9 of 11 om mee te varen.
Ik hoop dat ik die dag met de 9 meter kan varen. En wat betreft reservemateriaal ik zou niet weten wat ik mee moet nemen ? Gewoon zorgen dat je materiaal in orde is volgens mij.


verder ben ik aan het trainen voor de conditie met mijn Personal en Mental Coach Edwin Ooievaar van de Loop school stap voor stap

http://loopschoolstapvoorstap.nl/



Filmpie training


http://vimeo.com/263904294




Als het niet waait probeer ik om de dag te hardlopen of te skaten. Op dit moment weinig wind dus om de dag trainen om de conditie op peil te houden. Ben nu sinds een maand hiermee bezig en ben ondertussen hierdoor ongeveer 5 kilo afgevallen.



O ja, mochten er mensen zijn die een bakkie kibbeling (liefst een familiebak kibbeling met extra saus) of een haringkie in euries willen sponseren ?  Joepie

Graag hier en alvast bedankt  ThumpsUp


https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma



vrima

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #3 April 19, 2018, 10:06:24
edit2Rapporteer  
Materiaalkeuze is natuurlijk helemaal afhankelijk van de omstandigheden. Vorig jaar heb ik meegedaan met al heel wat downwindervaring. Ik vaar altijd twintip (hoewel strapless ook geen probleem is), dus dat deed ik met HtH ook. Ook vaar ik vaak groot. Met de voorspellingen (20-25kn geloof ik) vond ik 12 meter een mooie keus. Die stond ik vervolgens in een zware bui, in het donker en in 35 knopen te tuigen. Na de bui was het echter prima.

Met een downwinder pak ik bij twijfel altijd groter. Je hoeft toch geen hoogte te houden, dus je kunt altijd je kite en board downwind gooien en zodoende druk lozen als het nodig is. Kies je te klein, dan sta je alleen maar te trekken en sleuren om op gang te blijven.

En onderhoud: m'n kite was een jaar oud, bar nog minder. Plank een paar jaar met verse straps en pads erop. Alles goed aandraaien en klaar. Ik had geen reservespul bij me.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 April 19, 2018, 10:16:28
edit2Rapporteer  
(Te)groot varen is wel een goede tip ja, downwind kun je veel meer druk kwijt dan wanneer je ook upwind zou moeten varen. Je kunt zelfs nog downwind als je normaal al lang het water af gestuiterd was.
Repete

Berichten: 123
Antwoord #5 April 19, 2018, 11:59:20
edit2Rapporteer  
Ik ga dit jaar voor het eerst zo’n afstand afleggen en pak zoals het er nu uit ziet mijn twintip. Dit voelt voor mij het meest vertrouwd.
Qua kite zoals gezegd zo groot mogelijk, zal dus een 11 meter Enduro zijn.
Materiaal van mij is nog geen jaar oud.

https://www.hoektothelder.nl/actie/peter-ter-morshuijssen-eigeman
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 April 30, 2018, 07:40:10
edit2Rapporteer  
Wie wordt de eerste op een hydrofoil?
vrima

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #7 April 30, 2018, 15:33:28
edit2Rapporteer  
Zou dat te doen zijn, puur downwind en zo'n lang eind? Strekdammen net onder water richting het noorden waar je ruim om heen moet varen e.d.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.