relaunch kite

Deakay

Geen avatar

Berichten: 1
Mei 30, 2018, 10:01:46
edit2Rapporteer  
vraagje,

afgelopen weekend na een sprong, crashte mijn kite in het water. Deze kwam op zijn rug te liggen. Ik had de wind in de rug, op 12 uur. Hierdoor bleef mijn kite keurig op zijn rug liggen. Mijn stuurlijnen hadden spanning, mijn powerlijnen waren slap. Met als gevolg dat mijn kite op zijn rug bleef liggen.
In deze situatie hoe krijg ik weer spanning op mijn powerlijnen?
doe ik dit door volledig te depoweren?
doe ik dit door juist zo snel mogelijk naar achteren te lopen? Heb wel spanning op stuurlijnen dus neem ik de kite wel mee.....

Uiteindelijk was het gevolg dat mijn kite door de powerlijnen draaide. Met gekruiste lijnen naar de kant gevaren, om deze weer recht te zetten. 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen indien dit nog een keer gebeurd..
bedankt alvast
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Mei 30, 2018, 10:30:37
edit2Rapporteer  
Powerlijnen trekken als hij op zijn rug ligt of als dat niet helpt een stuurlijn helemaal binnen halen zodat een wingtip naar je toe komt, er wind onder komt en de kite weer op zijn LE draait.

Achteruit lopen heeft geen zin als er genoeg wind staat om te springen, je moet de wind gewoon zijn werk laten doen. Let wel op dat je kale lijnen in je handen hebt, laat deze niet om je pols/vingers wikkelen dus als je daar nog bang voor bent gewoon geduld hebben en wachten tot je kite iets gaat doen en inderdaad je lijnen weer uit de knoop halen op de kant.
Leon van Bergen

Berichten: 42
Antwoord #2 Mei 30, 2018, 12:10:30
edit2Rapporteer  
Ualla:


http://youtu.be/6TZDjLunf2c

Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #3 Mei 30, 2018, 16:27:41
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp good one
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.