Ervaring Camping Le Fun (Leucate) ?

wild dreamer

Berichten: 69
Juni 25, 2018, 23:36:34
edit2Rapporteer  
Website ziet er aardig uit, lekker goedkoop, goed genoeg... maarre hoe zit dat met die trein, rijdt die daar 's nachts ook?

Iemand ervaring?
MrGee

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #1 Juni 27, 2018, 22:59:07
edit2Rapporteer  
Camping en omgeving zijn niet mooi of gezellig, de foto’s zijn veeeel leuker dan de realiteit. Die trein heb je geen last van.
Maar neem geen gezin mee die niet zelf kiten, want er is weinig
te doen verder en de omgeving is niets aan.
Het strand is een kale vlakte waar gewone badgasten worden gezandstraald. De lagunes hebben vieze modder-oevers waar niemand verder gaat zonnen of zwemmen.
Kortom: ik zou alleen gaan met andere kiters.
Neem dan absoluut een 6 of 7m mee, omdat de Tramontane hard en vlagerig is!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juni 29, 2018, 10:57:35
edit2Rapporteer  
Het betreft deze camping: https://www.lefun-camping.com/nl/activites/

Aparte is dat alleen windsurfen wordt genoemd op de website.
Al reden tot voorzichtigheid.
Er zijn afgelopen jaren ernstige ongelukken gebeurd met kiten op de lagune's, waardoor een aantal spots verboden te kiten zijn.
Ik zou me daar ook in verdiepen.

De Tramontane is echt extreem vlagerig als hij hard is.
En destijds had ik mijn handen vol aan een 7m en een TT. Waveboard ging gewoon niet. De locals op bijvoorbeeld La Franqui varen daar met 5m of kleiner.

Overigens neem je hydrofoils mee voor de dagen tussen de poeierdagen door. Dan is er zo'n 8kn gemiddeld, prima foilwind!
isomis

Berichten: 205
Antwoord #3 Juni 29, 2018, 13:06:25
edit2Rapporteer  
Vreselijke omgeving, als je alleen bent voor het kitesurfen is het te doen.
Eric6bft

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #4 Juli 13, 2018, 11:04:07
edit2Rapporteer  
Deze camping ken ik niet. Maar Leucate is no-go area, voor mij. Een paar jaar geleden naartoe gereden, maar het was zo armzalig daar dat ik na een paar uur zoeken/rijden door ben gereden. Ga lekker in de buurt van Rosas een spot zoeken. Of als je niet zo ver wilt rijden kies dan een spot aan de westkust van Frankrijk. En als je toch gaat, dan hoor ik graag jouw ervaringen. Goede reis!
Rule

Berichten: 174
Antwoord #5 Juli 20, 2018, 13:38:18
edit2Rapporteer  
Camping en omgeving zijn niet mooi of gezellig, de foto’s zijn veeeel leuker dan de realiteit. Die trein heb je geen last van.
Maar neem geen gezin mee die niet zelf kiten, want er is weinig
te doen verder en de omgeving is niets aan.
Het strand is een kale vlakte waar gewone badgasten worden gezandstraald. De lagunes hebben vieze modder-oevers waar niemand verder gaat zonnen of zwemmen.
Kortom: ik zou alleen gaan met andere kiters.
Neem dan absoluut een 6 of 7m mee, omdat de Tramontane hard en vlagerig is!

Ik kan me hier wel bij aansluiten. Kleine nuance: er zijn wel leuke plekjes om de lagune waar wel wat te doen is. Maar dan heb je zeker een auto nodig. Veel activiteiten, fort, paar restaurantjes / strandtentjes. Dagje naar Carcassone is de moeite. En het stuk strand noordelijk van de lagune (la Plagette) is afgeschermd van de Tramontana wind door een heuvel. Strand van La Franqui is mooi, maar niet kitesurfbaar.

Pieterr

Berichten: 88
Antwoord #6 Juli 26, 2018, 13:14:29
edit2Rapporteer  
Ook eens met het bocenstaande.
Vorig jaar hier op vakantie geweest met mijn niet kitesurfende vrouw. Toch prima tijd gehad, omdat wij zoveel mogelijk van onze dagbesteding buiten de camping zochten. In de omgeving is zat te doen en er zijn prima stranden. Je moet alleen even rijden. De kitespots (diversen) zijn wel echt de moeite waard hoor!  Ik had mijn 7 en 10 m² rebel mee. Was perfect met mijn TT. Veel plezier! Enne.. laat even weten wat het geworden is!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.