Gunnar Biniasch vlog - I almost died

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
April 26, 2018, 09:53:57
edit2Rapporteer  
Must see voor iedereen. Gunnar heeft een uur geblesseerd in zee gedreven op maar enkele honderden meters van een drukke kitespot terwijl niemand de moeite nam om te checken of alles ok was of op zijn minst hulp in te schakelen.

Ook al heb je de skills niet om iemand te redden, zodra je opmerkt dat iemand in de problemen is haal er dan iemand bij die dat wel kan!


http://youtu.be/gVzePBzOApA
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 29, 2018, 23:29:43
edit2Rapporteer  
Heel vervelende ervaring voor hem, maar naar mijn mening kan dit iedereen overkomen!

Wat feiten:

- hij is een bekende local
- hij kent de omstandigheden op zijn broekzak
- hij kan vrij goed kiten en heeft een goede conditie
- hij was aan het trainen met zijn racefoil in zijn eentje waarmee je waanzinnige afstanden aflegt in korte tijd

Wat dit relaas niet zegt is of het opzet was dat niemand hem heeft opgepikt. Als foiler realiseer ik mij regelmatig hoe snel en ver je weg "zweeft" van de anderen. En als er dan iets gebeurd (blessure, materiaalpech...) dan ben je nog veel verder van huis dan op een twintip of waveboard.

Resumé: het bekende "ga nooit alleen" en laat weten waar je bent!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Juni 06, 2018, 11:28:36
edit2Rapporteer  
Te meer bewijst het wederom dat blind vertrouwen op de rescue services het domste is wat je kunt doen. Toevallig is hij wel door het team van flagbeach er uit gevist, maar het had ook heel anders af kunnen lopen, dat terwijl er RESCUE service aanwezig is op de spot.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.