Fone Bandit Safety lijn vervangen

nick2104

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Juni 12, 2018, 11:19:55
edit2Rapporteer  
Gisteren was het zover, de safety lijn van mijn F-one Monolith bar (2017) brak doormidden. Gelukkig niks aan de hand, gebeurde tijdens het varen en ik kon een andere bar lenen.

Wat mij opvalt is dat dit nogal een dun lijntje is wat door de bar gaat en hierdoor erg gevoelig is voor slijtage. Hij dient minimaal 1 keer per jaar vervangen te worden.

Vandaag schrok ik echter van de prijs van een nieuw lijnte, 40euro!! Zoek maar op "Fone 5th line Bandit" bij de bekende surfshops. (al ik begrijp dat die niet zomaar een lijntje is, met lusjes, elastisch deel etc.)

Toch moeten hier meer mensen last van hebben, ik vraag me dan ook af of er een betere manier (lees voordeliger) is om dit lijntje te vervangen. Iemand een goede tip?  Grin
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #1 Juni 12, 2018, 12:47:27
edit2Rapporteer  
Heb je nog nooit je andere lijnen vervangen is allemaal een duur grapje. Zeker als je van het merk zelf koopt.

Opties om te overwegen:
- Infexion (van Evan hier op het forum) levert zeer kwalitatieve lijnen tegen een lagere prijs (vaak)

Waar je niet aan denkt is dat er nog wat tijd in de afwerking zit van de lijnen waar de kosten in gaan zitten. Maar neem ff contact met Evan en dan kom je er vast wel uit.
nick2104

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2 Juni 12, 2018, 18:29:43
edit2Rapporteer  
Dank voor de tip, ik zal eens contact opnemen met Infexion.

Ik heb eerder de depowerline van slingshot en naish barren meerdere malen vervangen, deze waren meestal iets van 20 euro dacht ik. Daarnaast is dat lijntje van die F-one wel erg dun en moet dus vrij snel worden vervangen, dus dat viel even tegen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Juni 12, 2018, 21:46:37
edit2Rapporteer  
Die afwerking zijn de kosten niet voor fabriekslijnen. F-One verdient gewoon graag aan meuk die ze al minstens sinds de B3 bar gebruiken. Moet je eens kijken wat ze voor die swivel uit het jaar nul willen  schater

Beste optie is Evan denk ik ja. Of je moet zelf een lijntje kopen en lussen splitsen. Maar Evan kan er een mooie PU slang omheen doen voor je, en dan hoef je voorlopig niet meer te vervangen.
nick2104

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 Juli 01, 2018, 09:57:13
edit2Rapporteer  
Inmiddels een weekje in Dakhla kunnen kiten met een nieuw lijntje van Evan. Zit inderdaad een mooie PU slang omheen, helemaal top!
Ingmar46

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #5 Juni 04, 2019, 11:39:31
edit2Rapporteer  
Inmiddels een oud topic, maar ik kom er niet uit: Hoe vervang je deze lijn? Ik heb aan beide zijde een closed loop (besteld bij Infexion) en aan de ene zijde zit de swivel dan door de bar, door de quick-release en dan zou deze door het oog moeten worden gelust.

Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie? Embarrassed
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Juni 04, 2019, 12:38:59
edit2Rapporteer  
flagout lijn moet in zijn geheel om de swivel onder je chickenloop heen. Dus flagout lijn eerst door het kleine oogje en dan de hele swivel door de lus van de lijn heen halen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.