aanpassen kite quiver ifv foilen - Kitehigh.nl Community

aanpassen kite quiver ifv foilen

nayy

Geen avatar

Augustus 07, 2018, 22:49:29
edit2Rapporteer  
Hallo,

Momenteel bezit ik een 7m² reo (2015), 9 en 12m² catalyst (2014).
Als planken had ik een wave plank vanaf 12-13 kn, en een skim voor light wind condities. Ik weeg momenteel 80 kg ...

Dit jaar is daar een hydrofoil bijgekomen, en bots ik op de beperkingen van mijn grootste kite...
Hij vliegt niet goed met weinig wind. Niettegenstaande de ozone's licht zijn en normaal goed vliegen bij weinig wind is het echt vervelend.

Je gaat in zee, tegen dat je diep genoeg bent voor de foil (borstdiepte) is er een golf, lijnen vallen even slap en kite valt uit de lucht... kite in beweging houden is geen optie, dan word je gewoon het strand weer opgesleurd...
Eenmaal je op de foil staat is er geen probleem...door de schijnbare wind trekt die kite ineens hard... maar als je dan in zee stilvalt heb je terug hetzelfde probleem... kite valt uit de lucht of zakt gewoon zijwaards onbestuurdbaar in zee... en het wordt een zwempartijtje.

Op een testdag van ozone heb ik de nieuwe edge 15m² kunnen testen met 8-9 knopen, maar daar was het eigenlijk ook continu vechten om die in de lucht te houden, zeker als je downwind probeert te gaan... grotere tubekite is eigenlijk geen optie...

Erna heb ik de hyperlink 12 kunnen testen, wat een verademing was dat... die kite blijft gewoon hangen... zelf met 6 knopen wind geen enkel probleem...
Je moet niet 'vechten' om die kite in de lucht te houden...
Op de spot waar ik zit kunnen de goede foilers vanaf 5 knopen foilen met een 12m² ozone hyperlink (ultralight versie).

Ik vermoed dat ik eenmaal ik het foilen beter onder knie krijg blijf foilen tot 15-16 knopen en erna overstap op mijn waveplank als er golven staan...

De vraag is nu: als ik er een foilkite (12m²) bijkoop, hou ik dan die catalyst 12 of niet ?.
Ik denk dat die eigenlijk niet meer uit de kast zal komen...

Die high end foils (chrono, diabolo, ....) interesseren  met niet, dus ozone hyperlink en flysurfer soul zijn opties voor het ogenblik... zijn er echter nog andere die ik over het hoofd zie...

Uit online testen komt de soul er vaak heel goed uit, stuk beter dan de hyperlink... zijn er mensen met ervaring met de soul ? Ik heb die hier nog nooit gezien, en weet niet waar ik die ergens zou kunnen testen... het blijft uiteindelijk een flinke investering die ik liefst niet blind doe :-).
Hyperlink vond ik een superkite, alleen een beetje traag... ik weet niet of het leuk zal zijn om daarmee op een wave plank te varen... denk van niet...

groeten en bedankt voor de input,

Nayy

HuibN

Antwoord #1 Augustus 08, 2018, 10:41:24
edit2Rapporteer  
Als je eenmaal een hydrofoil hebt dan ga je toch niet meer onder de 18 knp je waveboard pakken? Dus je grootste kite gebruik je alleen nog maar voor de hydrofoil.
De Kitech schijnt ook een hele goede lichtweer foilkite te zijn. Niet duur maar wel lange levertijd. Verkopen die Catalyst.
Psychotic

Antwoord #2 Augustus 08, 2018, 15:16:27
edit2Rapporteer  
Als je het geld hebt voor een 12m Soul zou ik dat direct doen. Ik heb een Speed 3 CE 15m en die kite is al super in het low end waar m'n Edge 11 gewoon uit de lucht komt stuiteren, dus de Soul zal daar met nog lichter doek en 5 jaar meer ontwikkeling ongetwijfeld een stuk beter in zijn. Groter dan 12m zou ik zelf denk ik niet gaan voor de hydrofoil.
geloof68

Antwoord #3 Augustus 08, 2018, 19:44:48
edit2Rapporteer  
Peter Lynn komt op korte termijn met een allround depowerbaar closed cell matras. Alternatief voor een matras zijn lichtgebouwde kites zoals Airush Ultra en Ocean Rodeo Flite. Ik foil met een Flite 12m als grootste kite en met extensies op mijn lijnen. Mijn Aero 14m heb ik nog niet nodig gehad.

Als je aangeeft wat jouw spot is, kunnen er wellicht resellers/teamriders jou 1 of meerdere kites in je handen stoppen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2018 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.