Calpe VS Denia (Alicante)

tari

Berichten: 45
Mei 28, 2018, 00:03:28
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal, ben aan het kijken naar de kite spots in calpe, denia of Olivia.

Ben er nog nooit geweest en vroeg me af of iemand advies heeft over launch advies, wind richting en spots.

Is noord westelijk wind wat je wilt? Is het beter kiten om denia of in calpe?

Mijn level is intermediate. Ben tarifa gewend dus een keertje vlak water zou wel lekker zijn Smiley.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #1 Mei 28, 2018, 07:16:16
edit2Rapporteer  
Ben zelf twee zomervakanties in Oliva geweest. Hebben toen gestaan op camping Playa Kiko. De wind is hier meestal zuid-oost en trekt aan rondom het middaguur. Meestal kan je dan tot een uur of 17:00 kiten (thermische wind vanuit de achterliggende bergen).

Je moet geluk hebben, het eerste jaar was top. Elke dag het water op echter het tweede jaar was beduidend minder. Bij Oliva is ook een club locals actief die elkaar kennen via de kiteshop "UNHKD".

Als je vragen hebt, shoot
tari

Berichten: 45
Antwoord #2 Mei 28, 2018, 10:54:52
edit2Rapporteer  
Thanks!

Is zuid-oost een geschikte wind?
Dit is dan enigszins cross/off shore als ik mij niet vergis?
Of vormt dat geen probleem?

Ik ben momenteel al daar (met de auto vanaf Tarifa) dus ga er het beste van maken. Windvoorspelling voor vandaag lijkt goed, wat denk jij?
https://www.windy.com/38.935/-0.096?38.864,-0.033,10,m:eJ2af8Z
https://www.windguru.cz/48858

En ben je ook in Denia geweest; of alleen Oliva?
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #3 Mei 28, 2018, 22:05:05
edit2Rapporteer  
Hi,

Zuid Oost is bij Oliva side on shore, prima windhoek. Uitgaande van de diversen forecast websites kun je er meestal wel een paar knopen (thermische) wind bij optellen.

Zelf ben ik voor het kiten alleen in Oliva geweest. Naar mijn weten is het in Denia gereguleerd en mag je niet overal het water op (ook beperking qua tijd, of niet op momenten dat er veel badgasten zijn). Hoop dat je het treft met de wind, erg benieuwd naar je ervaring(en) Grin
tari

Berichten: 45
Antwoord #4 Mei 30, 2018, 12:05:19
edit2Rapporteer  
Wind was helaas niet genoeg. Vandaag staat er zuid zuid-west op de forecast. Dit is vrijwel offshore. Heb je in Oliva gekite met deze richting?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 31, 2018, 09:57:31
edit2Rapporteer  
Ben zelf ooit in begin september in Denia geweest.
De wind is thermisch, en wordt veroorzaakt door een venturi effect in de bergen tientallen kilometers verder op. De lucht gaat daar door de hitte opstijgen waardoor de wind aan de kust aantrekt. Ietwat side shore/aanlandig, dus prima.

In de zomer heb je de meeste kans. Maar als er wolken zijn kan het venturi effect niet op gang komen, en dan heb je geen wind.

Verder oppassen voor Pietermannen daar, dat kan je vakantie aardig verpesten!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.