5-7 julie Toulon/Hyeres

tkoen

Geen avatar

Berichten: 12
Juni 25, 2018, 10:11:53
edit2Rapporteer  
Ik zit van 5 tot 7 juli in de omgeving van Toulon/Hyeres.

Iemand ervaring met de spots daar? Of info over de thermische wind?

Of nog beter: iemand ook daar?
BdB

Berichten: 479
Antwoord #1 Juni 25, 2018, 11:03:27
edit2Rapporteer  
de wind steekt daar vaak na de middag op. Meeste bekende spot daar is plage de l'almannarre  in de buurt van het vliegveld van Hyeres.

eens in de zoveel tijd steekt de mistral daar ook op dan is een 7mtr wel aan te bevelen voor de rest bijna altijd kunnen varen met een 9/11 mtr
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Juni 25, 2018, 20:13:44
edit2Rapporteer  
Een jaar of zes geleden hebben we daar gekampeerd (Presque il de Giens). Dit staat mij nog bij:
1. af en toe thermische wind;
2. de Mistral is echt knetterhard en waait dan enkele dagen;
3. de  kitezone is smal en direct aan een weg gescheiden door vangrails. Ik heb enkele keren beginners de weg op zien stuiteren;
4. geen parkeerplaatsen. Langs de weg mag geparkeerd worden maar je moet er tijdig zijn;
5. voor beginners staat er een stevige branding en is het direct diep;
6. geen gezellige strandtentjes;
7. erg drukke omgeving;
8. de baai is een echte klotebak.

Klinkt niet erg positief ..... he?

alternatieven: Beauduc en Le Grau du Roi, maar dat is wel weer enkele uurtjes rijden.
tkoen

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #3 Juni 27, 2018, 09:09:23
edit2Rapporteer  
Klinkt inderdaad niet echt positief maar ook niet onoverkoombaar. Een beginner ben ik alvast niet en drukte ben ik wel gewoon.
Jammer dat het minder gezellig is maar gezelligheid bouw je ergens zelf...
Uitwijken naar een andere plek (paar uur rijden) lijkt me beetje stom.
Ik zal het nemen hoe het is met de bluts en de buil...
mocht er nog volk in die omgeving zitten, laat maar weten!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Juni 27, 2018, 10:02:42
edit2Rapporteer  
Citaat
Klinkt niet erg positief ..... he?

En dan ben je nog de criminaliteit vergeten  loser

Toen wij er waren is onze sta caravan opengebroken en werden we gewaarschuwd voor het openbreken van de auto,s op de spots. Het is wel een hele tijd geleden dat we er waren maar dit zal inmiddels niet veranderd zijn  .
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Juni 28, 2018, 12:10:12
edit2Rapporteer  
Ben er lang geleden geweest, goede harde wind gehad.
Ocean-Limbo's opsomming klopt wel aardig echter ontbreekt het item "Meduse" .. ofwel kwallen.. een dag met ontzettend veel rode kwalletjes gehad, was niet fijn.. 
Omgeving is mooi echter te druk.
tkoen

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #6 Juli 11, 2018, 22:21:25
edit2Rapporteer  
Geluk gehad, 2 dagen mistral  Joepie...
Voor de rest eigenlijk veel positiefs. Vriendelijke mensen, wel veel semi beginner die op het strand wat rare stoten uithalen... Wel veel zeewier rommel en kleine launchplek maar op het water massas's plaats, zeker als je nl gewoon bent...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Juli 12, 2018, 13:06:46
edit2Rapporteer  
Geluk gehad, 2 dagen mistral  Joepie...
Voor de rest eigenlijk veel positiefs. Vriendelijke mensen, wel veel semi beginner die op het strand wat rare stoten uithalen... Wel veel zeewier r ommel en kleine launchplek maar op het water massas's plaats, zeker als je nl gewoon bent...

Fijn om te lezen dat je verblijf positief was. Mijn ervaringen met Fransen zijn ook positief. Waren ze vroeger inderdaad vaak wat anti-hollandaise, tegenwoordig zijn ze heel hartelijk en spreken ze (vooral de jongeren) ook redelijk Engels. Het wordt nog leuker als ze merken dat je je best doet om frans te spreken ...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.