Lichtweer directional ( zero rocker)

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Maart 22, 2017, 21:01:19
edit2Rapporteer  
Welke lichtweer directionals hebben nul of bijna nul (2 à 3mm) rocker ?
Weinig of geen rocker laat vroeg planeren toe ( 12-13 knoopjes met 8m kite - Airush Lithium 2011)

Bij afrijden golven moet je wel oppassen om de neus omhoog te houden door optijd achteraan te staan (wat me best lukt).
Mijn huidig board dateert uit 2011 maar een eeuwig leven zal er wel niet in zitten. Dus moet ik ooit wisselen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Maart 22, 2017, 22:20:02
edit2Rapporteer  
Bedoel je scoop (kromming in de neus) of rocker (kromming in de achterste helft).

Een twintip heeft twee achter kanten vandaar dat we dan over rocker spreken maar voor een directional maakt het wel degelijk uit. Door je vraagstelling gok ik dat je de scoop bedoelt.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #2 Maart 23, 2017, 08:44:46
edit2Rapporteer  
Hij wil denk ik geen scoop en geen rocker....
Eltimm

Berichten: 78
Antwoord #3 Maart 23, 2017, 10:55:03
edit2Rapporteer  
Denk dat er wat verschil zit in wat je vraagt en wat je wilt:

Als je echt geen scoop/rocker wilt moet je eigelijk een racedirectional nemen, zitten meestal ook wel dikke vinnen onder = excellent low wind.

De airush sector is een redelijk bekend board, freerace-lightwind. Let op, hier zijn erg veel versies/verschillen in. Heel arelaxt om mee golf te rijden, geeft veel te veel druk, en log als een boomstam.

Wil je een hybride, moet je denken aan een nugget of zo. Heb ik zelf ook, erg blij mee, is ook breed inzetbaar in de Nederlandse golven. Beetje alles-kunner in NL dus. Low wind is niet zo goed als een dedicated board, maar nog best redelijk. Vind je north maar niets, FST heeft de sweet potato (supermooi in timbertek),  Brunotti de Bomber en RRD de Pop...elk merk heeft zo wel ongeveer zo'n ding...

Als je echt low-wind wilt gaan, waarom geen foil? Dat is echt varen met 10 knopen...
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Maart 23, 2017, 21:13:05
edit2Rapporteer  
Rocker is achteraan - altijd geweest.
Scoop is vooraan.
Ik wens geen of weinig rocker = achteraan.
Vooraan moet er wat scoop inzitten anders heb je teveel nose dives.

Windsufers en kiters die me al bezig hebben gezien op Oosterbank weten waarom en met hoe weinig wind je toch golven kunt rijden.

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #5 Maart 23, 2017, 23:57:21
edit2Rapporteer  
kijk eens naar een Airush Cypher....,;:=))
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #6 Maart 24, 2017, 14:56:39
edit2Rapporteer  
Of een airush slayer??
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #7 Maart 24, 2017, 15:44:37
edit2Rapporteer  
north nugget is ook nogal vlak
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #8 Maart 28, 2017, 22:56:51
edit2Rapporteer  
Concaaf heft de rocker op. Je moet dus naar de combinatie (enkel) concaaf en rocker kijken. Bij sommige boards met enkele concaaf kun je een lineaal diagonaal op de onderkant leggen en die ligt dan helemaal vlak over een flink deel van het board.
nayy

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #9 Maart 28, 2019, 14:49:42
edit2Rapporteer  
ik heb een nobile skimboard (hybrid skim) van een paar jaar oud...
Die heeft geen rocker...
in licht weer is die plank super... wanneer je je op je klassieke waveboard stilvalt kan je op die gewoon doorvaren...

Nayy
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.