Nieuw boardje aankopen, huidig te klein?

Beuckelaers

Geen avatar

Berichten: 4
Augustus 10, 2018, 14:59:54
edit2Rapporteer  
Collega's,

Na een lange tijd niet meer op het water te staan, afgelopen woensdag eindelijk weer tijd gevonden om te gaan kitesurfen op Brouwersdam.

Ik kan moeilijk grip vinden, en glijd makkelijk over het water als het wat choppy wordt. Het is moeilijk om controle te vinden wanneer ik snelheid maak. Als ik andere door de golfjes en op het water zie scheuren, snap ik niet hoe zij daar zo gecontroleerd zonder schokken door geraken.
Ik ben 1m73 en weeg 56kg. Mijn boardje (Nobile NHP) is 125x38cm.

Volgens mij is mijn board aan de wat kleine kant en is dat de oorzaak?

Ik wil dus een nieuw boardje gaan aanschaffen.
Denkelijk zal een 132x41cm wat beter en stabieler varen?
Wat denken jullie?

Ik ben een freerider die af en toe wat sprongetjes maakt.

Alvast bedankt!  Joepie


 
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #1 Augustus 10, 2018, 17:51:20
edit2Rapporteer  
Ik weeg 2 kg zwaarder en had een klein boardje, ging wel goed als 20+ knopen was...up wind was ook moeilijk. Nu heb ik Crazyfly Raptor Ltd 132 x 41 en erg happy mee. Snelheid is ook icm je kite. Af en toe heb ik tekort power en te lui om een andere kite of bar te nemen, dan kom ik niet door de branding heen. Ik ben ook een freerider, maar dat sprongetje moet ik nog maken.
Beuckelaers

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #2 Augustus 10, 2018, 18:39:48
edit2Rapporteer  
Upwind was niet echt een probleem, dat lukt me wel.
Ik kan die snelheid ook halen met mijn kite, dat is geen probleem.
Het probleem is als ik te snel ga, het boardje heel onstabiel op het water staat. Weinig grip, schuiven over het water, door de chop heengaan is echt moeilijk, zelfs onmogelijk tegen een hogere snelheid.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #3 Augustus 10, 2018, 20:25:12
edit2Rapporteer  
Ook als je door de chop de lagere golven pakt en niet haaks op de golven gaat? Weinig grip (dat boord gaat bijna onder je voeten vandoor) heb ik als ik met mijn grote boord (deurtje) ga en de wind neemt toe, tijd om de normale boord te nemen.
Kan je niet bij Natural High gaan buurten of een lesje neemt, ben benieuwd wat hun bevindingen zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.