Zijn er ook goede trainers die je kunnen leren hoe echt hoog te springen

Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Augustus 21, 2018, 16:23:56
edit2Rapporteer  
Inmiddels kite ik al wat jaren en merk ik dat ik qua tricks en niveau een beetje op hetzelfde niveau blijf hangen. Lekker springen, backroll, wat graps etc.
Helaas merk ik dat ik met springen op de een of andere manier niet echt de hoogte in kom. Sprongen van 3 tot 4 meter haal ik regelmatig maar echt hoger wil ik maar niet komen. Ik let op mijn pop en probeer ook een golfje als schans te gebruiken maar ergens doe ik iets verkeerd. 

Het lijkt mij leuk om ook een keer de hogere sprongen te doen of je board in de lucht uit doen etc.
Dus ik was benieuwd of er ook goede leraren zijn die je in een ochtendje kunnen helpen met tricks en tips om weer een stap verder te komen.

Gezien mijn leeftijd van 45 jaar wil ik gewoon lekker varen met dus wat old school sprongen. Ik hoef niet perse mega loops en handle passes te leren.

ik ben benieuwd.


Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Augustus 21, 2018, 22:31:33
edit2Rapporteer  
check eens bij Sven van Kitefeel
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #2 Augustus 21, 2018, 23:16:19
edit2Rapporteer  
Een video van jezelf kan vaak ook al heel leerzaam zijn.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 Augustus 22, 2018, 11:18:32
edit2Rapporteer  
Naast techniek is hoog springen een kwestie van power, pak eens een maatje groter dan je gewend bent en je zal merken dat je door de extra power hoger komt. Dit enkel wanneer je techniek en controle goed genoeg zijn uiteraard.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Augustus 22, 2018, 11:32:44
edit2Rapporteer  
Citaat
Sprongen van 3 tot 4 meter haal ik regelmatig maar echt hoger wil ik maar niet komen. Ik let op mijn pop en probeer ook een golfje als schans te gebruiken maar ergens doe ik iets verkeerd.

Misschien een andere kite eens proberen ?

Wat ik wel vaak zie bij lage sprongen is dat ze de kite te veel door sturen zodat alle snelheid er uit gaat en je niet echt hoog kom.
Of te veel met de golf mee gaan zonder goed te poppen geeft ook hele lage sprongen op.

Je moet in principe kort en snel terug sturen waardoor je recht omhoog gelanceerd wordt. ThumpsUp


Citaat
Naast techniek is hoog springen een kwestie van power, pak eens een maatje groter dan je gewend bent en je zal merken dat je door de extra power hoger komt.

Dat is vreemd, mijn hoogste sprong van 11 meter sprong ik met mijn kleinste kite van  7 meter  Grin



Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Augustus 22, 2018, 12:36:49
edit2Rapporteer  
Lezen Richard....

Meer wind = hoger springen = kleinere kite.

Wat je alleen veel ziet is dat iemand een te kleine kite heeft op staan om echt hoog te springen, hoe dichter je tegen overpowerd aan zit hoe hoger he sprongen en met meer techniek kun je die grens waarbij je overpowerd raakt enorm oprekken!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 Augustus 22, 2018, 17:15:34
edit2Rapporteer  
Citaat
Lezen Richard.... Meer wind = hoger springen = kleinere kite.

Lezen Evan ..... achter mijn antwoord staat een smiley  Grin dat betekent voor het antwoord humor, maar dat snap je natuurlijk niet, toch ?  Grin


En inderdaad het gaat om meer wind, maar dat weet iedereen, toch  Grin



P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #7 Augustus 22, 2018, 17:19:28
edit2Rapporteer  
Als ik mij niet vergis kite jij toch het meest op oostvoorne? Kom anders een keer naar maasvlakte 2 (niet slufter maar eerste pakeerplaats beneden vanaf slufter). Daar kan je oefenen aan je timing met springen op golven als schans. Ga je gelijk 2x zo hoog!
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #8 Augustus 22, 2018, 19:59:31
edit2Rapporteer  
Probeer ook eens de videos van Anton - learn to fly episode 1/2  hij heeft echt de beste uitleg hij heeft ook tutorials voor loops maar maybe niet zo interessant voor jou! Op P2 zijn de golven idd wel wat hoger!
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #9 Augustus 23, 2018, 12:43:13
edit2Rapporteer  
Thanks voor de tips. En Peter het klopt dat ik meestal naar Oostvoorne ga. Ik zal zeker een keer naar de Maasvlakte gaan.

Ik denk dat er met mijn kite's niets mis ik. Ik vaar meestal met de 9m Naish Pivot. Dit is volgens mij ook een goede kite voor het springen.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #10 Augustus 23, 2018, 14:06:54
edit2Rapporteer  
Als ik mij niet vergis kite jij toch het meest op oostvoorne? Kom anders een keer naar maasvlakte 2 (niet slufter maar eerste pakeerplaats beneden vanaf slufter). Daar kan je oefenen aan je timing met springen op golven als schans. Ga je gelijk 2x zo hoog!

Hoger springen mbv golven vraagt nog meer timing.
De filmpjes van 'Learn to fly' zijn heel goed. Bijna ieder kiter die hoger wilt springen haalt er wel wat zinnigs uit. Alleen zijn er veel kiters te vrekkerig om er  15 euro voor te betalen.
isomis

Berichten: 205
Antwoord #11 Augustus 23, 2018, 17:06:17
edit2Rapporteer  
Ik weet dat Gilion laatst les heeft gegeven in hoog springen. Techniek is erg belangrijk, maar helaas is dat niet het enige.

Volgens mij zijn er genoeg mensen op een kitesurf spot die je best gratis willen hebben. Wees gewoon brutaal en spreek iemand aan die hoog springt. Volgens mij vinden ze het hartstikke leuk om tips te geven!

Bij de oude generatie gaat het over het algemeen mis bij de timing. Hier kan je weinig aandoen, life sucks Smiley probeer zolang mogelijk te plakken op het water , kom niet te vroeg los.
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #12 Augustus 24, 2018, 09:19:48
edit2Rapporteer  
https://woosports.com/kite/jumphigher/
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #13 Augustus 24, 2018, 11:43:20
edit2Rapporteer  
Lezen Richard....

Meer wind = hoger springen = kleinere kite.

Wat je alleen veel ziet is dat iemand een te kleine kite heeft op staan om echt hoog te springen, hoe dichter je tegen overpowerd aan zit hoe hoger he sprongen en met meer techniek kun je die grens waarbij je overpowerd raakt enorm oprekken!

Eens, toch heb ik gisteren mijn PR gehaald met een 18m .. 12.4m
Nog niet superhoog natuurlijk, maar ik was wel verbaasd dat deze hoogte er nog in zat met zo'n grote kite :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.