Go Big or go Home (vleugels, vaareigenschap en geklungel in de foil zelfbouw)

DaSpike

Geen avatar

Berichten: 48
Logs: 0 | 114 uur
Mei 15, 2018, 20:14:26
edit2Rapporteer  
Na een paar tegenslagen vanaf november 17:
Zelfbouwfoil afgebroken en kwijt in november
2 nieuwe voorvinnen afgebroken en kwijt begin april

Ben ik maar weer verder gegaan en heb 2 nieuwe vinnen gebouwd die wel goed werken.

Mijn basis is een mast van ca 80 cm van carbon, die verkeerd uit de mal was gekomen van een bevriende zelfbouwer. Die heb ik dus aangepast zodat die voor mij prima werkt. Daar kan dan weer een 20mm buis van RVS in als Fuselage. Deze is dan ongeveer 75cm.

En nu de GO big or GO home.

Mijn vinnen zijn gebaseerd op de Liquid Force Truster en de Liquid Force Rocket.
De truster vaart prima, maar gezien mijn beginnersskills is het allemaal nog wat lastig te gijpen op de mast. Er is relatief wat snelheid nodig en het omstappen is te instabiel voor mij. Maar hij was wel weer een week later in april klaar (nadat een eerste versie truster en een versie happy dus gebroken waren). Dus daar heb ik vrolijk op kunnen varen tot gisteren. Toen was mijn Rocket versie klaar, deze is een paar cm breder dan de originele rocket.
En wat schetste mijn verbazing...

Stabiel pur sang, super weinig wind nodig om toch te varen, en... ik kon gijpen (niet altijd raak), parallel staan en zelfs een 360 snijden met backloop.

Oftewel mijn conclusie voor beginners, en freestylers, GO BIG or go home.

En ik heb ook op een nabouw Impuls gevaren... en die was nog stabieler en makkelijker.

Wat heb ik nog meer geleerd:
een voorvin heeft meer lagen glas nodig dan 3 aan de onderzijde en bovenzijde Nu zitten er 6 onder en 4 boven, wellicht wat overkill, maar dan blijft die iig heel.
De boutdoorvoeren moeten van epoxy worden gemaakt, en niet van polyester plamuur.

nu tijd voor VAREN!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.