beter met vlagerige wind varen

Walala

Geen avatar

Berichten: 1
Mei 02, 2018, 19:43:56
edit2Rapporteer  
Na twee weken vakantie kon ik prima Kiten. Vandaag op de ZM bakte ik er niets van. Mijn kite viel de ene keer naar loodrecht naar beneden om vervolgens weer vol in de power terecht te komen.
De andere kiters hadden daar lang niet zoveel last van.

Wat zijn de do's en don't bij vlagerige wind?
Kan ik bijvoorbeeld Beter een maatje kleiner nemen en deze gepowerd varen, ??

Ik hoor het graag !! Alvast bedankt.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Mei 02, 2018, 20:15:51
edit2Rapporteer  
Niet met aflandige wind varen, genoeg spots binnen een uurtje rijden die gewoon aanlandig zijn.

 Daarnaast heeft de ene kite er meer last van dan de ander, belangrijkste is dat je je kite niet tussen 11-13u boven je houdt en niet te veel depowert. Beter een stukje weggesleept worden met aangetrokken bar dan een gedepowerde kite die voorover duikt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 03, 2018, 17:36:20
edit2Rapporteer  
Als de wind aflandig is op de ZM kun je ontzettend last hebben van turbulente wind.
Zaak is om zo snel mogelijk de poel op te gaan, want een vliegende kite valt minder snel uit de lucht dan eentje geparkeerd aan de windvensterrand
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.