beste manier van upwind boddydrag

Jeroen1972

Berichten: 54
April 21, 2018, 11:52:53
edit2Rapporteer  
Op de 2 onderste afbeeldingen volgens mij de 'officiële' manier. Wat ik daar niet aan snap is hoe ze het voor elkaar krijgen om het board op koers te houden. Wanneer de vleugel begint te stuwen komt bij mij het board dwars te liggen. (Ja ik heb de F-one set uit de vorige post gekocht). Ik vraag me af of in diep water de bovenste manier ook goed werkt. Ervaringen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 21, 2018, 12:42:18
edit2Rapporteer  
Foil upwind houden is veiliger en zodra je diep genoeg bent ga je sneller met de bovenste. Board op koers houden is even oefenen, al zou het kunnen dat de manier op je plaatjes moeilijker maakt.

Probeer aanlandige of spots die lang ondiep blijven te vermijden zodat je geen lange stukken hoeft te bodydraggen.
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #2 April 22, 2018, 17:22:17
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je niet aflatende inzet Evan!!! Foil plat upwind voor je houden (plaatje 1) is dus de betere optie in dieper water. Ga ik proberen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 April 30, 2018, 09:04:58
edit2Rapporteer  
Plaatje 1 prima in dieper water.
In ondiep water je foil idd gekanteld houden. Erg lastig om met een foilboard door de branding te komen. Heb helaas nog geen betere optie gevonden. Straps op je board helpen voor de houvast.
Binnenkort ga ik ze voor het eerst monteren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.